Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #1 Skrevet 17. mai 2010 Nr 1 fødte jeg for 12 mnd siden å han tok 6 t fra murringene kom (som ikke var vonde), til han var ute. Har fått beskjed om at jeg skal kontakte sykehuset så snart jeg kjenner antydning. Så lurer på om noen har erfaring med at det går kjappere denne gangen? Men har også hørt de som har hatt kjappe fødsler,plutselig holder på i maaaange timer. Er så forskjellig. Jeg vil tro at det bare er 12 mnd siden sist at jeg er så passe "utvidet" at det vil var lettere å gå fortere. Et håp om det jaffal
maria isabell Skrevet 17. mai 2010 #2 Skrevet 17. mai 2010 har to tette.. nr 1..24 timer nr 2 ca 1 time fra eg fikk vondt til lille gullet var ute:) det skummle med to tette (særlig med nr 2) er at en ikke alltid merker begynnelsen og fødselen kan gå veldig fort når en endelig forstår hva som skjer... luksus og litt skummelt... vart heldigvis advart av en bekjent som hadde det slik med sin nr to og det samme hendte meg...nå trenger det ikke være slik,men eg hadde reist på sykehuset med en gang eg merket noe for å være sikker på å nå fram i tide:)
LeMaRa Skrevet 17. mai 2010 #3 Skrevet 17. mai 2010 Med førstemann gikk det 24 timer fra første murringene (som ikke var vonde) til aktiv fødsel, og var i aktiv fødsel 5 timer før gutten kom ut. Med andremann startet det med at vannet gikk, etterfulgt av rier og 3,5 time senere var veslejenta ute i verden!!! Det gikk raskt!!! Enda det er 7 år mellom 1. og 2. fødsel....
Lyst på nr3♥ Skrevet 21. mai 2010 #4 Skrevet 21. mai 2010 D heter seg at d liksom skal gå litt kjappere med nr 2.... MEN den myten motbeviste mine iallefall.. ;P Min første gikk d rett under 7 timer fra første tegn til at noe var på gang og til han var ute, mens nr 2 tok d ca 18 timer.. var mye av og på med nr 2, akkurat som om han ikke var helt sikker på om han egentig ville ut eller ikke... hehe. men så kom han ut 19 dager før termin da.. Men en kan ikke sammenligne fødslene, d er helt klart! Hadde heldigvis VELDIG kort AKTIV FØDSEL med begge, ca 2 timer på hver...
fox Skrevet 22. mai 2010 #5 Skrevet 22. mai 2010 første min lå jag 23 timer med,med nr to fikk jeg full åpning iløpet av en halv time....eg han ville ikke ut så jeg måtte ligge to t med veer. tar heller to fødsler av den første varianten,rekker å venne deg litt mere til smertene.
april79 Skrevet 23. mai 2010 #6 Skrevet 23. mai 2010 14 timer med nr 1. 4 timer med nr 2 (2 år etter). Venter nå nr 3 (5 år etter nr 2) og er spent på hvor lenge riene/fødselen vil vare denne gang... Ingen regel uten unntak, men når man får to tette, så er det ofte raskere fødsel med andremann. Uansett: Lykke til!
...venter... Skrevet 24. mai 2010 #7 Skrevet 24. mai 2010 Fødsel nr to gikk noe raskere enn nr en. Det som var den største, og beste forskjellen for meg var at med nr en hadde jeg 45 minutter med press-rier. Med nr. to var det over på 15 minutter. Og spør du meg var det den desidert verste delen av fødselen. Fikk da beskjed fra jordmor at litt fordel skal du ha av å ha født før...
firebarnsmum Skrevet 27. mai 2010 #8 Skrevet 27. mai 2010 Første fødsel tok 5 timer (3,5 time aktiv fødsel), andre fødsel tok 2 timer og 35 minutter fra jeg våknet til han var ute, fødsel nr. 3 tok 2 timer (aktiv). Siste fødsel startet med vannavgang 4 timer før fødslen startet. Syntes at den siste gikk alt for fort, rakk ikke å holde følge liksom.
stinelin81-3 smågull Skrevet 4. juni 2010 #9 Skrevet 4. juni 2010 1. fødsel tok meg 11 timer 2. fødsel shmack ut på 3 timer!! Da hadde jeg hatt kraftige maserier i noen dager som ikke ble noe mer av... plutselig midt på natta begynte fødselen på ordentlig!! Rett på de værste smertene før pressrier....uææhh!! Håper at neste fødsel blir forholdsvis rask... men at vi rekker sykehuset denne gangen også. Rakk det såvidt sist....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå