Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #26 Skrevet 17. mai 2010 - Var i et forhold. Hadde bare vært sammen i 8 mnd. - Brukte prevensjon (Cerazette). - Skjønte det dagen etter mensen ikke kom(den har vært som ei klokke de siste 10 år). - Full krise for både meg og partner, vurderte abort, men klarte ikke.... - Har en liten en på snart 9 mnd nå. Har vel ordnet seg greit, forholdet er bra mellom oss foreldrene, men sliter med sterk sjalusi fra ene bonusbarnet.......
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #27 Skrevet 17. mai 2010 Var du i et forhold, kamerat, bekjent, eks eller one night stand? - Ble gravid med en jeg hadde datet en stund. Vi hadde hatt sex noen ganger, men siste gangen (da uhellet skjedde) hadde jeg bestemt meg for at det ikke kom til å bli noe mellom oss. Brukte dere prevansjon? Ja og nei. Vi brukte kondom, men det knotet seg til slik at det ble tatt av. Etter noen minutter med telling av dager, fant vi ut at det måtte være en sikker periode, og lot det stå til. Det fins ingen sikre perioder for å si det slik ... Når oppdaget du at du var gravid? En uke etter siste samleie. Da bare visste jeg at noe ikke var riktig. Tok fire(!) graviditetstester, og var helt sjokkert over at alle viste klart og tydelig gravid med en gang. Hvordan ser det ut til å ordne seg/ikke ordne seg? Jeg ringte legen min dagen etter og bestilte time for abort. Jeg har 100 % sikker på at det var riktig løsning for meg. Siden jeg fant det ut så tidlig, måtte jeg vente i sju uker på å få gjennomført aborten. De sju ukene var kjempetøffe med masse kvamle og vektnedgang, men jeg tvilte likevel ikke et øyeblikk. Omstendighetene og livssituasjonen min var for vanskelig på det tidspunktet.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #28 Skrevet 17. mai 2010 Var du i et forhold, kamerat, bekjent, eks eller one night stand? I ett relativt nytt forhold. Brukte dere prevansjon? Nei. Når oppdaget du at du var gravid? Ganske kjapt, pga uteblitt mens og kvalme Hvordan ser det ut til å ordne seg/ikke ordne seg? Det ordnet seg veldig bra, vi er gift på 11. året og har 3 flotte barn. Vi kunne gjerne tenkt oss hvertfall 1. barn til, men sånn blir det nok ikke:(
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #29 Skrevet 17. mai 2010 I forhold Første gangen var ikke planlagt men langt fra uønsket. Jeg hadde fått vite av legen at jeg ikke kunne få barn så liten vits med å kaste bort penger på prevansjon . hehe Plutselig ble jeg syk og viste seg at det ikke var at jeg var syk over lengre tid men at jeg hadde blitt gravid. Vi var begge lykkelige for det og det var helt naturlig at vi skulle beholde Når babyn var noen mnd så oppdaget jeg at jeg igjen ahdde mange av de symtomene og tok en test og joda var gravid igjen. Første menssyklus for jeg hadde ikke hatt emnsen siden fødsel. og vi hadde vært nøye med kondombruken. Var litt fortvila egentlig men abort var ingen mulighet for meg som i årevis hadde gått rundt og visst at jeg ikke kunne få barn. Han ble her til litt etter nummer 2 var født og deretter stakk han. Jeg er ikke sur på han for det han ble sammen med meg med kunskap om at vi ikke skulle ha barn og plutselig satt vi der med to. Han takla det ikke, ser barna et par ganger i året og har litt kontakt utenom. Jeg har to veldig tette som enda er ganske små, det er slitsomt men jeg angrer overhode ikke på at jeg beholdt. Ville aldri vært uten barna mine. Og er taknemmelig for at jeg var sammen med han enda han ikke er en god far, fordi han har gitt meg mine to skatter.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #30 Skrevet 17. mai 2010 jeg ser det er mange flere en meg som har fått beskjed at de ikke kunne få barn men som har fått, sier karnsje litt om legene her til lands.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #31 Skrevet 17. mai 2010 Mannen er en god far, når han får slippe til, og jeg kjenner allerede hans familie av ulike grunner, så vet at barnet får den kontakten en skulle ønske/forvente. Men ja, er veldig usikker. På en måte hadde det vært så mye lettere om det hadde skjedd noe som gjorde at jeg slapp å ta valget selv, men har heldigvis litt mer tid igjen... HI
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #32 Skrevet 17. mai 2010 Jeg var ikke i ett forhold, jeg hadde sex med denne mannen uten noen forpliktelser. Begge var single og hadde planer om å være det. Istede for å finne noen å ha one night med så hadde vi det sammen. Enkelt og greit. Brukte p-piller. Fant det ut etter nesten to mnd tror jeg. Vi ble sammen når jenta var 4mnd og flyttet sammen når hun var 6mnd. Vi fikk ett barn til to år etter, men ett halvt år etter det så gikk vi fra hverandre. Idag så har jeg ny mann, men vi har alle sammen ett greit forhold til hverandre. Idag har vi feiret 17mai, meg og to menn pluss en skokk unger. Både små og store har kost seg sammen. Jeg har en følelse av at vi er en av de heldige, for vi har en fantastisk familie selv om vi er slik "nyfamilie".Besteforeldre i alle former kommer og går her i huset, alle regner alle som familie. mine barns farmor tar med seg min manns barn på turer. Min manns pappa er like mye bestefar for mine barn som sine "ekte" barnebarn. Men mest av alt så har jeg noen veldig søte og herlige barn. Veldig perfekt macht de ble laget av.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #33 Skrevet 17. mai 2010 11:48: Lær deg å lese, hun skriver at HUN hadde tatt abort. Hun har ikke rådet henne til noe som helst. Jeezes!
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #34 Skrevet 17. mai 2010 Var du i et forhold? Ja Brukte dere prevensjon: Nei Når jeg oppdaget det/mistanken kom første gang: etter ca 1 mnd 2. gang: etter ca 1 mnd 3. gang: etter ca1 mnd Mistanken kom pågrunn av uteblitt mens. Ventet noen dager ekstra med å kjøpe test. 1. gang ble det abort, fordi forholdet var alt for ferskt og usikkert. Har aldri angret på det valget. 2 og 3 gang beholdt vi barnet med stor glede. Alle 3 gangene jeg har blitt gravid har vært med samme mann, og vi har det fantastisk.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #35 Skrevet 17. mai 2010 Vi datet da jeg ble gravid, men gjorde det slutt dagen etter den skjebnesvangre sexen. Niks. Tre dager etter forventet mens, og drøye to uker etter vi snakket sammen for siste gang. Vi var fryktelig forelsket i hverandre, men var begge i vanskelige stadier i livet. Lang historie det der, men da jeg var 4 mnd på vei fant vi ut at vi virkelig elsket hverandre. Ble sammen igjen og har vært lykkelige sammen siden. Det var aldri aktuelt for meg å ta abort, noe han også visste (vi hadde hatt den hva-hadde-du-gjort-om-du-ble-gravid-nå-praten en stund før dette skjedde.) Så det var aldri noe press fra hans side.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #36 Skrevet 17. mai 2010 Barnet er forresten 2 1/2 år nå og vi har en baby på snart 5 mnd. 22:09.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #37 Skrevet 17. mai 2010 Du som var gift da du ble gravid, hvorfor i all verden skulle du vurdere abort? Er man ikke da ganske ordnet i forholdet når man faktisk har giftet seg?? Hvis ikke du er gift for tredje gang og har flere barn fra før, eller er over 50 år, har jeg ingen forståelse for din situasjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå