trompetisten Skrevet 17. mai 2010 #1 Skrevet 17. mai 2010 Når jeg konfirmerte meg var det ikke uvanlig at jeg fikk "bare" konfirmasjonskort med hilsninger fra fjern slekt og sånn. Har nå en nabo som skal konfirmere seg. Kjenner litt moren og stefaren, men aner knapt nok hvem gutten er. Synes at vi som naboer bør sende en hilsen likevel, men det er vel helt ut med å sende "bare" et konfirmasjonskort? Vurderer å legge nedi en 50 eller 100-lapp. Eller er det gnient det også?
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #2 Skrevet 17. mai 2010 Det er nok helt ut, ja. Tviler på om konfirmanten setter pris på det. Man kan mene hva man vil om at det er slik, men jeg ville nok heller valgt å ikke sende noe enn bare kort. Du må nok ut med en 100-lapp, 50 er slikt man gir i barnebursdager.
trompetisten Skrevet 17. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. mai 2010 Dæven å storforlangende folk er blitt Syntes det var stas med bare kort også jeg. Hadde jo konkurranse på skolen om hvor mange kort vi fikk + selvsagt mye penger og sånn da...
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #4 Skrevet 17. mai 2010 Ja,det er ikke en sjarmerende tendens man ser for tida. Men jeg er redd det er slik, og siden du spurte... :/
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #5 Skrevet 17. mai 2010 Send heller en sms og ønsk til lykke på dagen:-) Et kort uten gave eller penger er såpass uvanlig at de vil lure på om pengene/gaver er forsvunnet. Jeg er 35 år og har aldri hørt om konfirmsjonskort. Nå konfirmerte jeg meg ikke heller da...
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #6 Skrevet 17. mai 2010 Jeg fikk nå mange kort uten gave/penger fra naboer, mine foreldres kollegaer ol. I år var det kun 1 komfirmant jeg følte at jeg kjennte såpass at han fikk et kort. Men da var min venninne som kom langveisfra der(tanta til gutten) og jeg dro dit en tur på komfirmasjonskvelden, etter festen for å treffe henne. Da ga jeg kortet, ville kanskje ikke gitt kort engang om ikke jeg skulle dit. Jeg føler ikke at jeg kjenner gutten som komfirmertes, eller foreldrene, men jeg var noe hos de da jeg og venninna mi hengte mye sammen da gutten var ca 3 år. Dette er 12 år siden.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #7 Skrevet 17. mai 2010 Her jeg bor er det vanlig at man gir minimum 200 kroner. Det gir vi til nabobarn og barn av bekjente. En 50-lapp til bursdagsbarn er heller ikke vanlig lenger, man gir minimum en 100-lapp (så lenge ikke noe annet er avtalt da). Det er lenge siden du konfirmerte deg (regner jeg med) og ting forandrer seg. Når jeg stod konfirmant var det vanlig at man fikk en 100-lapp hos naboene, men det begynner å bli noen år siden nå.. Jeg ville i alle fall ikke gitt 50 kroner.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #8 Skrevet 17. mai 2010 Ja det er vel egentlig ut, desverre. Blir helt satt ut av utviklingen, ikke bare når det gjelder penger men forventningene til hva vi skal få hele tida.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #10 Skrevet 17. mai 2010 *SJOKKERT* Vanlig at feks klassekameratene skal gi hverandre minimum 200 kr og da eller?? Vet at vi gav en liten greie til hverandre da vi ble konfirmert (Vi var bare 12 stk)... Det hadde blitt 2.200,- for foreldrene det...
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #11 Skrevet 17. mai 2010 Hun får gjøre som hun vil. Det er ikke vanlig å gi pengegaver til alle klassekameratene sine, det har i alle fall ikke jeg sagt noe om. Da jeg konfirmerte meg gav jeg pengegaver til venninnene mine (5 stk). Det var forresten snakk om hva HI skulle gi til barnet til noen hun kjenner, og da mener jeg at hun bør strekke seg til en hundrelapp i alle fall. Hva får man for en 50 lapp i dag da? To 1,5 liters cola flasker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå