Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette temaet er jeg litt grønn på, er førstegangsfødende og har kjøpt barnevogn brukt. Det mangler litt utstyr på den, som jeg da må invistere i. Vet jeg må ha myggnett, regntrekk og handlenett.Er det noe annet? Og hvor får jeg kjøpt sånt for en rimelig penge?Har kjøpt en sånn kombivogn som man kan velge selv hvilken vei man skal ha styret.

Men det jeg da lurer mest på er; skal jeg ha madrass i bærebagen? Tenker på i forhold til evt tisselaken og sånne ting..(ikke har jeg sett sånn madrass i div nettbutikker heller)

Og siden jeg har termin i slutten av september, er det vel smartest med Voksipose eller dunpose i stedet for dyne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dytter litt på denne, for jeg lurer på mye av det samme ;)

Skrevet

Madrass følger ikke med oppi bag'en? Minsten må ligge på noe synes jeg da.. Vet ikkr om du får kjøpt løse eller om du må bestille på en slags industrisøm butikk. Tisselaken er ikke nødvendig til små nyfødte. Det er til store barn som avvennes m bleie. September... Tja... Kan nok begynne å bli litt surt ute da, det vet man jo aldri m været. En dunpose må du jo ha til vinteren uansett så du må nesten se ann været for hva du skal ta på barnet. Det må man nesten hver dag med tanke på vær og temperatur.

Alle har vært førstegangs en gang å man lærer etterhvert. Du kjenner lett på baby om du har for mye tøy på. (klam , svett urolig)

Dette var mine erfaringer da. Håper det var til noe hjelp!

Lykke til:)

Skrevet

det skal være en tynn madrass i bærebagen. De er gjerne en til to cm. tykke.

Handlenett er ikke en må ha ting. Mange liker det, andre legger tingene i varekurven under vognen, og henger en stelleveske på styret.

De fleste barneutstyrsbutikker har myggnett og regntrekk i universaltyper, son passer til de fleste vogner. De er billigere enn merkevarer.

Stelleveske er heller ikke et må ha. En vanlig liten bag, veske eller sekk går like greit.

Tisselaken er veldig lurt. Bare husk å ikke ha det under hodet.

Ja, jeg ville valgt pose heller enn dyne.

Det er et utrolig stort utvalg av poser, så spør gjerne i butikkene om de ulike typene.

Det er billig å annonsere på finn.no etter det du trenger. Da får du ofte flere gode tilbud enn om du bare leter selv.

Kanskje noen har ting de vil gi bort mot porto?

Skrevet

Vet ikke hva slags vogn du har kjøpt, men trodde det lå en tynn madrass i bagen....? Ellers må jeg bare få tipse om Simo jeg altså.... Kjøpte en brukt Simo bagvogn og kjøpte ny bagkant til denne, og vognen ble som ny :) Ble positivt overrasket over prisen på vogntilbehør i Simobutikken. Bagkanten betalte jeg 299 kr for, og vognteppe i samme mønster for 199 kr. ( og var superheldig, siden det var en liten flekk på så fikk jeg 40 %avslag i tillegg ;) ) Så det ble jo bare rett over 100lappen :) Men utenom det så kjøpte jeg ett handlenett, syns det er praktisk, og stelleveske hadde jeg. De syns jeg det er stive priser på i butikkene, så her hadde jeg tatt en titt på Finn.no var jeg deg... Myggnett ble det også.

Jeg valgte å kjøpe lammeskinn. Har dundyne og vognteppet med fleece inni over igjen. Også ligger jo minsten pakket inn i tøy og teppe i tillegg ;)

Skrevet

Enda et grønt spørsmål, bagkant? Hva er det?Var ikke madrass i bagen, men kan spørre hun jeg kjøpte den av..

Har kjøpt myggnett, regnkappe og handlenett på Sparkjøp, ble ca 260 totalt..rundt 80 +/- per ting..

Takk for svar fra alle:)

Skrevet

Tisselanken er ikke bare for barn som skal avvendes med bleie.... Hadde absolutt hatt et tisselaken i bærebagen, tenk på alle de gangene de kan gulpe, tisse/bæsje så det kommer utenfor bleien.....da er det veldig greit med et type tisselaken som det bare er å vaske, istedenfor og måtte vaske madrassen osv....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...