Gå til innhold

er litt redd.. noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner på uke 28 idag. På lørdag blei jeg skikkelig dårlig i magen med diarè og kvalme. I går var jeg småuggen hele dagen og målte på kvelden temperaturen min til 38.9. Har tatt paracet siden, og tempen er nå ca 38.5. Ungen er heelt vill inni der. har aldri opplevd så mye sprell før (selv om han er ganske så aktiv til vanlig også) Har hatt en grusom natt med svettetokter uten like og vondt i hele kroppen..

Bør jeg gjøre noe? ringe legen eller noe? eller er det helt vanlig? tåler fosteret at jeg har feber? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann,

Feber hos mor kan være farlig for fosteret. Ta paracet som febernedsettende og kontakt lege.

Skrevet

fosteret tålaer at mammaen er syk. Tenk på alle mammane som nok blir syke iløpet av de 9mnd de bærer på babyene sine.

Så dette går nok hellt fint.

Derimot så er det viktig å ikke ha for høy feber. Du ahr gjort helt riktig i å ta paracet for å holde nede feberen. Skulle du få høy feber som du ikke får ned må du kontakte lege, da høy feber over lengre tid kan være farlig for babyen.

Du må også passe på å få i deg nok vekse så du ikke blir dehydrert, det er ikke bra for verken deg eller babyen!

God bedring og håper du blir snart frisk. Blir du usikker er det bedre å snakke med legen en gang for mye enn engang for lite.

Skrevet

Kanskje du har spist noe som gjør at du er sånn?

Jeg ble mat forgiftet for ca 2 uker siden og hadde det veldig likt som deg. Har ikke turt å spise annet enn brødskive med syltetøy siden ;(

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...