Gå til innhold

STOR magen denne gangen!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg venter barn nr 2, og i utgangspunktet er jeg tynn og magen er flat.

Jeg er i grunn litt usikker på hvor langt på vei jeg er, begynner å lure på om jeg er lengre på vei enn det jeg tror. (Da har jeg i så fall hatt menstruasjon som gravid.....og det er vel mulig faktisk?)

Men regner jeg etter sist mens er jeg 8 uker på vei... MEN magen min er SVÆR og jeg har store problemer med å skjule dette til folk rundt.....må gå med tunika osv, og slett ikke trange gensre....

Er det flere som har det sånn som meg?? Kan det være tvillinger??? Nei....det kan det vel ikke være....men ser jo for meg at magen naturlig nok er større da....

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei =)

Det er ikke unormalt at magen blåser seg såpass opp at man ser gravid ut så tidlig.

I mitt første svangerskap la jeg brått på meg 8 kg og magen este ut... Var vanskelig å skjule det for meg også. Og jeg ble diger! 123 cm rundt magen og 100 kg akkurat... Nå er ikke jeg tynn og med flat mage da, men om det var mulig for meg å få litt mage allerede rundt uke 8 så er det helt sikkert det for andre også =)

Helt normalt, spør du meg. Jeg er nå 17 uker og igår da jeg hentet i barnehagen sa ei av de voksne, mens andre foreldre sto og hørte på : NÅ tør jeg spørre! Jeg har lurt lenge, men nå er jeg ikke i tvil.

Så så stor er tydeligvis jeg! Heldigvis hadde jeg sagt det til ungene, holdt det hemmelig til etter ordinær ul med andremann.... Men pga svært dårlig form har vi fortalt det tidlig med denne nr 3.

Min erfaring er også at jeg legger på meg raskt i begynnelsen, men så jevner det seg ut. Prøver å godta det heller enn å gremme meg over det, selv om det ikke er så lett ;o(

Det er jo ingen vits i å gremmes over at man legger på seg under en graviditet. Det er jo helt normalt! Men all ære til de som klarer å holde vektøkningen på et minimum..! Sånn som Bjørnen Collargol for eksempel =) Heltinnen min <3

Jeg håper jeg skal klare å la være å tippe over 100 kg denne gangen, men om jeg gjør det så får det bare stå til. Så lenge det går bra med spiren min så skal jeg tåle alt! =)

*Trollmor*

• 1 måned senere...

Hei!

Jeg venter barn nr 2, og er 15 uker på vei! Ved min første graveditet la jeg på meg 10 kg, og da jeg var 6 måneder var jeg på øyloffing i Thailand og ingen kunne se jeg var gravid! Derimot nå er det annerledes! Magen kom etter bare noen uker, og man kan tydelig se at det er "gravidmage"! Foreløpig er det ikke så lett å se når jeg går med vanlig tøy, men tar jeg av meg "yttertøy" kan man se magen!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...