Gå til innhold

Dere med baby på ca 1 uke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal dere gå i tog og sånne ting på 17,mai eller være hjemme? Hadde planer om å reise til sentrum en tur, men ikke gå i tog, men mamma og broren min mener det er helt hårreisende at jeg tenker å gå ut av døra omtrent. Ja, jeg vet jeg er for gammel til å høre på mamma, men har hun rett? Har ikke så stor greie på dette her. Håper noen andre har synspunkter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du sjølv er i bra form og babyen har det fint ser eg ikkje problemet med ein liten tur ut (med mindre det slåser stiv kuling frå alle kantar og snør). Men eg ville nok vore litt forsiktig med å "vifte rundt" med babyen, hadde latt h*n ligge i vogna så sant det er mulig for å beskytte litt. Ikkje kjekt å bli smitta med forkjølelse (eller verre) når ein er SÅ liten.

Skrevet

Det er ikke noe problem. Gutten vår er desemberbarn og allerede dagen vi kom ut fra sykehuset dro vi på julehandel og vi var generelt mye ute med ham de første ukene, til tross for skikkelig vinterkulde og stappfulle butikker og kjøpesentre. De små tar overhodet ikke skade av det.

Skrevet

Da er det rart at alle barneleger og eksperter på forskjellige områder som omhandler barn jeg har hatt kontakt med de siste årene, mener det motsatte.

Jeg hadde ikke sett tog med en baby på en uke, heller ikke to. Tre uker, da hadde jeg kanskje vurdert det. En mnd, da hadde jeg gjort det.

Skrevet

Du får kjenne etter selv hva du vil. Er det ikke bare å dra hjem, hvis du kjenner at det blir stress og slit?

Skrevet

Klart du kan ta babyen med ut. Så lenge det ikke er for kaldt og alt for varm så er det ingen problemer med det :-)

Jenta mi er 4 uker nå og vi har vært ute fra dag 1 etter at vi kom hjem fra sykehuset. Triller tur og koser oss. Og i morgen skal vi feire 17.mai:)

Ta med deg babyen, kos dere og så kan dere heller dra hjem når det er ok. God 17.mai-feriring:-)

Skrevet

Da har vi svært ulike erfaringer med barneleger. Jeg snakket med barneleger fra Riksen, som jeg anser som blandt Norges aller beste, og det var ingen som hadde noen som helst motforestillinger mot å ta med en så liten baby ut,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...