Gå til innhold

Mønster til å sy dåpskjole? (Hva med å sy om brudekjolen?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en tante som er utrolig flink til å sy - og hun skal sy dåpskjole til den lille. Noen som vet hvor jeg kan få tak i fine mønster?

Lurer litt på om jeg skal få henne til å sy om brudekjolen min til dåpskjole - hva tror dere om det?

Skrevet

Jeg fikk hjelp til å sy min brudekjole og hadde stoff igjen etter den som min kjære mor har sydd dåpskjole av. Den ble kjempefin! Jeg synes ideen om å sy om brudekjolen til dåpskjole må være den beste måten å "bevare" brudekjolen på :-)

Vedr mønster, sjekk ut "stoff og stil" sine sider. Der fannt vi mønster til vår kjole.

Skrevet

Min mor er sydame, og hun sydde brudekjolen min. Da jenta mi kom til verden, sydde hun en nydelig dåpskjole av rester av stoffet til kjolen min. Kjekt, for da fikk jeg den akkurat som jeg ville ha den, og ingen andre har maken. Litt gammeldags stil og med lang kåpe i gammelrosa over. Gleder meg til å få brukt den en gang til!

Hvis du går innom en butikk hvor de selger stoffer, finner du mønster. De pleier å ha store bøker e.l. som du kan bla igjennom og forhåpentligvis finne det du er ute etter etter. Hvis hun som skal sy, er erfaren, holder det gjerne med et grunnmønster og så kan hun justere litt etter hva du ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...