Gå til innhold

Hurgada eller Sharm el Sheik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller noe helt annet? Påsken neste år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sharm el Sheik har jeg vært.

Valgte det fordi det sies at Hurgada er mer slitt/svart og ekkelt.

Skrevet

Hvilket av stedene er nærmest Kairo? Hvordan likte du Sharm el Sheik?

Skrevet

Vær forberedt på meget pågående selgere. Er noe av det værste jeg har opplevd, til tider aggrevsive synes jeg. Men vannet var fantastisk. Snorklet og koste oss. Var med på utflukter med båt.

Kunne kjøre med fly eller buss til kairo. Vi gjorde ikke det. Viktig med håndhygiene, veldig mange turister blir syke der. magesjau.

Skrevet

sharm el sheik, vært begge steder. Hurgada er kip.

Sharm el sheik er jo ikke heeeelt rå for å si det sånn, men veldig ok med barna =) Godt og varmt, gøy å snorkle. Gutten min var 4 1/2 Han var med ut å snorkle!

Skrevet

Definitivt Sharm el sheik. Anbefaler ett hotel som heter sharm club. Hotellet drives av Italienere og er meget bra på hygiene osv hvis du ikke vil bli syk. Nydelig mat på hotellet som ligger på ett rolig sted og er nytt og pent. Hotellet har flere egne strender slik at du fint kan ha stranden for deg selv. Ligger ved flotte korallrev. Hotellet har 2 bassenger og ett barnebasseng hvorav det ene er oppvarmet vinterstid. Uansett så anbefales det å bestille 4* eller mer da de fleste av disse har egen strand. Velger du rimeligere alternativ uten strand må du betale for å gå på stand andre steder og kommer fort ut på samme prisen likevel.

Med tanke på selgere så må du bare håndtere dem rett. De har en annen måte å være på oss. Ønsker du ikke inn i en butikk så si heller at du kanskje kommer tilbake enn bare nei osv. Egyptere er kåret til verdens hyggeligste folk for en stund tilbake.

Det har aldri noensinne vært under 22 grader i havet så vannet er helt nydelig der nede. Dersom vannet blir under 20 grader dør nemlig korallene som er høyst levende.

Mange blir matforgiftet i Egypt, men om du tenker deg litt om så kan du fint unngå å bli syk. Mat som ikke er stekt, kokt eller skrelt bør ikke spises heller ikke melkeprodukter. Pengene blir ikke byttet ut slik som i andre land og er fulle av bakterier slik at du fort kan både bli syk og få infeksjoner i hud, øyne, sår osv. Ta med desinfeksjonssprit!

Det er mye kriminalitet i Kairo så ikke ta med verdisaker eller vift med dem. Det går fint å ta buss eller fly dit.

Egypt er ett fantastisk reisested og mange reiser dit år etter år. Husk badesko og hansker om du skal bade eller snorkle. Har du barn så kan det være lurt å ta med badeleker da det merkelig nok ikke florerer av dette. Barn under 2 år får ikke bli med på utflukter!

Skrevet

Sharm El Sheik er utroooolig fint:)

Skrevet

Har aldri vært i Hurgada, bare Sharm el Sheik. Det er et sted jeg ALDRI vil tilbake til! Møkkete sted og fullstendig ufyslelige, masete og ufine mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...