Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg fødte ei lita jente for 4 dager siden og ble jo selvfølgelig sendt hjem fra sykehuset før melkeproduksjonen var kommet ordentlig i gang. Det gjorde den i går og puppene mine er steinharde! Jeg har prøvd å massere, varm dusj osv, men ingenting hjelper! Vil dette gå over av seg selv eller må jeg massere ut? Det er liksom ikke bare på en plass heller, det er rundt hele brystet! Som stein rett og slett.

Takk for litt hjelp! Dette er meget ubehagelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med liten en :-)

Etter 4 barn og forsøkt ulike ting er i hvertfall min erfaring at det beste du kan gjøre er å håndmelke ut det verste trykket, gjerne rett før amming. IKKE bruk pumpe, da blir det bare mer og mer melk og kan få overproduksjon, og ikke unngå å gjøre noe, da kan du få betennelse. Melkesprengen, som du har nå, pleier bare å vare så ille som du har det nå i 2-4 dager. Klarer du de dagene med litt massasje og håndmelking vil melkeproduksjonen tilpasse seg fint av seg selv. Dersom du p noe tidspunkt merker at huden blir uvanlig varm og det verker litt bør du derimot finne frem en pumpe og tømme brystene helt så fort du kan, da kan du forhindre brystbetennelse før den får skikkelig feste. Men håndmelking og amming burde være nok. Lykke til :-)

Skrevet

Gratulerer =)

Jeg innbiller meg at det må være slik det føles å få silikon..hehe

I dusjen/ badekaret lekker det ofte litt, så jeg har pleid å dusje litt lengere, og stå litt foroverbøyd så det renner litt..

Som Alva sier er det bare noen dager det varer, men det er ikke noe godt....

Denne gangen måtte jeg ty til pumpa da jeg hadde masse melk før snuppa kom, og hun sugde som en helt. Jeg må fortsatt pumpe (hun er bare 4 uker), men jeg får heldigvis fryseren fylt opp med melk som jeg kan bruke senere =)

Ellers fikk jeg et råd på sykehuset nå, og det var og presse ut 10-13 ganger før jeg la barnet til brystet. Dette var visst med på å unngå såre brystvorter.

=)

Skrevet

Hei min gutt er bare 8 dager gammel og dette skjedde med meg på sykehuset. Jeg fikk et langt stykke vatt som jeg fikk beskjed om å sove med irundt brystene. Når jeg våknet på natten for å amme lille gutt var vatten gjennom våt og jeg fikk et nytt stykke. Vatten utløste en varme som gjorde at melke trykket lettet. I går fikk jeg tak i svære ull innlegg på apoteket, de gjorde også en god jobb:)

Skrevet

Takk for svar! Godt å høre at det kun vil være på denne måten en liten stund! Er jo allerede litt mindre press enn i går, men er jo selvfølgelig redd for brystbetennelse. Skal prøve litt mer på å håndmelke før jeg legger henne til. Så får jeg bare håpe på det beste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...