Gå til innhold

Lavkarbo diett og fullamming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten jente på 9 uker som jeg fullammer. Er ganske overvektig da jeg la på meg 35 kg i svangerskapet og har 22 kg igjen å ta av. Har lest Sofie Hexebergs bok "Fris med lavkarbo" og ble ganske giret på å prøve dette.. Man skal vist ikke slanke seg når man ammer, men tenker ikke gå i ketolyse, bare kutte brød, poteter, ris osv slik at jeg er nede på ca 70 g karbohydrater per dag. Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke akkurat noe særlig erfaring, men jeg tror nok ikke det er noe problem å kutte ut karbohydrater rent ernæringsmessig. Men det anbefales ikke at man går for mye for raskt ned i vekt når man ammer fordi det frigjøres tungmetaller som er løst i fettvevet i kroppen. Små babykropper har visst ikke så god evne til å håndtere tungmetaller.

Det er sikkert ikke noe i veien for å prøve å gå ned litt i vekt hvis man tar det litt piano. Dessuten har det neppe hopet seg opp masse tungmetaller i kroppen din i løpet av svangerskapet hvis du var slank i utgangspunktet.

Dette er bare mine tanker om dette, og jeg har ikke noen spesiell kunnskap eller erfaring. Kanskje du bør spørre fastlegen din, eller helsestasjonen?

Skrevet

hei!

jeg har slanket meg litt med denne metoden mens jeg ammer, men jeg har ikke vært helt hysterisk på karbohydratene. jeg har spist bittelitt poteter og ris og veldig lite brød, knekkebrød ol, men noe har jeg sørget for å få i meg. jeg har hørt med HS som sier at det er OK fordi jeg tidligere hadde ekstreme mengder med melk. det sto fem-seks stråler ut fra puppene mine bare jeg løftet litt på armen. jeg kunne ikke amme ute fordi melken bare sprutet ut. det var et sannt mareritt for å være helt ærlig, men nå, etter at jeg har begynnt å slanke meg har jeg normal mengde melk. HS har sagt at dersom det ikke hadde vært for at jeg hadde så mye melk i utganspunktet ville hun kke anbefale meg å slanke meg fordi de aller fleste mister melken når de slanker seg, og sepesielt med lavkarbodietter. det er min erfaring hvertfall... Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...