Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #1 Skrevet 17. mai 2010 Vi har for dårlig råd til å kjøpe inn flotte antrekk til 17. mai, så kleshysteriet rundt dagen har gjort at vi holder oss hjemme hele familien. Skulle gjerne tatt en tur ut og kost oss med å se på toget, men da ville det blitt i dongeri og litt pene skjorter og det er jo ikke "bra nok" tydeligvis.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #2 Skrevet 17. mai 2010 Det er den dummeste unnskyldningen jeg har hørt. Håper du troller!! Du har hatt god til til å kunne kjøpt noe fint på second hand til barna, det gis bort klær på finn.no. Ellers, så regner jeg med at dere voksne har noe pentøy liggende fra andre anledninger.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #3 Skrevet 17. mai 2010 Kjøpt svart bukse og skjorter til ungene på tilbud. Sikkert ikke godt nok i følge mote"ekspertene" her, men det viktigeste er at ungene koser seg! For meg høres det mer enn godt nok med dongeri og skjorte! Reis ut og kos dere!!!
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #4 Skrevet 17. mai 2010 Ja GO GIRL Skal du la kjerringmentaliteten vinne! NEI, du får ikke lov! Nå går du ut med barna og koser dere, spis og nyt dagen i dongeri eller det du har. Power sendes NU
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #5 Skrevet 17. mai 2010 Ikke alle har pentøy liggende nei. Og vi har rett og slett ikke råd til å kaste bort penger på pentøy, selv ikke "second hand". Vi er nødt til å prioritere mat og dagligklær (også disse arvet og kjøpt brukt).
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #6 Skrevet 17. mai 2010 Takk for oppmuntring. Vi gjør det. Driter i "motepolitiet" og tar en tur ut med ungene nå.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #7 Skrevet 17. mai 2010 Jeg har jenter så de har jo alltid kjoler liggende om det ikke akkurat er bunad så er det"pynta" sikker t ikke nok for enkelte men det driter jeg i. Ta unga å gå ut å kos dere om dere ønsker det. Er mange som ikke pynter seg fordi de ikke feirer dagen eller fordi de ikke kan fordra å pynte seg. Men man trenger da ikke stenge seg inne av den grunn. Så en mor med barn i joggebukser istad jeg, de skulle på sykkeltur.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #8 Skrevet 17. mai 2010 Man får kjøpt svarte bukser for mindre enn dongeribukse... Uansett: Drit i hva andre mener. Det er masse folk i dongeri der ute uansett...
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #9 Skrevet 17. mai 2010 Du kan jo hente en pose med pentøy hos fretex hvis det er så dårlig stelt med økonomien. Dårlig unnskyldning for å ikke la barna boltre seg på 17.mai.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #10 Skrevet 17. mai 2010 Synes ikke du skal ta en slik tone overfor HI, som du gjør 13:10. Unødvendig. Anbefaler deg å slå opp ordet EMPATI
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #11 Skrevet 17. mai 2010 Det var vel mer av empati til hennes barn enn til HI. Har klær derfra selv så tar ikke helt til meg kritikken.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #12 Skrevet 17. mai 2010 Visste ikke at Fretex har gratis klesutdeling over hee landet...
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #13 Skrevet 17. mai 2010 Det går an å kose seg hjemme også, kanskje de har kjøpt seg litt ekstra god mat, snop, at de kan ha noen leker hjemme også. Går fint an å kaste på boks hjemme, eller lage en fiskedam, eller hva det nå måtte være. UTEN at det trenger å koste penger, penger man kanskje ikke har. Og ungene kan nok kose seg sammen med foreldrene, selv om de ikke må ut og foreldrene presses til å kjøpe dyre iser, ballonger og hva det måtte være.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #14 Skrevet 17. mai 2010 Bor i oslo jeg (ikke hi) og her er fretex dyrere en å handle i på for eksempel H&M for eksempel, noe som er litt sykt syntes jeg
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #15 Skrevet 17. mai 2010 Mulig jeg nå også blir beskyldt for å mangle empati og forståelse, det siste innrømmer jeg herved. Jeg forstår ikke at man har så dårlig råd i dette landet at man ikke har en bukse/ et skjørt som er litt finere enn hverdagsklær. Det koster jo ikke mer ved innkjøp. Kjøp en pakke ballonger på rema 1000 og stå for kosen selv. Med mindre HI er på besøk hos noen som har datamaskin har hun i alle fall på ett eller annet tidspunkt brukt penger på det. Utgifter på internet har hun også. Jeg vet i alle fall at hvis jeg ikke hadde råd til å feire en billig billig utgave av 17.mai med mine barn så ville jeg solgt unna pc og annet på finn.no før jeg gjorde noe annet.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #16 Skrevet 17. mai 2010 Så du synes det er viktigere å ha pene klær på barna 17. mai enn at de skal få ha pc med Internett til skolearbeidet?
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #17 Skrevet 17. mai 2010 Nå er det slik at mange er avhengig av både internett of data selv om de har dårlig råd å da mener jeg at de trenger det altså. Jeg har dårlig råd, og gjør aldri noe stort med barna som koster penger. Nå har mine penklær så vi har vært å sett på barnetoget og spist en is før vi gikk hjem. (mine er små så ingen skole med leker og slikt.) Men om jeg ikke hadde hatt råd til is så hadde jeg ikke solgt datan for det, den trenger jeg faktisk for å studere nettet også. Saker er ikke alltid så svart og hvit som du tydeligvis tror. Og det er sikkert masse HI kunen gjøre for å fått finklær, men det er litt sent for denne gang akkurat idag, da er det bedre å kle på barna det man har og ta de med ut alikevel. Der vil hi fort finne ut at ille alle mødre sitter på DIB og at ddet er mange barn med både jeans og joggesko. Og jeg tror at HI faktsik sa at ho skulle gjøre akkurat det
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #18 Skrevet 17. mai 2010 Nei, jeg mener ikke det. Men jeg mener at det helt klart på ett eller annet sted i HI sine økonomiske prioriteringer har gått litt galt når barna må være hjemme på 17. mai fordi det ikke er penklær å oppdrive.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #19 Skrevet 17. mai 2010 Det er ikke prioriteringene til HI som er feil, men holdningen blant DIB-mafiaen som mener at 17. mai kun kan feires i finstasen.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #20 Skrevet 17. mai 2010 Har du lyst til å la barna feire jul, nyttår, bursdager, 17. mai og hva det enn måtte være i hverdagsklær så greit for meg, men ikke skyld på økonomi!
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #21 Skrevet 17. mai 2010 Empati- eller mangelen på det.. Dibdamenes favorittargument.. Ja, klart man mangler empati bare fordi man mener at det at man bare har dongeri er et dårlig argument for å ikke feire 17. mai... Hadde Hi jobbet litt for det på forhånd, hadde hun nok greid å skrapt sammen et par svarte bukser i stedet for dongeri. Hadde jeg bare hatt dongeribukser til barna mine hadde jeg dradd disse på dem og feiret 17. mai uansett...
Anne-B. Skrevet 17. mai 2010 #22 Skrevet 17. mai 2010 Det finnes folk som er fattige i dette landet. Dere som tror noe anna, må komme dere ut av bobla dere bor i.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #23 Skrevet 17. mai 2010 Koster det ikke rundt 150 kr for penklær på OBS for eksempel?? Det er 12,5 kr per mnd. Det klarer alle å legge av for at barna har klær til 17 mai.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #24 Skrevet 17. mai 2010 Godt eksempel 17:50. Dette er jo helt tullete. Går ikke barna deres i barnebursdager da? Fordi de ikke har penklær? Det trenger ikke være så dyrt, og man finner masse gratis på finn.no, hva med loppemarked? De 150kr et antrekk koster hadde jeg spart inn på en annen måte!
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #25 Skrevet 17. mai 2010 Synes det er dårlig unnskyldning. Nå får man faktisk penklær på salg for en slikk og ingenting, og har man ikke råd til feks festdrakt til barna til rundt hundrelappen som de selger over alt for tida, og et enkelt fin antrekk til de voksne så bør man virkelig skjerpe seg og begynne å gå økonomien sin etter sømmene. Vi har slett ikke all verdens med råd for tida selv, men penklær har vi, både arvet og kjøpt selv på salg. Dongri og penskjorte så jeg flere i faktisk. Mange voksne damer og jenter i tights og tunika også. Spiller ingen rolle så lenge man ser presentabel ut og har hele og rene klær i det minste. Tross alt barnas dag og viktig del av barndommen å få oppleve slike dager. Selv kjenner jeg også en person som trosser sin store sosiale angst for barna sine denne dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå