Gå til innhold

Falsk krupp..hvor lenge varer det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leah fikk falsk krupp i natt, heldigvis ikke så hardt angrepet at vi måtte på legevakten, men ekkelt var det. Hun høres ut som en sel og i natt gråt hun og sa at hun ikke fikk puste, hørte at d var tungt å puste og det var sinnsykt varmt på soverommet så tok henne ned i stua og laget gjennomtrekk og ga henne kald drikke, så hun pustet normalt igjen ganske umiddelbart. Enda høres hun ut som en sel når hun hoster, men pusten er bra.

Snakket med legevakten i mårrest og hun sa at det beste er å være mest mulig ute, og at vi måtte ta m hun tettes til igjen utover dagen, så kunne hun få medisin før natta. Glemte å spørre om hvor lenge denne hosten pleier å vare..Har eksamen på onsdag, så må skaffe alternativ barnepass om hun ikke er frisk til da..hun har litt feber også, så det blir ingen dagmamma imorgen uansett tror jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med begge mine barn har falsk krupp vart maks et par netter. Litt småhostete på dagen etterpå og så har det gått over i forkjølelse. MEn kruppen har gitt seg etter et par døgn her hvertfall.

God bedring!

Skrevet

et av mine hadde det, to eller tre netter. Ikke ha det varmt, være ute hjelper veldig. Blir det ille i natt, gå ut, ta opp vinduet, evnt. sett deg foran kjøleskapet, fryseskapet (døren åpen), kald fuktig luft hjelper.

Skrevet

Jeg hadde falsk krupp noen ganger da jeg var liten og det varte kun et par netter. Var som regel fin på dagen såvidt jeg husker. For meg hjalp det å sitte ute på trappa i frisk luft på natta godt pakket inn i dyne så jeg ikke skulle fryse. Jeg kan huske vi var på legevakta en gang og jeg nektet å puste inn i den maska eller hva det var for jeg var livredd for den.

Skrevet

Lille prins har hatt det alt fra en til fem netter.... Ikke mye gøy mens det står på... God bedring!

Skrevet

Her oppstår det som regel akutt om kvelden etter ungane har sovna (men før vi har lagt oss). Det vedvarer natta, og ungane har pleid å hoste litt neste dag. Av og til kjem det igjen påfølgande natt, men då sjeldan like ille som natta før.

Begge to har pleid å hoste ei stund i ettertid, men ikkje krupphoste meir enn ca 2 dagar/netter.

God bedring og lykke til med eksamen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...