Gå til innhold

Dere som har blitt uplanlagt gravide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var du i et forhold, kamerat, bekjent, eks eller one night stand?

Brukte dere prevansjon?

Når oppdaget du at du var gravid?

Hvordan ser det ut til å ordne seg/ikke ordne seg?

Er ikke ment som et krangleinnlegg, men heller for å dele erfaringer...

Er selv gravid med en kamerat som allerede har en guttunge, har sittet inne to ganger (og flere blir det sikkert), er arbeidsløs for øyeblikket ++++

Vi har hatt sex flere ganger, og jeg har brukt en eller annen prevansjon i mer eller mindre 7 år, men hele tiden måttet endre merke osv da jeg ikke tåler hormonell prevansjon, så har til slutt måttet slutte helt, noe jeg rett og slett ikke kom på å tenke på da vi holdt på!

Har ikke sagt noe til ham enda da han er i utlandet nå og jeg ikke har klart å bestemme meg om jeg skal beholde eller ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Var i et forhold"

Brukte dere prevansjon?

"Ja"

"En uke etter uteblitt mens"

"Han stakk. Jeg beholdt barnet og hun er nå litt over en måned"

Skrevet

Utrolig surrete å ikke "komme på" at man ikke bruker prevansjon når man har sex. Litt fjortis. Om du skal beholdet barnet eller ei er bare ditt valg, kommer jo sef an på hva typen mener også men det er jo du som skal ta det endelige valget. Hva har han sittet inne for? Stor forskjell på økonomisk kriminalitet og sex overgrep for å sette det litt på spissen.

Jeg(les vi) ble uplanlagt gravid(gikk på p-piller). Vi hadde kun vært sammen i 9 mnd men beholdt vesla. Nå har vi vært sammen i 5 år og fikk nr 2 for 10 mnd siden.

Skrevet

- I et forhold

Brukte dere prevansjon?

- Nei, hadde akkurat sluttet på pillene etter kraftige reaksjoner og fikk beskjed om å vente til syklusen var stabil før jeg fikk resept på nye piller. For dum til å bruke kondom.

- Oppdaget graviditeten noen dager etter forventet mens, hadde vært sammen i 3 mnd da og hatt samleie i to uker.

- Det har ordnet seg bra for oss. Er sammen på 6. året og venter nr. 3 før jul.

Skrevet

Vet at det er helt idiotisk å ikke komme på det, men sannheten er at jeg ikke tenkte så lagt i det hele, har ALDRI vært noe å tenke på, har alltid brukt prevansjon (utenom de første 3 gangene jeg hadde sex da men...).

Han har sittet inne for vold, narko og slikt, og er i et miljø hvor det er stor sannsynlighet for at det kommer til å skje igjen.

Til dere begge: jeg synes dere er tøffe!

HI

Skrevet

Ingen av delene føler jeg, en jeg satt mye barnevakt for og også sov over hos for å gjøre det enklere for oss begge.

Vi hadde et sexuellt forhold over flere måneder.

Brukte dere prevansjon?

ja, brukte kondom, den sprakk 1 gang, mulig jeg tok angrepille også, det husker jeg ikke. Var meningen jeg skulle begynne på p piler.

ca 1 uke etter uteblitt mens.

Har ordnet seg utrolig bra. gutten er 8 år.

Han hadde ikke kontakt med faren i begynnelsen, men har fått kontakt etterhvert.

Skrevet

synes settingen virker vanskelig for deg siden han har sittet inne en del ganger men prøv å ikke la dette påvirke avgjørelsen din. Er det noe du tenker mye på? Hvor langt er du på vei og hvor gammel er du? Har du utdannelse, egen leilighet osv?

Skrevet

Var dere aldri i tvil om at dere skulle beholde barnet?

HI

Skrevet

Jo, det ble noen lange runder med meg selv før jeg bestemte meg for det jeg innerst inne hadde bestemt meg for med en gang. Og jeg angrer ikke :-)

Men det skal sies at jeg har et godt nettverkt av familie og venner som har støttet og som er der for oss begge to. Det har for meg vært utrolig viktig og det er godt å vite at selv om man er alene så er man aldri Alene

22:39

Skrevet

Første gang:

- Var i et forhold

- brukte ikke prevensjon (hoppet av)

- fant ut jeg var gravid etter uteblitt menst.

- var helt sikker på jeg ville ta abort i starten, men mamma overtalte meg til å ikke gjøre det og det er jeg glad for nå 10 år etter:)

- han stakk av. Men har kontakt med barnet nå.

Andre gang:

- Var i et forhold

- Brukte prevensjon, men hadde surret litt med tidspunktet på minipillen

- fant ut jeg var gravid et par uker etter da jeg var så kvalm

- var veldig i tvil på om jeg ville beholde, siden forholdet var hekt nytt og jeg var redd for å bli alene med 2 barn. Bestilte time til abort men klarte det ikke.

- Har godt kjempebra, er gift med denne mannen nå og vi har 2 nydelige uplanlagte barn sammen, som var like velkommen når de først kom:)

Lykke til med valget, barnet ditt vil du elske uansett.

Skrevet

Var i et "begynner å bli litt bedre kjent for å se om det kan føre til noe" forhold. Hadde vel en mnd i fartstid.

Brukte dere prevansjon?

Nei, jeg var steril. (Hadde jeg blitt informert om)

Har ikke fulgt med så nøye når jeg skulle ha neste mens, men syntes det hadde gått litt lang tid siden sist.

Vi er ikke sammen.. Jeg brøt flørten rett før jeg skjønte jeg var gravid fordi vi var litt for forskjellige, men vi samarbeider fint om den lille og han er flink å stille opp.

Jeg var aldri innom tanken på abort, for slik jeg ser det er dette lille mirakelet det eneste barnet jeg nnsynligvis kommer til å få. (Hvis en ser på oddsen). Jeg har høy utdannelse og klarer meg fint økonomisk og har alt på stell:)

Angrer ikke på lille gull:)

Skrevet

I et forhold

Brukte dere prevansjon?

Nei jeg fikk beskjed om at det skulle bli utrolig vanskelig for meg å bli gravid så legen anbefalte meg ikke å ta noe prevansjon for å ikke fucke opp systemet mitt mer så kansje med kraftig hormon behandling kunne det kansje skje i fremtiden

5-6 uker på vei. Ble plutselig ekstremt kvalm og slapp. Sjokket var STORT da jeg fant ut hvorfor.

Jeg beholdt barnet av den grunn at jeg ikke vet om jeg kan få flere. Barnet er mitt lille mirakelt. Holdt sammen til nå (h*n er 7 mnd) Men nå flytter jeg ut. Av mange grunner. Men han kommer til å stille opp så mye han bare kan for barnet

Skrevet

Var i et forhold med mannen min. Hadde en liten baby fra før. Jeg gikk og ventet på time for å få satt inn spiral. Vi brukte kondom. En kveld oppdaget vi i "kampens hete" at vi var tomme for kondomer. Det var første dag etter mens, og vi tenkte derfor at shit la gå, har ikke eggløsning før om lenge uansett.

Så kom ikke mensen. 3 dager etter mensen skulle ha komt hadde jeg time for spiralinnsetting. Jeg gikk på apoteket før legetimen, for å ta en test. Just in case.

Positiv

jeg syns det var helt forferdelig. Abort er ikke noe for meg tror jeg. men jeg var IKKE klar for ny baby. Hadde veldig vondt av den babyen vi hadde. tenkte h*n ville måtte bli voksen for tidlig fordi vi fikk en ny.

Skrev en fortvilet melding her inne. Og en bruker her inne. Jeg kunne nevnt hvilket nick det var, men jeg vil ikke avsløre hvem jeg er. Sa noe som fikk meg til å bestemme meg for å ikke ta abort.

JEG ER SÅ TAKKNEMLIG! For nå har jeg verdens nydligste 2 år gamle "uhell" Og de to barna mine har så uendelig mye glede av hverandre. Alt har gått knirkefritt.

Gjest Persille☠Kadalma
Skrevet

I et forhold, vært sammen i 10 mnd, begge var studenter og vi bodde på studenthjem..Jeg var 21.

Brukte dere prevansjon?

Jeg gikk på Cerazette.

Jeg fikk symptomer de første ukene, men skjønte det ikke før jeg var rundt 7 uker.

Vi holder sammen ennå, seks år senere, så vil si det ordnet seg:)

Lykke til HI!

Skrevet

Vi hadde noe på gang, var ikke offisielt sammen

Brukte dere prevansjon?

Jeg gikk på p-pilla

Når jeg var ca 6 uker på vei

Jeg håpet at vi kunne få det til å fungere, men desverre så var han ikke klar for barn eller et forhold med meg. Så han fant seg en annen dame og da barnet vårt var 1 år ble hun nye dama hans gravid. Et slag i trynet for å si det sånn. Og han har holdt seg til henne, så tydeligvis var det meg det var noe galt med.

Men nå er barnet vårt 5 år og jeg er lykkelig med min samboer så ting ordnet seg til slutt, men på en annen måte enn det jeg hadde trodd.

Skrevet

23:32: Ble veldig nysgjerrig på deg, hva var det som ble sagt som fikk deg til å velge å beholde? Er nysgjerrig på hvilke nick du sikter til også, men skjønner at du ikke vil si det også. Hva med første bokstav?? ;)

Veldig fint å høre at det har gått knirkefritt med deg i ettertid :)

Skrevet

En kollega. hadde nettopp blitt slutt med kjæresten og jeg var sikkert litt desperat etter trøst...

Brukte ikke prevansjon med eksen og siden jeg ikke ble gravid på de 4 årene, tok jeg sjansen

Jeg var hos lege for å få p-piller, svarte på vanlige spørsmpl om hvor ofte jeg har mensen. jeg sa annenhver mnd. Han sa jeg kanskje hadde sjelden eggløsning, og sendte meg til gynekolog for å finne ut av det i tilfelle jeg kunne ha problemer med å bli gravid senere.

Da gyn skulle se på eggstokkene med innvending UL, sa hun: "jeg ser et forster her"... Da var jeg 8 uker på vei.

SJOKK!

I begynnelsen så det svart ut, jeg var sikker på at ingen noen gang hadde vært i en vanskeligere situasjon.. Jeg fikk panikk da han spurte om det var hans barn og jeg sa nei.. Da baby var ca 5 mnd sa jeg at jeg var faktisk ikke 100 % sikker og han har gått med på å ta en test. Han har ikke gjort det enda men når han gjør det, får svaret og vet at det er han, vet jeg faktisk ikke hva som skjer...

Har foresten tatt kontakt med moren hans.. babys farmor..

Jeg var bestemt åp å ta abort og møtte opp på sykehuset før jeg fikk panikk og sa jeg ikke klarte det likevel.. Er så UFATTELIG glad for at jeg valgte å beholde! Kan ikke beskrives! Hun er nå 8 mnd og jeg bryr meg ikke det minste om hvor vanskelig situasjoen mellom meg og bf er for jeg storkoser meg med babyen min. Det er helt FANTASTISK!

Skrevet

Vel, jeg ønsket jo flere barn. Bare ikke på det tidspunktet. Og personen sa noe sånt som at "det blir feil å takke nei til ett barn, og ja til et annet" Jeg syns det traff. Altså, hvordan skulle jeg si "nei takk" til barnet som vokste inni meg, og heller takke ja til neste barn.

Skrevet

En som jeg var sammen med, hadde vert sammen i ca 6 mnd

gikk på p-piller men var flink til og kunne glemme dem

var ganske så sikker fra første dag etter foventet mensen, men tok ikke test før ca 2 uker etter.

beholdt og har verdens herligste jente på 16 mnd;)

Det bler slutt mellom meg og bf når jeg var 3-4 mnd på vei. ble sammen med nåværende sambo når jeg var 6 mnd vei og er utrolig lykkelig, Bf avsluttet kontakten etter jeg og sambo ble sammen og sist jeg snakket med bf var i sommer. han flyttet tilbake til hjembyen sin og ble sammen med xen.... Ble for mye tull med han her nede..

Skrevet

Var i forhold med barnefaren, hadde vært sammen i 5 år, men jeg hadde akkurat flyttet for å studere..

Brukte dere prevansjon?

Nei.

Gikk nesten fire måneder før jeg turde å ta en graviditetstest.. Hadde vel mistanker etter 2-3 måneder (har pcos, så utrolig rare sykluser)

Det ordnet seg helt greit, men jeg avsluttet studiene etter et år..

Skrevet

Heia HI. Superbra tråd, vi føler oss litt alene nok som det er. Og det er slettes ingen "synd" å få barn utenom de faste rammene.

1. Jeg var i et slags forhold, trodde jeg. Men det mente ikke han da....

2. Brukte ikke prevensjon, fordi jeg hadde fått beskjed av sykehuset at jeg ikke kunne få barn (men jammen fikk jeg det).

3. en uke etter at det var slutt, da var jeg 5 uker på vei.

4. Foreløpig har det ikke ordnet seg, føder snart. Han samarbeider ikke og snakker ikke med meg. Så det blir en utfordning i starten tror jeg.

Skrevet

Forhold (gift)!

Brukte dere prevansjon?

Ja!

Ganske tidlig, jeg kjente på meg at noe var på gang og tok en test fire dager før jeg ventet mens. Positiv!

Det ordner seg helt fint, vi er da voksne mennesker, vi elsker hverandre og selv om et barn akkurat nå ikke var det vi ønsket, så gleder vi oss nå til babyen kommer (jeg er gravid i 6. måned).

Det var tøft i det første trimesteret, tanken på abort var vi mye innom. Jeg fikk henvisning fra legen, men tok ikke kontakt med sykehuset. I siste sekund bestemte vi oss for å beholde. Ikke angret så langt!

Men om jeg skal se kynisk på det i din situasjon, så ville jeg valgt abort. Er dette en mann du vil ha kontakt med resten av livet? Det er ganske tydelig at du blir alene om alt og barnet vil vokse opp uten en far (ikke at det er grunn for abort i seg selv, altså!).

Når alt kommer til alt så må du ta en avgjørelse du kan leve med. Enten det er å beholde eller avbryte. Bare husk at hvis du får barn med denne kriminelle mannen, så blir du aldri kvitt ham.

Skrevet

forhold

skulle bytte prevansjons middel, så akkurat da, nei.

oppdaget det i uke 10 pga negative tester tidligre

det ordnet seg kjempe bra. har nå en herlig baby, og vi er begge veldig glad det ble sånn

Skrevet

11.03 - Du har ingenting med å råde andre til å ta abort.

Det er forkastelig.

Skrevet

Var i eit forhold (gift)

Brukte prevansjon ja

Ordna seg fint, men var eit sjokk først.

Du må ta stilling til om du vil ha denne (kriminelle) mannen i deitt liv, det må du jo dersom du velger å behalde barnet (evt kan du la være å fortelle han det? )

Abort bør være "siste utveg." Synst eg ;)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...