løveprinsen <3 Skrevet 17. mai 2010 #1 Skrevet 17. mai 2010 Under fødselen fikk jeg selvfølgelig hemorider. Blæh.... Men jeg blir ikke kvitt de. Kommer stadig tilbake og flere blir det kjennes det ut som. Noen som har opplevd det samme. Hvordan blir jeg kvitt det????
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 17. mai 2010 #2 Skrevet 17. mai 2010 Noen tips jeg kommer på sånn i farta: * Drikk masse, masse vann (og vær obs på kaffe som er vanndrivende) * Grønnsåpe- og/eller saltvannsbad (evt. saltvannsomslag) * Unngå setevarme (i bilstetet e.l.) * Finnes noen reseptfrie salver på apoteket * Prøv å unngå treg mage (hard avføring gjør det bare verre. Ja, det er vondt å bæsje, men gjør det helst minst en gang hver dag) * Dette skal visstnok virke: http://hemorrhoidmiracle.com/?hop=483711821 (har null peil på om det virker, men kanskje verdt et forsøk) * Kjerringråd som har dårlig rykte når det gjelder effekten: - Smør på honning eller kefir - Opp på tå og strekk deg med hendene over hodet, flere repitisjoner. Men det må gjøres hver dag, morgen og kveld. Lykke til!
løveprinsen <3 Skrevet 17. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. mai 2010 Tusen takk for svar. Har prøvd scheriprokt salve, men den hjelper dårlig. Skal drikke MYE vann nå
Studine mevik Skrevet 17. mai 2010 #4 Skrevet 17. mai 2010 Dette har funket for meg. -Grønnsåpebad -Salve(funket ikke så bra som jeg hadde håpet, men litt) Dyppe hemoridene inn i rumpa. Da kan de forsvinne sånn mer eller mindre, men de må stadig dyttes inn. -ikke spis banan. Har testet ut dette og når jeg kuttet ut bananer så ble det bedre også ble det værre igjen når jeg spiste banan igjen. Banan kan lett gjøre magen hard. -Drikk masse
løveprinsen <3 Skrevet 17. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. mai 2010 mener dere slik apotekets grønnsåpe eller vanlig grønnsåpe? Teit jeg sikkert men...
Studine mevik Skrevet 18. mai 2010 #6 Skrevet 18. mai 2010 Jeg har brukt vanlig grønnsåpe. Grønnsåpe renser og trekker ut betennelse og infeksjon
Hotti Skrevet 18. mai 2010 #7 Skrevet 18. mai 2010 huff ja...er ikke noe særlig altså..*grøss* huske dette fra både slutten av svangerskapet og etter fødsel.Hadde d en god stund..prøvde alt mulig av reseptfrie produkter..men da jeg var hos fastlege på 6 ukers kontroll for meg selv så sa jeg dette og fikk resept på noen stikkpiller..det hjalp med disse pluss unngå hard avføring,være litt i bevegelse og drikk mye vann...forsvant da til slutt...
løveprinsen <3 Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 18. mai 2010 Hotti: hva het de pillene du fikk på resept da? Skal bestille meg legetime og forlange å få noe som funker....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå