Gå til innhold

Nybakt mor og amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg fikk en herlig liten gutt for 8 dager siden og nå dukker amme spørsmålene opp. Jeg har mer enn nok melk til gutten min og han suger til han sovner med brystet i munnen. Men det store spørsmålet er om jeg kun skal amme ifra det ene brystet når jeg ammer, altså annet hvert bryst per måltid, eller skal jeg amme litt ifra begge? Hva er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med den lille gutten din!

Det anbefalte er å la bayen tømme ett bryst, og så tilby det andre. Neste amming begynner du med å tilby det brystet du tilbød sist forrige gang, om du skjønner hva jeg mener;) Osv... Grunnen til at babyen skal tømme brystet er at melken er forskjellig på "begynnelsen" (tørsteslukker) og "slutten" (fet og mettende). I tillegg opprettholder du produksjonen.

Skrevet

signerer på den - i tillegg er det mindre fare for brystbetennelse.

"sovner" barnet mellom "serveringene", så kan du bare legge inn bleieskift for å vekke.

Skrevet

Takk for svar :)

Skrevet

Jeg skifter pupp for hver amming, han har enda ikke klart å spist meg tom:O) Spurte helsesøster om det med den fete melka på slutten var viktig, men hun sa at det hadde de egentlig gått litt bort fra nå. Snupp er 11 uker nå og det funker kjempefint:O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...