gerd Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Dersom man er gift og eier et hus sammen - tinglyst skjøte på begge ektefelelr altså - og så skiller seg: Er det sa slik at man automatisk må dele det 50 - 50? Eller er det den som beviselig har betalt inn på lånet som liksom eier huset? Jeg mener selvsagt det første - noe annet er jo tullete... Hva mener dere?
gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Så lenge det er tinglyst i begge sitt navn eier dere en halvpart hver uansett hvem som har betalt på lånet.
~sjiraff~ Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Man deler i forhold til hva som er tinglyst med mindre man har en annen avtale seg i mellom.
ano`num *17.03.10* Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 Men så lenge en er gift er vell økonomien automatisk en felles sak? Uansett hvordan en velger å ordne det? Jeg har skjønt det slik at pengene jeg arver blir våre med mindre vi skriver spesifikt at de er bare mine?
Ugl@ Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 Så lenge man IKKE har særeie så eier man uansett 50/50 og skal dele både gjeld og verdier på eiendommen 50/50. Om pengene går ut fra den ene eller andres konto spiller ingen rolle. Ei heller partenes inntekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå