Gå til innhold

Uff, ble så skuffa

Anbefalte innlegg

Skrevet

I de senere år har jeg mistet mange venninner pga flytting. Men for ett års tid siden fikk jeg en ny venninne med barn på samme alder. Vi går veldig godt overens, og har hatt mye kontakt hele tiden. Barna går også godt overens.

Forrige dagen hadde vi avtalt å dra på tur med barna. Etter en stund fikk hun telefon fra en annen venninne. Det endte da med at de gjorde en avtale om å møtes hjemme hos hun jeg kjenner. Jeg trodde vi skulle være sammen den dagen, men isteden dro vi hjem etter to timer. Trodde hun kanskje ville be oss med hjem også, men nei det var bare hadet bra liksom.

Ble veldig skuffa over det for jeg hadde liksom satt av hele dagen. Men kanskje jeg bare overreagerer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Men kanskje jeg bare overreagerer?" Ja, det gjør du

Skrevet

Ehh...ja, du overreagerer!

Skrevet

Hadde dere avtalt å være sammen hele dagen? Hvis dere avtalte å gå en tur, ser jeg ikke noen grunn til at hun skulle sette av en hel dag. Jeg forstår at det er sårt for deg å føle deg utenfor, men det var neppe ment sånn. Hun har sikkert et større nettverk enn deg, og tenker ikke over at du har en annen tilværelse.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg hadde også blitt skuffet over det. Hater å bli behandlet slik.

Skrevet

Skjønner at du er skuffa, og synes kansje hun kunne bedt deg med hjem også.

Men synes også det er litt rart at du stter av HELE dagen fordi du skal møte ei veninne. Jeg hadde bltt superstressa hvis mine veninner hadde satt av hele dagen for å være sammen med meg og barna fordi vi hadde planlagt å dra på tur på formiddagen.

Jeg har blitt kjent meg endel kjempekoselige damer i barseltiden med flere av barna. noen har jeg fått ekstra god kontakt med og vi treffes både titt og ofte - både med og uten barn. Men jeg synes det både hadde vært sært og følt meg litt kvalt hvis noen forventet at jeg satt av hele dagen til å være sammen med de om vi hadde avtalt å treffes/gå tur/treffes med barna etc.

Skrevet

Hvordan hater du å bli behandlet? Med fravær av tankelesing? HI hadde avtalt å møte en venninne og gå en tur. Venninnen avtaler å møte en annen venninne senere på dagen. Hva er problemet? Jeg hadde følt meg kvalt av en slik venninne som HI er. Jeg forstår at det er tøft å ikke ha mange venner, jeg har vært der selv, men det er ikke venninnens problem at HI føler som hun gjør.

Skrevet

Jeg synes det hadde vært veldig ok å bli bedt med hjem jeg,. Iom at hun avtalte det mens dere var på tur, ikke en avtale hun hadde gjort før dere gjorde avtale. Man får kanskje en følelse av at den andre er viktigere og bedre enn deg. DET er ikke hyggelig.

Skrevet

Det er jo ikke sikkert det passet å ha flere med seg hjem. HI har vel ærlig talt ikke noe med hva venninnen hennes gjør hele døgnet. Kvelningsfornemmelser... uansett hva du gjør HI, ikke fortell din venninne at du er skuffet, da skyver du henne bort. Jeg forstår dine følelser, men du eier problemet, ikke din venninne. Siden du har et lite nettverk nå, er det naturlig at du er redd for å miste det som er.

Skrevet

Takk for mange gode svar. Vet at jeg har problemer med det der, og at jeg kan overreagere på sånne ting. Men som du over her sier er det ikke så lett når man har lite nettverk. Jeg sliter dessverre med dårlig selvtillit, og det gjør at jeg så lett føler meg avvist og tenker at andre er bedre osv.

En annen ting er at tidligere har vi ofte dratt på turer hvor det meste av dagen har gått med, så jeg hadde vel en slags forventning om det denne gangen også.

Uansett skal jeg ikke si noe om det at jeg ble skuffa, takk for råd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...