Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #1 Skrevet 17. mai 2010 Vi har 190 kr nå som skal holde i hvertfall en uke. Grunnen til at vi sitter i denne knipa er pga flytt. Vi har nettopp flyttet til Norge fra utlandet. Ingen av oss har rukket å få vår første lønning. Det vi hadde oppspart har vi brukt på "ny" bil som vi måtte ha. Har nettopp betalt regninger, og venter på regning på bhg for to mnd og sfo for en mnd!! Så kommer selvsagt husleie, bompenger, strøm.. Fy fan så vanskelig det er før alt er oppe og går. Vi får ikke barnetrygd heller enda, så vi har ikke det lille engang. Hva kan vi gjøre nå? Selge saker kanskje, men hva? Har en barneseng vi sikkert kan få noen hundrelapper for, men er det mer å selge tro som jeg ikke kommer på..? Solgte og kastet jo det meste egentlig før vi flyttet...
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #2 Skrevet 17. mai 2010 Kjenner du ingen du kan låne litt av? Eventuelt gå på flaskeleting nå i kveld etter 17. mai feiringen. Det gjorde jeg da jeg var student og det ble hundrelapper på dager som denne.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #3 Skrevet 17. mai 2010 Jo, vi kan låne av svigerfar og mine foreldre. Men vil absolutt helst ikke spørre om det...
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #4 Skrevet 17. mai 2010 om dere nett har kommet til norge, kan sosialen gi ut lån/støtte frem til første lønn
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #5 Skrevet 17. mai 2010 Hvis du har tørrvarer og noe amt i fryseren, holder 190 kr fint på en uke. Det hele kommer jo ann på hva du faktisk må bruke penger på denne uken for å fysisk overleve. Eng regninger, så kontakter du avsender og ber om utsettelse på innbetalingen. det pleier å gå i orden:)
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #6 Skrevet 17. mai 2010 Virkelig? Som jeg selv ser det så burde man se til at man faktisk har penger for å flytte.. hi.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #7 Skrevet 17. mai 2010 Tja, samboeren jobber sent denne uka, så da blir det ikke mye til middager faktisk (barna spiser nesten ikke noe og det blir oftest noe veldig lettvint). Så vi burde klare oss på pengene egentlig... Regninger er det største bekymmeret, uten tvil! Er så redd for å be om utsettelse på alt også så det bare hoper seg opp.. Også vet vi ikke sikkert når vi får penger igjen, for samboeren har mest sannsynlig fått inn første lønning, men banken somler veldig med å sende han et nytt bankkort som han trenger. Blæh.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå