Gå til innhold

Slappe av??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk sier jo hele tiden at for å bli gravid, må man slappe av og ikke tenke for mye på det..

Jaha? Hvordan skal man klare det? :P Har dere noen tips? ;)

Sukk, det er ikke lett det her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jah, det er ikke lett=/ enig i det! det vi gjorde forrige gang jeg ble gravid var... først prøvde vi en del, men ble ikke noe.. så tenkte vi at, det skjer når det skjer og da slappet vi av.. da ble vi gravide=) tenkte ikke så masse på det(ikke lett) håper du finner ut av det;) lykke til

Skrevet

Når vi begynte å prøve på graviditet var jeg veldig klar og skulle helst blitt gravid i fjor. Jeg stresset med andre ord mye, tenkte graviditet døgnet rundt, alt dreide seg om å bli gravid. Så og si samme mnd som vi begynte å prøve, begynte syklusen min å slå seg vrang. Det gjorde selvsagt ikke saken bedre.

Etter nesten ett års prøving ga jeg opp håpet og mistet troen på å klare det selv, og hadde tenkt å legge prøvingen på is til jeg hadde vært hos legen. Siste eggløsningen før jeg skulle til legen hadde vi sex en gang. Trodde på ingen måte at det skulle klaffe, og tenkte omtrent ikke på det fram mot IKM.

Men det ble full klaff det, og legetimen jeg skulle ha for å utredes ble første svangerskapskontroll i stedet for :-).

Så jeg tror nesten det må ha litt å si at man ikke stresser så voldsomt med tanken på å bli gravid.

Lett? nei det er det ikke. Men jeg har lært til neste gang tror jeg, og håper jeg skal klare å slappe av litt mer da.

Skrevet

Hei,

Jeg hadde en SA i går, og er derfor litt "kjørt i huet" for å si det sånn. Jeg er ganske stressa for å ikke bli gravid da jeg er 32 og kjæresten 10 år eldre. Tikk, tikk osv..

Det eneste jeg kan gjøre nå er å vente på en "skikkelig" mens, og på at kroppen skal blir klar igjen. Leste ett sted at "du blir ikke gravid før kroppen er klar for det" og det er jo veldig sant.

Så nå slår ejg av pc`en for i dag og setter meg med kjæresten med et glass vin og slapper av.

Det kommer når det kommer, tror jeg (også skal du se jeg er inne og stresser rundt her igjen i morgen... :) )

Skrevet

Haha, ja jeg er så utrolig enig Tochill! Det er nesten umulig å ikke stresse, iallefall når det nærmer seg mensen tid ;) Jeg har vært helt ute av mitt gode skinn de siste dagene, hehe. Vi skulle liksom ikke tenke så mye på det, det ble jeg og samboeren min enige om, det lykktes bra i starten, men som sagt så har planen misslyktes helt nå mot tampen av syklusen ;) Så dessverre har jeg ingen gode råd ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...