Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Jeg synes det er så høyt. Skal man kontakte lege ved så høy feber?? Bør jeg holde han inne i morgen, selv om han er feberfri ved morningen? Han er 2 år.Litt hoste, ellers lite med symptomer.
Gjest ->>- Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Gi febernedsettende. Gir ikke dette febersenkning, kontakt lege. Er du bekymret, kontakt lege.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Huff da! Stakkar! Se an formen,er den veldig ille , og om feberen ikke går ned med paracet,så veille jeg tatt kontakt med legevakta! Om formen er fin i morgen og ikke noe feber hadde jef kanskje tatt han ut en liten tur. God bedring!
Ranveig R Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 Om guten er i brukbar form og temperaturen går ned når du gjer han paracet er ikkje feber i seg sjølv farleg. På legevakten sa dei til meg at om feberen gjekk opp over 41,5 grader skulle vi ta kontakt igjen. Men då var guten under året, mulig det er andre "reglar" når barnet er litt eldre. Om du er usikker på noko eller bekymrar deg, så ring legevakten og snakk med dei. La dei få vurdere situasjonen for deg. Vi er kjempeheldige som har kompetansen berre ein telefonsamtale unna, når det er noko vi ikkje er sikre på sjølv! Om han er feberfri i morgon (og ikkje minst - i fin form) hadde eg gjerne tatt han med ein liten tur så han får opplevd litt 17. mai. Men vér obs på at dersom i dag er første dag med feber er det veldig vanleg at temperaturen stiger utover dagen både i ein og to og tre dagar til, sjølv om den er lav om morgonen. God bedring til guten din.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #6 Skrevet 16. mai 2010 uff stakkars, god bedring og håper dere får noe glede av morgendagen ..
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #7 Skrevet 16. mai 2010 40,3 er egentlig ikke så kjempehøy feber for en 2 åring, barna har litt høyere temperatur enn oss. det som er viktig å finne ut av er om feberen går ned ved febernedsettende, og gjør den det er det ikke noe å bekymre seg for med det første i allefall.. Jeg ville gitt febernedsettende og hatt ham sovende på ditt rom, så kan du lett sjekke ham igjennom natten :-) er han feberfri og god allmenntilstand i morgen ville jeg tatt ham med ut, ikke noe problem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå