Gå til innhold

Brystreduksjon og gravid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hei ..

Jeg tok brystreduksjon for 1 1/2 år siden og var veldig fornøyd med størrelsen jeg fikk. nå er jeg gravid og kirurgen sa at det var veldig liten sjangse for at de kom til og bli "store" igjenn .. men er jo normalt at de vokser under graviditeten, men det jeg lurer på er om de går til bake til normalen etter man har fått unge og ammet osv ?? noen med erfaringer ?? håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigerinnen min tok en brystreduksjon for 12 år siden; fra F til B-cup. Kjempefornøyd!!

Hun har fått 3 barn siden (5-10 år nå), og puppene er fortsatt B.

Amming var imidlertid ikke mulig, selv om hun fikk litt melk i brystene etter fødsel. Det er også stor risiko for brystbetennelse pga tette melkekanaler o.l. Men dette er du nok klar over :)

Skrevet

Hei og takk for svar, ja fikk beskjed av kirurrgen at det var en stor sjangse for at jeg ikke kan amme, selv om håpe framdles er der. :)

Men det med brystbetennelse har jeg ikke hørt om før hmm men er det stor sjagse for det også ??

Skrevet

Ja, fordi melkegangene blir berørte ved operasjon, flyttet på, kanskje klemte. Hvilket vil føre til at de rett og slett går tette, som igjen kan føre til betennelse.

Tror faktisk min svigerinne fikk medisin for å stoppe melkeproduksjonen. Men du må jo bare se an situasjonen din...

Det viktigeste er jo at du og babyen holder dere friske (og mette) ;)

Skrevet

Brystbetennelse?? En må da få skikkelig melkespreng før det kan skje!

HI, slapp av. Hvis du ikke får amme vil du nok få litt melkespreng før melken forsvinner helt.

Jeg har operert, prøvde å få ut melk med pumping i et par uker, men uten hell.

Mitt tips er å ikke pine seg for lenge med pumpingen som operert - pga sjansen er stor for at utdrivningsrefleksen er dårlig eller helt ødelagt..og at du ikke får ut den melken du har produsert.

Hadde spreng i noen få dager og så gikk det over av seg selv. Da var også melken borte da, men denne risikoen måtte jeg ta for helsen sin skyld. Og det tror jeg du og har gjort HI.

En skal vel ha mye spreng og brystbetennelse før den medisinen er nødvendig. Ei venninne tok denne, men endte med at hun kastet dem. Bedre uten.

Skrevet

Mine bryst ble ca 1 str større etter graviditeten. Dette er uten amming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...