(S)TinkerBelle <3 Skrevet 17. mai 2010 #1 Skrevet 17. mai 2010 Det er det samme hvert år! Jeg blir flau av å se 13-16åringer kledd i bittesmå tskjorter og skjørt/kjoler som såvidt dekker rumpeballene!!! Og i tillegg stolprer de seg av gårde på høyhæla sko som de aldeles ikke har lært å gå i, eller engang burde få lov til å kjøpe i skobutikken!!! Makan!!! Her blir det bunadspåbud helt til Lille er 18 år!!!!
flypapir Skrevet 17. mai 2010 #2 Skrevet 17. mai 2010 Jeg blir mer flau når jeg ser mødre kledd på den måten, noe vi hadde i vårt tog idag....
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 17. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. mai 2010 Haha, når du sier det på den måten så skjønner jeg jo at det sikkert er de mødrene som har døtre kledd på samme måte!!
Monajenten Skrevet 17. mai 2010 #4 Skrevet 17. mai 2010 Har faktisk reagert på det samme. Så ganske mange i dag - både voksne og unge tenåringer (12-13-åringer) med miniminiminiskjørt som ikke kvalifiserer til skjørt en gang, alt for høye hæler og korte topper. De hutret som bare det der de vandret "sexy" avgårde. Grøss.
petite fleur Skrevet 17. mai 2010 #5 Skrevet 17. mai 2010 Jeg så også et par eksemplarer av de små prostituerte i dag, det ser jo mest komisk ut. Jeg er vel den berømmelige kua som har glemt at hun var kalv (selv om jeg aldri gikk sånn kledd i den alderen).....På den annen side syntes de sikkert jeg så ut som en forvokst helsearbeider eller noe (meget gravid i hvit kjortel), og skjønte mest sannsynlig ikke hvorfor jeg gikk utenfor døra kledd sånn :-)
Tommage♀♂ Skrevet 17. mai 2010 #6 Skrevet 17. mai 2010 Her så jeg faktisk 40-åringer og vel så det som gikk i lårkorte topper, tynne strømper og høye støvletter. Klart det var noen av den yngre garde også, men jeg så flere 40+ i sjangeren lettkledd. Og gjerne med tenåringsbarna på slep. *glad min mamma har bunad*
Villa Perlesukker Skrevet 17. mai 2010 #7 Skrevet 17. mai 2010 Huff jeg synes det er skikkelig ille altså. Her har jeg sagt at alle klær til slike festdager blir kjøpt inn av meg eller gulesider. Helt vilt at noen godtar at jenter går slik.... men igjen... så jo noen mødre jeg også... som om det er viktigst å vise mest mulig hud rister på hodet
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 17. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 17. mai 2010 haha, og jeg er glad min mor kan kle seg og er i 60årene! hahahahaha!!
solstråle69 Skrevet 17. mai 2010 #9 Skrevet 17. mai 2010 Fordi "alle foreldre gjør det som er best for seg og sine" iflg. Dibberne. ;-)
frk Nilsen Skrevet 17. mai 2010 #10 Skrevet 17. mai 2010 Så noen prakteksemplarer på det i dag ja. Helt forferdelig, det er jo nesten så man spør dem om hva timesprisen er..... Nå var ikke jeg noe spes pent syn i år med tanke på at eneste som jeg fikk over bollemagen var noe som kunne fint ha vært et telt til en familie på 4.
Villa Perlesukker Skrevet 17. mai 2010 #11 Skrevet 17. mai 2010 frk Nilsen: ååå så det var deg jeg så Synes det er herlig å se gravide i "telt" jeg
♥tosmåtroll♥ Skrevet 17. mai 2010 #12 Skrevet 17. mai 2010 17 maier egentlig utrolig underholdene bare med å se på alt det fantastiske folk faktisk tar på seg...skulle ikke tro de hadde speil!! Var ett flott eksempel på en dame på rundt 40+ med en minimal hvit kjole som hadde tatt en smule for mye selvbruningskrem på seg for anledningen....type brungul med sjateringer...med tangaen godt synlig bak, og en "lekker" skinnjakke til og 20cm høye hæler som hun stolpa seg rundt på...med dattera hengene etter...hehehe...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 17. mai 2010 Forfatter #13 Skrevet 17. mai 2010 Hahah! Selv så jeg en fjong dame i hatt som så helt kjempefin ut mens hun sto, men når hun satt seg ned for å spise kake glemte hun tydeligvis hele kjolen og skrevet som en mann slik at hele skrittet på strømpebuksa synes!! Lekkert!!!
♥tosmåtroll♥ Skrevet 17. mai 2010 #14 Skrevet 17. mai 2010 mmmm....lovely...nei, kunne bare sittet å stirre på alle folka hele dagen...magisk!!hihi..(ikke at jeg er så fantastisk selv da...men maken til mye rart...)
Jenny-penny Skrevet 17. mai 2010 #15 Skrevet 17. mai 2010 Vedlig trist syn det der! MEN ble så glad da jeg så store deler av jentene fra videregående i toget i bunad!!! Viser at konfirmantene tar til vett og ønsker seg bunader. Desverre er det mange som ikke vet å kle seg på nasjonaldagen, uansett alder og kjønn. Tror ikke min datter får mye valg til konfirmasjon. Jobber selv i klesbutikk og har de siste ukene hørt setningen: "Skulle ønske jeg hadde bunad" opptil tusen ganger:)
prekæs Skrevet 17. mai 2010 #17 Skrevet 17. mai 2010 Ja, du kan jo spørre. Det er jo helt greit at man lar ungene gå kledd stort sett som de vil her på disse sidene, og mulig det er forsent å velge sine kamper når en trettenåring har hatt fritt valg, uansett konsekvens av det, fram til de er tretten år. Jeg var noe i tvil når det gjalt min 17 årings skovalg...og nå har hun (heldigvis) jæ... vondt i beina.
Ugl@ Skrevet 17. mai 2010 #18 Skrevet 17. mai 2010 Småjenter under 16 bør vel påpasses. Men helt ærlig jenter så synes jeg at kvinner ellers, i alle fassonger og aldere skal få kle seg akkurat (like fint eller jævlig for den del) som de selv ønsker. Være seg i lårkorte skjørt, i bundad, eller burka for den del. Denne kua har selv vært kalv, og om jeg kansje ikke har gått i miniskjørt på 17mai, så har jeg brukt det i andre anledninger. Både som 16åring og 30åring ;-)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 17. mai 2010 Forfatter #20 Skrevet 17. mai 2010 Vel, at miniskjørt fungerer til mange anledninger har jeg ikke sagt noe på.. men jeg synes at det er upassende på 17 mai. Dessuten er det jo greit å kle seg så andre folk ikke blir pinlig berørte da. Hvite topper uten bh og iskald vind overlater ikke mye til fantasien for å si det sånn. Forøvriger er jeg heeeelt for at damer i alle fasonger skal kle seg akkurat sånn de vil, jeg synes det er flott med store damer som ikke er redd for formene sine feks.
Ugl@ Skrevet 17. mai 2010 #21 Skrevet 17. mai 2010 Joda...greit nok det...men jeg ser heller humoren i det. Forøvrig var 17mai en periode i gothens bardom den eneste dagen i året jeg kledde meg nogenlunde normalt som 16-17åring, og ene og alene fordi jeg frykta bestemors vrede hvis jeg kom i mine flaggrende sorte gevanter eller sorteskinnbukser en slik dag, trolig hadde jeg blitt dratt etter øra hjem i hus og blitt tvangskledd i Kystdrakta uansett, så var like greit å hoppe i den frivillig ;-)
OsloMor Skrevet 17. mai 2010 #23 Skrevet 17. mai 2010 He-he, jeg synes de er søte jeg. Det som er mindre søtt er familiefedrene på 40 + som tydeligvis også synes de er..eh "søte", på en litt annen måte en meg. Alle har vel en sånn periode i en viss alder (gjerne rett etter fylte 14) hvor de ikke helt forstår hvordan de skal kle seg og synes de er kjempefine selv. Tror mange av de har fått kjøpe 17.mai-klær uten mor for første gang også. De tar seg gjerne inn året etter. Skal nok også ha et avgjørende ord med i laget dersom mine døtre kommer med korallfarget minikjole,oransje brunkrem, sorte blondestrømper og stiletthæler på 17.mai (eller hvilken som helst annen dag).
Gjest Skrevet 17. mai 2010 #24 Skrevet 17. mai 2010 He he, jenter i den alderen skal være være litt sånn? Reagerer mye mer på voksne kledd sånn Men så jobber jeg på en ungdomsskole, og er vant til de - he he...
Gulosten™ Skrevet 17. mai 2010 #25 Skrevet 17. mai 2010 Så du de samme som meg??? Jeg gikk bak noen, såvidt vi ikke så oppi hele stasen. Og de hadde definitivt ikke vært russ enda, for å si det sånn. Hadde det vært min datter som hadde gått sånn hadde jeg sperret henne inne i kjelleren. For alltid. HUFF!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå