Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 samboeren min og jeg har vært sammen i snart 6 år. På den tiden har han vært utro en gang, ikke bære en one night stand, men en affære med en kollega. det ble slutt men vi fant sammen igjen etter noen måneder. dette er 3 år siden. Etter dette har jeg tatt han 1000 ganger i og lyge om ting, trenger ikke være noe stort! Kan for eks si at han har tatt ut søpla og så har han ikke det. Pluss at han lyger om hvem han er/ikke er sammen med hvis han drar ut. Og nå nettopp ferska jeg han skikkelig. Han dro ut tidligere i kveld og sa at han skulle til en kompis og de to skulle ta seg en øl. Jeg spurte om det bare var de to? Jada. Om han skulle ut? Nei det hadde han ikke råd til. Han dro og etterhvert gikk jeg og la meg. Soveromsvinduet våres vender ned mot parkeringsplassen. Jeg hører en bil som svinger inn, mannsstemmer og en damestemme. Så kommer samboeren inn og spør etter pengeboka, og jeg spør hvem han er sammen med? "Knut og Ola." Bare de spør jeg, ja svarer han. så sier jeg men hvem faen er det som har damestemme av dem to da? Ble skikkelig irritert over at han stod å jugde meg rett opp i trynet!! Så sier han "åååja, det er kari*. glemte av å si at hun var her." Så spurte jeg hvorfor han ikke sa at hun var med, og da fikk jeg til svar at han visste jeg kom til og bli sur. Men, jeg blir jo enda surere hvis jeg finner ut om han lyger hvem han er med osv. det er jo da man begynner og lure på om noe er galt, ikke sant? "Kari" er forresten ei han dreiv og styra med ei stund. Og han kom plutselig og fortalte meg at han hadde vvært og besøkt henne tidligere i dag. Hun bor langt unne oss, men var hjemme på ferie eller noe. Så spurte jeg hvorfor han var der, og da fik jeg til svar at han ville se henne.. Men, enden av visa: Jeg sa til han at hvis han dro videre sammen med henne så kom jeg till å bli sur, at jeg var lei av og bli løyet for osv. Da sa han bare "javel, får jeg et kyss før jeg drar?" og gikk..
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Høres ut som en kjernekar... Merkelig nok er det jeg reagerer mest på det faktum at han lyger om å ha tatt ut søpla. Det er noe av det snodigste jeg har hørt et voksent menneske gjøre. Barn lyger om sånt, men en voksen mann forstår at han kommer til å bli avslørt og han vil bli oppfattet som ganske umoden. Når han kan lyge om noe så bagatellmessig, helt uten grunn (du hadde vel ikke drept ham om han ikke hadde rukket å ta ut søpla...), tenker man jo at han kan lyge om alt mulig. Denne mannen er jo ingenting å ha, for en tullebukk. Håper dere ikke har barn sammen...
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Rævhål, rett og slett! Kjenner lusen på gangen....
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 Vi har en sønn sammen.. Det har faktisk vært så ille at jeg nå tenker på muligheten om å gå fra han.. Jeg føler at jeg ikke kan stole på noen ting han sier lenger! Og spesielt nå, etter jeg fikk vite at min mening og mine følelser de driter han jo rett og slett i! Det hadde vært en annen lyd i pipa om det var jeg som hadde løyet om å dra ut med en gammel flamme, da hadde han flydd på dør. Han er ganske dramatisk av seg, og langsint. Jeg blir straffet i lang tid hvis jeg unngår og si noe, eller uheldigvis har reagert på noe han har gjort. ALT er bestandig min feil. Vedder på at jeg får høre at det er min feil at han dro ut med henne, hvis han kommer hjem i natt.. Og ja, han lyger om ALT. Jeg vet ennå ikke hva han har i månedslønn f.eks, etter at han begynte i den "nye" jobben sin for 1 år siden. En måned sier han 20000, neste måned sier han 16000. Mistenker han for og bruke penger bak ryggen min, derfor disse rare svingningene i økonomien hans.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 Jeg begynner faktisk og tro det. Elsker han, men kan hate han når han holder på slik..
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #6 Skrevet 17. mai 2010 Vel, han gjør det fordi han kan! Du har nå lært han opp til at uansett hva han foretar seg, bråker du litt, for så å gi deg. Bare han står imot etpar kjefteskurer, går det hele over, og han kan fortsette med sine ting. Og alt dette fordi du elsker ham. Love is in the air, sier jeg bare.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #7 Skrevet 17. mai 2010 Men ærlig talt, du kan ikke bli sur for alt muligrart heller da. Du kan jo ikke bli sur over at det er en dame der! Vet han at du blir drita sur, så juger han heller for å unngå problemer. Skjønner han godt jeg. Verste jeg vet er å måtte krangle om alt muligrart hele tiden. Selvfølgelig er det ikke greit å juge, men tenk over hvordan du reagerer når han forteller deg ting også. Du virker som en veldig sjalu dame utifra måten du skriver.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #8 Skrevet 17. mai 2010 Vil foreslå smalivterapi. Kanskje vil de begge lære noko nytt om dykk sjølv, og lettare kunne forstå den andre. Virkar på meg som om du har problem med å stole på han og at du kanskje reagerar litt kraftig. Noko som lett kan føre til ein kvit løgn for å slippe oppstyr. Kjenne fleire som kanskje unngår å nemne enkeltpersonar for å unngå krangel/diskusjon. Feks: Knut skal ut og ta ein pils med nokre venner. Mari(kona) ringer seinare på kvelden for å prate med han. Når ho spørr kven som er det svarar han: nils, per, johan og sånn. Seinare finn ho ut at "og sånn" var: hans, tor, mia, lene og mari. Dette blir Mari skikkelig sur for, fordi ho blir sjalu av at mannen er på fest med kvinnfolk (spesielt desse kvinnfolka, då eine var ein ungdomskjæreste av han, ho andre er ein nær venn og alle tre er sexy). Skjønte du kva eg ville fram til med dette eksempelet? Er ikkje slik at eg seie det er sånn for deg, men kanskje? Ein kan ikkje nekte sin kjære å henge saman med det motsatte kjønn. Ein kan misslike det, ja. Men ikkje nekte. Og om ein ikkje likar det, så må ein forklare og få han/ho til å _forstå_ kvifor ein ikkje lika det. Det kan vere ulogisk/uforståelg å bli hudfletta av at ein heng saman med ein kompis av det motsette kjønn, når ein sjølv ikkje ser på det som noko anna enn ein venn.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #9 Skrevet 17. mai 2010 Han høres ut som en lystløgner. De har ofte problemer med økonomien i tillegg.. Jeg tror jeg ville avsluttet det forholdet der, det kommer til å tappe deg for energi og muligens også knuse deg økonomisk. Kanskje han har masse kredittkortgjeld? Du vet jo ingenting om ståa siden han bare lyver.. At han er/har vært utro er vel heller ikke et bra tegn. Eller synes du du fortjener å leve slik? Hva med å kreve respekt? Nytter ikke å si at "jeg har prøvd" for han har åpenbart ikke respekt for deg. Da har du ikke vært tydelig, eller så er han ikke glad (nok) i deg til å bry seg. Det er opp til deg hvilket liv du vil ha vet du.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #10 Skrevet 17. mai 2010 Jeg er sånn som deg, mannen min er slik som din. Og jeg har prøvd og prøvd og det blir ikke bedre. Om du da ikke setter foten ned. Kvitt deg med han. Start ditt eget liv. Hvorfor gidder du å være så avhengig av han? Du må komme deg ut nå...det blir ikke lettere med tiden. Enten så følger han etter, men da skal du fremdeles stå i mot en stund slik at han virkelig skjønner at du mener alvor (her snakker vi mnd.). Eller så gidder han ikke mer og da vet du at du hadde rett. Men du må vise han tydelig hva du aksepterer og ikke. Skjønner godt at du er sjalu jeg, hvis han allerede har vært utro én gang. Ta kontroll over ditt eget liv!!
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #11 Skrevet 17. mai 2010 han er som min mann, bare at min er verre:P. Han er også lystløgner og store problemer med økonomien. han har også vært utro og jeg tror aldri jeg kommer til å klare å stole på han igjen. Det er utrolig vanskelig å kreve respekt av slike menn fordi de er så flink til å manipulere. Det vet jeg alt om. Eneste måten en kan gjennvinne selvrespekten er vel å gå fra de og starte livet sitt på nytt. Å det er jo heller ikke så lett alltid når en har følelser og barn inni bildet. Men til slutt får vi vel nok.. Jeg bare venter på at han skal bli et bedre menneske el at jeg skal få helt nok. Ønsker deg lykke til. Håper mannen din skjerper seg! Klem:)
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #12 Skrevet 17. mai 2010 Hvorfor gidder dere? Er det så skremmende å være singel at dere holder ut med alskens møkk? Grow a spine. Hilsen singel og lykkelig.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #13 Skrevet 17. mai 2010 Min ex mann var slik som kunne juge om allt, han var aldri utro det skal han ha, men det er slitsomt å leve med et menneske man ikke kan stole på når de sier noe. Her var det sånn at om jeg visste han ikke hadde pusse tenna og ville minne han på det (ja han var distre til tider) så kunne jeg spørre han om han hadde gjort det. Da kom svaret med en gang at ja det hadde han gjort. Og når jeg bare så på han så tok han seg i det og sa nei det hadde han ikke........... jeg spurte flere ganger om hvorfor han jugde om slike ting jeg så liksom ikke hva han kunne vinne på det, men det bare kom helt naturlig for han. Han var også flink til å lyge til seg selv. Slik at han til slutt trudde på sine egene løgner til tider. Og for meg så sier det litt kan du juge om ting som ikke spiller en rolle så kan du juge om store ting også.. Så jeg måtte liksom alltid ha et eksra øye til hva som skjedde. At regninger faktisk var betalt også videre. Til slutt ogrka jeg ikke ha en ekstra unge i huset og avsluttet. Men denne mannen din har ingen respekt for deg og så lenge du finner deg i slik behandlig så vil det fortsette. Måten han oppfører seg på er ikke rett i hele tatt, men det er du som tilater at han fortsetter med det.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #14 Skrevet 17. mai 2010 Jeg krangler faktisk ikke om alt mulig rart, prøver faktisk og unngå krangler siden han straffer meg i lang tid etter. Og når han er ærlig, setter jeg pris på det. Selvom jeg kanskje ikke liker det han kommer med..blir aldri sint og kjefter, men sier det jeg mener på en stille og rolig måte, og så at jeg er glad for at han sa sannheten.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #15 Skrevet 17. mai 2010 HI her. Jeg hadde ikke blitt sur hvis han hadde vært ærlig, hadde sikkert ikke likt det - men latt det gå stille forbi.. Jeg forklarte til han at grunnen til at jeg ikke ville at han skulle dra, var at han nettopp hadde jugd til meg om at hunikke var med, og at det fikk meg til å tro at det var "ugler i mosen". Men det som er verst er jo det at han kan gjøre hva han vil, men hvis jeg gjør det samme som han - da blir det bråk.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #16 Skrevet 17. mai 2010 Ja, jeg syns det er skremmende og være singel. Jeg vil ikke være det, jeg vil heller at han skal slutte å lyge så vi kan være lykkelige sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå