Gå til innhold

Hvis sviigermor er uenig i ting jeg sier f eks under en familiemiddag, hvorfor tar hun det ikke opp med meg fremfor mannen min?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så irritert. Hvis det plager henne sånn hvordan jeg ser på ting, hvordan jeg oppdrar barna, hva jeg lar dem få lov til/ikke lov til, hvorfor ikke ta det opp direkte med meg, jeg får jo høre det uansett etter at hun har snakket med mannen min?! Virker som om hun prøver febrilsk å legge sine meninger i munnen på mannen min så det skal virke som om det er han det kommer fra han. Hele greia er jo bare latterlig for jeg å mannen er fullstendig enig om hvordan vi skal takle foreldrerollen, men hun vil annerledes. Når skal hun skjønne at han ikke lar seg manipulere. Dette er svært ødeleggende for forholdet og resulterer i at hverken jeg eller mannen min er særlig lystne på å komme til søndagsmiddag osv.

Svigermor en vant til å kontrollere det meste, kanskje det irriterer henne at hun overhodet ikke kan kontrollere meg for jeg står nemlig på mitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun høres utrolig manipulerende ut.

Skrevet

Har du tatt opp dette med henne da? Jeg skønner at du blir oppgitt. Helt feil stategi hun kjører, dessuten er det deres sak hvordan dere velger å oppdra barna. Skal hun si noe bør hun si det til dere begge og det bør være ment som ett råd ikke kritikk.

Skrevet

Hvorfor tar du ikke dette opp med svigermoren din, istedet for å ta det opp her?

Skrevet

Hvis svigermor tar opp ting med mannen din og du ikke liker det, hvorfor tar du det opp her og ikke med svigermor?

Skrevet

mest fordi jeg lurte på om det er normalt og akseptabelt?! Jeg har hatt noen store krangler med svigermor tidligere som resulterte i svært dårlig stemning lang tid etterpå. Derfor jeg vegrer meg litt for å ta opp dette med henne. Da mannen konfronterte henne senere samme dagen, nektet hun for det hun hadde sagt.

Plager meg veldig siden det skaper dårlig stemning mellom meg og mannen min og svigermor er en stor del av årsaken til at vi krangler. Jeg mener hun er en manipulerende kontrollfreak og begynner å få nok, mannen orker ikke bry seg så mye og det frustrerer meg veldig!

Det må da være lov til å spørre her inne vel?

Skrevet

Det er sikkert derfor hun vegrer seg for å ta opp ting med deg også, kanskje?

Skrevet

22:39:

Er du ny her?

Jeg lurer på det siden du virker å tro at folk bare lager innlegg her inne om ting de IKKE kan finne ut av på annet vis.

Skrevet

HI her.

Men det er da tross alt bedre å ta dte opp med meg hvis hun i det hele tatt skal kritisere meg. Hun VET jeg får vite det av mannen min og da blir stemningen om mulig enda mer spent. Kan hun ikke bare la vær!!! Gidder snart ikke mer, skulle virkelig ønske at jeg hadde en annen svigermor...

Skrevet

Men kjære deg, kan du ikke si dette til svigermora di da, istendenfor til oss? (Kanskje ikke det med at du skulle ønske du hadde ei annen svigermor da..) Det er jo nettopp det du kritiserer henne for, å ikke gå direkte til deg, ser du ikke sammenhengen? Er dette et tulleinnlegg, kanskje? :)

Skrevet

Adele og 22:39 har mensen. Gå og legg deg, adele. Med alt det dumme du pleier å komme med, skal du være forsiktig med å kommentere andre.'

Gå vekk fra et innlegg su ikke har noe fornuftig å komme med, da vel. Skal følge spent med på de andre innleggene og se om du refuserer flere. Har du moderatorstatus i kveld?

Skrevet

jeg ser sammenhengen, så klart gjør jeg det. Ser at jeg må konfrontere henne med det selv om det ender i en diger krangel, så får vi bare håpe at hun slutter denne gangen, for det har jo ikke funket før...

Skrevet

HAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!! :D

Skrevet

Adele, for ei skrulle du er: Dette er et forum hvor folk kan få spørre om hva de vil. Du har vel ingen sensur-rett, vel?

Skrevet

Herregud da!

la henne ta det opp her! hun vil vel bare ha ut frustrasjonen.

la vær å lese innlegget hvis det plager dere,. (adele og anonym )

Skrevet

tulleinnlegg? er du ikke god du,adele?

herrejesus for noen folk.

la jenta få spørre om hva hun vil

Skrevet

Hahaha, jeg ler meg rett og slett skakk! :D Må jo tåle å få svar her inne da, når du spør. Eller vil du bare høre at svigermora di er et rasshøl? Gå og prat med svigermora di du! Og du, få en oppdatering da;)

Skrevet

Kan være som nevnt at din svigermor misliker at hun ikke kan kontrollere det du gjør, og dermed prøver hun litt ekstra, ved å gå igjennom sin sønn.

Om din mann og din svigermor har hatt et veldig nært forhold mens han var yngre, eller hun har vært veldig beskyttende, så er det nok naturlig for henne og ville han alt vel. Og det er jo kjent at den eldre garde alltid skal gjøre ting på sin måte, for det er jo den beste måten! Har en svigerfar som er på akkurat samme måte med min mann, men jeg orker ikke høre på, og sier i fra, så får han bare takle det. Dårlig stemning blir det uansett, om han kommer med sine meninger eller om jeg gjør det, er nå det samme.

Skrevet

Det dreier seg om hersketeknikker. Akkurat som Adele skriver "hvorfor tar du dette opp med OSS" akkurat som omd et er flere som er eninge med henne.

Svigermoren din bruker samme hersketeknikk, hun later som om hun har flere med seg på laget, nemlig din sønn.

Godt han er på lag med deg! Og det bør dere kanskje vise ved å la han gjøre den delen av barneoppdragelsen som hans mor reagerer på, når hun er tilstede.

Lykke til!

Skrevet

Hvorfor konfronterer ikke manne din sin mor når hun tar slike ting opp med han da? Hvis dere er så enige mener jeg....

Skrevet

Hvorfor spør du ikke mannen til hi om det i steden for oss???

mohhaahaahahahahahahahahaha

Skrevet

Hi her!

Møtte henne i dag, hun later som ingenting, men mannen min og jeg var stille og sa ikke stort, vi skulle videre til mine foreldre etterpå. Får bare avsmak av hele greia, drit lei den kleine stemningen som oppstår etter hver gang hun driter seg ut og later som ingenting. Får vel bare leve med det! Takk for hjelp!

Skrevet

han har gjort det men enten får han beskjed om at det har hun ikke sagt( noe hun har) ellers så får han beskjed om at han er så utakknemlig,han får penger av dem hver mnd etter dems ønske). Vet ikke om det er en måte for henne å kontrollere ham på, men det virker slik. Synd i grunn. Jeg mener han bør si at de skal kutte ut å gi han penger så de ikke lenger kan bruke det som "pressmiddel", men vi har stengt tatt godt av pengene, ikke noe must men er deiig å ha det romslig Uansett så får vi får vurdere det nøye. Vil ikke være "avhengig" av dem hvis hun bruker det mot oss når vi er uenige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...