Tøffe Tøflus Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Hva er egentlig grunnen til at de små ikke skal utsettes for direkte sollys? Helsesøster var veldig opptatt av dette på forrige kontroll, men må innrømme jeg egentlig ikke har skjønt helt hvorfor. Er jo ikke akkurat sånn at jeg har tenkt å legge meg på stranda med babyen i sommer uansett... Bruker dere solkrem/solbriller på de små? Og hva menes med indirekte sollys?
ღMadame_mim ღ Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Fordi huden deres er så tynn og sårbar enda at den utrolig lett blir brent. Også i skyggen kan et barn bli brent av sola. Solbriller bruker jeg ikke, passer heller på å ha en parasoll eller lignende slik at hun ikke får solen i øynene. Kikket litt på solbriller. de som har strikk rundt hodet. De kostet jo søren meg 250kr eller noe slikt og jeg misstenker sterkt at vesla ikke hadde blitt helt fornøyd emd dem... Har ikke brukt solkrem enda, men må vel det utover sommeren. Selv om vi gjør så godt vi kan for å unngå sola, så kommer hun jo uansett til å bli utsatt for litt sol. Vi skal også til syden i september når hun er 6mnd og da har vi ikke noe valg, da MÅ vi smøre!! Indirekte sollys vet jeg ikke helt, sol som kommer hjemmom vinduet kanskje? får strålene på seg, men ikke varmen?
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 17. mai 2010 #3 Skrevet 17. mai 2010 Ja, sola er skummel for de små..... Jeg har på solkrem nå hvis vi skal ut å trille når det er sol, bruker solfaktor 30.
X10ne Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Indirekte sollys er solstråler som reflekteres fra andre overflater, f.eks. fra vannflaten hvis man ligger på stranda eller ved et basseng. Indirekte sollys gjør at man faktisk kan bli brent selv om man er i skyggen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå