minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 har prøvd en halv teskje malt men hjelper ikke... avf er så seig og ho må ha hjelp for å få den ut som regel. ho fårmm og nan hypo... noen tips?
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Det tar noen timer før malten hjelper. Du kan eventuelt øke dosen. Sviskesaft skal også være bra, men vet ikke mengden på det.
n74 Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Det kan hende at det kan hjelpe å bytte mme - alle babyer er litt forskjellige på hva som er bra for deres mager. Vi bruker Hipp fordi det gir minst mageknip, men bebisen får hard avføring. Men etter at vi begynte med malt så ble det mye bedre. Vi bruker en halv teskje per flaske (130 ml) 3-4 ganger om dagen. Og som det ble sagt her, så tar det noen dager før det virker ordentlig.
ღMadame_mim ღ Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 En halv teskje malt bare? Jenta vår får kun mme (nan) men vi har en teskje malt i hver eneste flaske vi!! Får hun mindre blir hun hard i magen og får hun mer får hun dirare. Du må prøve deg fram :-)
ellen-propellen Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 Jeg bruker en halv ts malt i hver flaske og nan som mme. Er det da plutselig en dag ho er litt treg på å bæsje, så gir jeg en hel ts i neste flaske.
MaRiAnNe_85 Skrevet 16. mai 2010 #6 Skrevet 16. mai 2010 Kan man gi malt til en 5 uker gammel baby? Det innehoilder jo gluten og det skal man jo ikke gi babyer før etter man har itrodusert den første grøten. Min baby har også hard mage...til og begynne med virket babymassasje...men nå har det gått 5 dager uten at hun får ut noe avføring.. I tillegg så presser og presser hun. Skal ringe helsestasjonen for å høre om jeg kan gi henne lactulose på tirsdagen og i såfall hvilken dose. Gjorde det med dattra mi når hun var på samme alder som minsta (fem uker).
MaRiAnNe_85 Skrevet 16. mai 2010 #7 Skrevet 16. mai 2010 Gir henne mm forresten...Og vet at de som får mm kan ha flere dager i mellom avføringen. Det sa de om den eldste og nå må hun gå på parafin i flere mnd pga at hun har vært forstoppa siden hun var et spedbarn Vil ikke at dette skal skje minsta også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå