Gå til innhold

4 uker gammel - bæsjer mindre og mindre, nå ikke bæsjet på flere dager.. Noe å gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 2 bæsjet 12-14 ganger om dagen da hun var baby.

Gutten min som nå har blitt 4 uker, bæsjet 3-4 ganger om dagen de første 2 ukene. Så ble det 1-2 ganger om dagen siste uken, og nå har han ikke bæsjet siden lørdag.. Vet at noen barn bæsjer sjeldent, men han virker litt plaget med magevondt nå. Gråter, magen strammer seg og han trekker bena opp mot magen.

Jeg fullammer, så er det ikke noe å bekymre seg for da? Han tisser masse om det har noe å si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min lille på 5 uker har det på samme måte. Det jeg gjør er å massere magen hans når han ligger og trekker beina opp mot magen, masserer med klokken, og så løfter jeg beina hans, med bøy i knærne, da letter det litt på trykket. men det er vanlig at de ikke bæsjer så ofte når de er så små og du fullammer:)

lykke til:)

Skrevet

La han ligge på stellebrdet, så trekker du bena opp mot magen og holder dem med ene hånda. Så stikker du en febermåler inn i rompa (ha litt olje på så han ikke får vondt) mens du holder ene rompeballen litt fra med en av fingrene. Bare stikk febermåleren inn ca en cm og hold den til siden/opp/ ned og ta den litt inn og ut forsiktig. Da kommer det både luft og bæsj (kan ta en stund). Min lille på en mnd hadde kjempevondt i magen, så jeg gjorde dette nettopp.Fikk både luft og en masse bæsj ut. Så nå ligger han og sover istedenfor magevondt og skriking :)

Lærte dette av moren og faren min som gjorde det med osssøsken da vivar små, er kjempeeffektivt,og babyen har det ti ganger bedre etterpå :)

Skrevet

Hei. Har blitt fortalt/og lest at det er helt naturlig at babyen endrer bæsjemønster. Vår baby bæsjet heletiden de første ukene, nå har han kun masse tissebleier og en bæsjebleie ca 1.gang i uka. Han er 2mnd nå

Faktisk veldig greit :-)

Skrevet

Ja, det er ikke noe å bry seg om så lenge barnet har det bra :) Men har de vondt i magen er det greit å gjøre noe med det.. Blir bedre for både mor og barn da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...