Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange her inne som kjører med barnet vendt mot kjøreretningen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har både minstemann på halvannet år og eldste på 4,5år bakovervendt.

Skrevet

Bakovervendt ja. Stolen kan ikke snues, så han blir nok sittende den veien til han skal over i stol i neste gruppe.

Skrevet

Grunnen til at jeg lurer er fordi farfar har kjøpt et sete som kan brukes fra man er 6 mnd - 4 år. Men det kan bare festes mot kjøreretningen. Syns dette er veldig rart. Har hørt meg om med familie og venner. og kjenner flere som lar barna sitte mot kjøreretningen. Syns selv det høres litt skummelt ut pga av nakken til de små i tilfelle vi kommer i en ulykke.

Jenta mi er 1 år og 8 mnd og stortrives med å sitte mot kjøreretningen. Hun får med seg så mye mer, å det blir ikke så kjedelig å kjøre bil. Men igjenn så vil jeg jo tenke på hennes sikkerhet også. Vanskelig dette...

Skrevet

Helt ærlig så synst eg ikkje dilemmaet er særleg vanskeleg. Barn i denne alderen bør sitte bakovervendt. Bytt setet!

Skrevet

Ikke et dilemma i det hele tatt. Barn under 4 år bør sitte bakovervendt.

Og man bør uansett ikke ha barnet fremovervendt i bilstol med 5 punktssele. Barnet bør sitte bakovervendt helt frem til man kan investere i en god beltestol som bruker bilens 3 punktssele til å feste barnet med. Det betyr at barnet må være passert 15kg og burde være minimum 4år.

Skrevet

Han sitter foroverendt de få gangene vi har han i bilen, fordi vi har for liten bil til bakovervendt (har prøvd, Barnas Hus selgerne fikk det aldri til). Kommer ny bil til høsten (Jippi!!!), og da blir det tilbake til bakovervendt før barnehagestarten.

Det tryggeste er å ikke kjøre i det hele tatt, og vi prøve å begrense kjøringen med gutten mest mulig. Vi er heldig som bor i byen og kan gjøre det meste til fots.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...