Gå til innhold

Fra 1 til 2.. Noen erfaringer?

Totette88

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

hva tenker du på egentlig?? om det er stor forskjell fra å ha 1 til å få 2?? For JA det er det!! :) Kommer nok litt an på hvor gammel nr.1 er... men det er plutselig to stykker som skal ha oppmerksomheten din og det er ikke alltid pappa er bra nok!! Det er å måtte være opplagt til tross for våkenetter fordi storesøster/bror også vil leke litt med mamma.

Det er dobbelt opp med glede når storebror/søster "passer på" den lille og tydelig viser at han/hun er glad i det lille nurket.

Frustrerende å føle at man ikke strekker til!!!

Man får ikke nytt permisjonen like mye for det er mye logistikk i forhold til levering/henting av eldste i barnehagen ( for meg som ofte er alene med barna ihvertfall)

" vent!! mamma skal bare......først" blir en hyppig brukt frase i det daglige språket...;)

Ikke det morsomste når de setter i gang et skrike/grine/hyle kor....

Jeg kan fortsette i det uendelige.... men jeg angrer ingenting!! De har så mye glede av hverandre allerede ( 3 år, 5 mnd) og er det beste som har skjedd meg..selv om de sliter meg fullstendig ut ( gravid med 3....så det er jo ikke så rart :))

• 1 måned senere...

Synst ikke forskjellen fra 1 til 2 var så stor jeg.

Man er liksom midt oppi det, og det går for det samme om man har 1 eller 2 barn.

Men ting tar lenger tid. Når man endelig har kledd på begge barna og skal ut døra, ja så har det ene barnet bæsja på seg. Sånne tinng må en liksom venne seg til ;)

• 2 uker senere...

Synes overgangen var størst fra 1 til 2. Ved nr 2 må pappaen mer inn i bildet, har du en oppegående og tilstedeværende pappa så skjønner han det selv og alt går bra :)

Nøt permisjonen mer med nr. 2 også. Måtte uansett ut og gjøre ting med nr 1, så ble ikke like isolert hjemme som første gang (hører vel med til historien at nr. 1 bare skrek og ikke sov, mens nr. 2 var omvendt, -det har jo en del å si for opplevelsen for å si det mildt :))

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...