Gå til innhold

Hvordan pynter du til 17mai hjemme?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør absolutt ingenting.

Skrevet

Er det ikke bare pensjonister som pynter til 17.mai?

Kjøp en sånn "flott" kvast med røde, hvite og blå blomster på en bensinstasjon, så er vel den saken biff.

Skrevet

Jeg pynter med flagg i blomsterkrukka på utsiden. Inne har jeg gjerne en bukett med blomster på bordet, en fin duk, 17 mai lys og servietter :)

Skrevet

Jeg har framme det som minsten hadde med seg hjem fra barnehagen før helga. Det er røde, hvite og blå litt store pappblomster med kruseduller av silkepapir på! Ellers så har jeg tatt helgevasken før helga...

Skrevet

Vasker hele huset, alle vinduer, og rydder uteområdet. Planter blomster i alle krukkene ute, setter flagg i blomsterpottene, henger opp flagget, har hvite pen duker på alle bord, med hvite lys, og røde og blå blomster. Baker 4 kaker, lagd 8 retter til koldtbordet og nå sitter jeg og venter på litt energi til å ta siste rest.......

+ vasker bilen selsagt

Skrevet

Løv i krukke på trappa med syttendemaisløyfe på trappa

Penduker, fineste serviset og glass, damaskservietter

Blomsterbuketter på bordet

Flagg på stanga ute

Småflagg i krukkene i hagen

Skrevet

Vi er jo ikke hjemme på 17.mai, så det blir minimalt med pynting.. :) Henger opp flagget ute i morgen tidlig, og har en vase på terrassen med bjørkekvister som har blitt grønne, som jeg tenkte jeg skulle stikke et par flagg i. Også fikk jeg en nydelig enkel blomsterarragement fra noboen som er blomsterdekoratør, men rød, hvite og blå blomter som står på stuebordet! :)

Skrevet

Seriøst?? Til hver eneste 17.mai, eller noe spesielt i år?

Skrevet

Har samla inn masse grøne bjørkekvistar i dag, og skal knyte små bitar av "flaggfarga" band rundt omkring i buketten. Skal og ha bjørk og band på bilen, og bjørk, band og ballongar hengande ute på terrassen.

Det blir raud eller kvit duk på bordet i morgon. Kanskje kvit, med lange remser "flaggband" på langs. Og så set eg sikkert småflagg oppi med bjørkekvasten.

Har ikkje flaggstang, og dessverre heller ikkje balkongflagg, så det blir lite pynt ute.

Skrevet

Jeg har støvsugd.

Skrevet

Skulle egentlig vekk i morgen så hadde ikke store pynteplaner, men så ble den vi skulle til syk....

Da ender vi opp her i år (også) med foreldrene mine, kanskje svigerforeldrene mine, svigrinnen min med fam. pluss,pluss....

Heldigvis hadde jeg bakt en kake som jeg skule ha med i morgen, og støsugd, vasket bad og gulver i dag (bare flaks:)

Ellers henger vi vel opp flagg i morgen- ikke noe mer;)

Skrevet

Inne så er det vasket som til en vanlig helg. 17mai lys på bordet, i år så måtte jeg gi etter for press fra barna. Har kjøpt servietter også, mest for at de var fine og ungene samler på servietter.

Ute setter jeg noen flagg i noen blomsterkrukker. Plantet og gjort det pent ute har jeg ikke rekt i år, men det ser ganske greit ut. Har enda noen små vedhauger igjen i hagen, men for litt siden så var hele hagen full av ved. Jeg pleier å ha hagen ferdig luket, og plantet de blomstene jeg pleier å ha vært år, men ferdig ble jeg ikke i år. Jeg tar det ikke så tungt heller.

Skrevet

Henger ut flagget, har flagg i krukkene, vasker huset og setter opp 17. mai lysene på bordene + 17.mai servietter.

Skrevet

Jeg hadde planer om å plante stemor, men tror dere ikke det var utsolgt på plantasjen??? Ekstremt dårlig kundeservice. Ungjenta som sto i kassa var mer interessert i sine knall blå (!!) negler enn i å snakke med kunder!!

Setter ut balkongflagget da!

Åh herregud, kom akurat på at jeg har glemt å fjerne juletrebelysningen i buska. Lyset er jo slvfølgelig ikke på, men måtte vente til snøen smeltet med å ta det av! Flaut!!! * løper ut for å få fjernet det nå med en eneste gang *

Skrevet

Ano 20.30 her

hver år =)

Vi har alltid 17,mai selskap her, siden vi bor i gangavstand fra byen, og har stor hage til å ha 17,mai leker i! Da må det være tipp topp her, rene Anne Anka vasken =) he he, men jeg liker å vaske og rydde og få det litt greit rundt meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...