Gå til innhold

Hva gjør jeg når jenta mi på 3 uker tømmer begge puppene og er like sulten etterpå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg gjøre?Blir helt frustrert av dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du ikke har nok melk og må supplere med mme?

Skrevet

Enten fortsette å amme for å øke melkeproduksjonen din,eller gi ei flaske med mme

Skrevet

Enten supplerer du med mme, eller du ammer igjen med en gang. Så skal i teorien produksjonen gå opp.

Skrevet

Øh... gir morsmelkserstatning på flaske.

Skrevet

Du må kanskje supplere med mme, hvis det ikke er nok næring i melken din eller du ikke har nok melk. Du kan pumpe deg og på den måten prøve å få opp melkeproduksjonen. Melken du pumper ut kan du gi henne på flaske når hun trenger det. Om natten er produktiviteten høyest, så du kan stå opp om natten for å pumpe deg. Hvis du er veldig sliten kan det gjøre vondt verre å stå opp om natten, så pump deg heller om morgenen. Jeg prøvde dette, hjalp ikke på meg. Var nok for sliten og stresset, men ifølge ammeeksperter er dette et godt råd:-)

Skrevet

takk for raske svar,men hun blir frustrert over at det ikke er mer melk om jeg gir hun puppen med en gang etterpå.Ammer omtrent hele tiden.

Skrevet

Har ikke mye melk på morgenen fordi hun spiser somregel hele natten.Stå opp om natten er ikke aktuelt og har nok heller ikke noe åpumpe ut da hun spiser alt som er i puppene.

Skrevet

Hvis du ammer hele tiden, blir du gjerne altfor sliten av det. Du skal ikke se bort ifra at hvis du gir henne mme noen ganger i døgnet får du hvilt deg nok til å få opp produkjonen. Få far til å gi flaske, da hun gjerne nekter hvis melkeprodusenten prøver. Selv om du ammer hele tiden betyr ikke det at det er så mye melk der. Jenta blir gjerne kjempesliten av å suge men ikke bli mett.

Skrevet

Bytt ut et par måltider i døgnet med mme slik at hun blir mett. Du har tydeligvis ikke nok melk, og både du og hun blir utkjørt av dette.

Skrevet

Du har kanskje nok melk men du er i en økefase? Da kjennes det konstant tomt og du kan sitte med barnet ved brystet hele tiden. det tar et døgn eller så, og så har kroppen din øket produksjonen til å passe barnet. Forøvrig er det alltid mer igjen selv om det kjennes tomt;) Jeg synes du burde ta kontakt med en ammehjelper og få råd, du finner på www.ammehjelpen.no. Lykke til, det ordner seg!

Skrevet

Pass på å drikke og spise mye. Sov når du kan. Amme så ofte du kan.

Virker ikke dette gi mme.

Skrevet

Hvis det ikke ordner seg er det også ok. Det er ikke alle som får nok melk til å fullamme, og det er helt ok å støtte seg til mme. Jeg mener ikke at du ikke skal prøve, men det er ikke et nederlag om du ikke blir storprodusent.

Skrevet

Ps,husk å spise og drikke masse selv og. Ikke lett når baby henger i puppen,men å lage melk krever energi.

Vet hvordan du har det,har vært der selv med begge mine.

Lykke til:-)

Skrevet

Det du beskriver er helt normalt når du har øke døgn. Jeg hadde mange av disse med mine tre barn, slitsomt, men det må til. Jeg hadde IKKE gitt mme, begynner du på den runden tror jeg det blir vanskelig å få produksjonen opp. Vanligvis vil produksjonen øke etter noen døgn, hvis du ammer og ammer og ammer. Ja jeg vet du føler deg som ei ku, men stå på. Morsmelk er best til hverdag og fest.

Skrevet

tusen takk for mange gode tips,føler at puppene konstant er tomme bortsett fra på morgenen,men de fyller seg aldri ordentlig opp igjen etter at babyen tømmer dem.Får vel ty til mme og se for blir jo helt utslitt av dette.

Vil jo egentlig fullamme gjorde det sist.hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...