Gå til innhold

Symaskinhjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en husqarna huskystar e10. Har bare brukt den en gang for lenge siden. Nå husker jeg ikke hvordan jeg fikk overført tråd til undertrådsnellen... Er det noen snille sjeler som kan hjelpe meg å forklare hvordan jeg gjør det?

Tusen takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke husqarna, men mener å huske at de har en bryter man skal skyve på inni der spolen sitter og på den måten fyller spolen seg med tråd. Hvis ikke er det vel på høyre side av maskinen man setter spolen og da trer du tråden den veien. (dvs. bak maskinen, inni trådholderene du ser og rundt spolen)

Skrevet

Jeg har husquarna Lily, men tenker det er ganske likt.

Jeg tar undertrådsnellen ut og setter den på den lille pinnen oppe til høyre på maskinen. Når jeg har satt den på plass der, drar jeg ned så den "låser seg".

Deretter fører jeg tråden fra trådsnellen opp fra nålen (maskinen er tredd som vanlig) det finns noen spor langs den naturlig korteste veien på skrå opp mot høyre. Jeg leder tråden inn i disse.

Så ruller jeg tråden 3-4 ganger rundt undertrådspolen slik at tråden rulles på når jeg trykker på pedalen. Min maskin stopper av seg selv når spolen er fyllt opp med tråd. Så er det bare å dra spolen opp igjen fra der den "låste seg" kutte tråden og sette den på plass i undertrådsholderen.

Dersom du ikke får til likevel kan du gå i en symaskinforhandler som føre husquarna. I Oslo feks Torvald Meyersgt på Grunerløkka eller i Hegdehaugsveien på Majorstua.

Det er også mulig å finne bruker håndbok på internett om du googler maskinnavnet ditt.

Lykke til!!!

Skrevet

Tusen takk for svar begge to.

Jeg fikk det til til slutt:) Så nå er bunaden til jenta lagt opp.

H.i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...