mamma til lillingen Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Er 12+3 i dag, men har i flere uker merka at luktesansen har blitt helt ekstrem. Jeg kan f.eks lukte meg fram til de forskjellige rettene i ferskvaredisken på Ica, og jeg lukter før alle andre at nevøen min på 4 mnd har tissa eller bæsja i bleia. Men hvorfor jeg for det meste bare legger merke til fæle eller ekle lukter, det skjønner jeg ikke. Det være seg svette fra andre, dårlig ånde eller uansett hva sambo har snekra seg til kvelds (ja, kanskje det bare er det at jeg synes det meste lukter fælt). Jobber ved siden av en kafè, og hver gang de lager chili-marinert kylling (ja, jeg vet at det er akkurat det jeg lukter) eller pommes frites, så holder jeg på å dø av sult! Skulle tro nesa mi var 10 meter lang, for jeg syns jeg kan lukte alt. Synes det er rart at jeg kan skille på forskjellige lukter, men nå har jeg alltid ment at jeg har god luktesans (hvertfall etter at jeg slutta å røyke....)
✿Hildegirl er hjemmemamma✿ Skrevet 17. mai 2010 #2 Skrevet 17. mai 2010 Jeg har det på samme måte, og kan for eksempel ikke åpne kjøleskapsdøra, for da blir jeg dårlig av alle luktene, selv om min kjære ikke kjenner noen lukt der inne. Og om det står noe i oppvaskmaskinen kan jeg ikke åpne den for å sette inn mer, for det er helt grusomt, selv om man har skyllet av det først så det ikke skal lukte vondt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå