Gå til innhold

Sliten = kynnere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er 20-21 uker på vei og i det siste har jeg merket at når jeg blir sliten, så kommer det mer kynnere.Var ut på sykkeltur m lillejenta idag, og da jeg begynte å bli litt andpusten og sliten, kom kynnerene ganske jevnlig. Kan ikke huske at det var slik da jeg gikk gravid sist!

Flere som har det slik? - Og hva er det som gjør at det blir sånn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. har opplevd det samme som deg,og mine kynnere startet for ca 5-5 uker siden. jeg er nå 21 uker på vei. Jeg får dette spesielt om natta, og da blir magen veldig hard, og det føles som den lille i magen krøller seg sammen til en ball. Jeg hadde det heller ikke i første svangerskap.

og siden du har født tidligere så er det større sjanse for at du kjenner kynnere, enn de som er første gangs fødende, det sa i hvert fall JM til meg. Tror ikke du skal bekymre deg så mye om det. Og siden du vet at dette spesielt skjer når du blir sliten er det kanskje lurt å bare ta det mer med ro.

Ha en fin 17 Mai feiring i morgen:)

Skrevet

Jeg har også merket at jeg får flere om jeg er sliten, har jobbet mye ol. Har ingen barn fra før av jeg da.

Men dere som vet, kynnere kan vel ikke være farlige på noen måte? Bør jeg ta de som et tegn på å ta det mer med ro når de kommer? Synes de kommer litt vel ofte til at jeg er så tidlig i graviditeten.

Skrevet

Takker for svar!:)

Nei, tror ikke det er noe å bekymre seg over! Kynnere er bare livmora som trener seg opp til fødsel, men som sagt, det kan jo være litt greit å ta det med ro når de kommer og man er sliten! :)

Jeg kjente de allerede i uke 10 denne gangen, så jeg begynner å bli godt vant nå!:)

god 17.mai alle sammen!!! =)

Skrevet

Kynnere er helt ufarlige, og normale. Selv om det er ubehagelig.

Men hvis de blir direkte smertefulle er det greit å ta en telefon til lege eller jordmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...