Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Jeg skulle reise til syden med ungene, og et annet par. Nå viser det seg at det andre paret ikke kan reise - av gyldig grunn... Så er spørsmålet, skal jeg alikelve reise, alene med ungene?? det er et sånn familievennlig sted, med bamseklubb etc etc... men ... vet ikke hvordan det hadde blitt.... 1 uke... alene, der nede.... kveldene.... ja.. også dagene.... blir jeg lei av å være der dag inn og dag ut.... uten andre å snakke med... hva gjør dere? eller hadde gjort?
Den heldige eier av ett barn Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Hvor gamle er barna? Er det sånn type 3 under 4 år, da hadde jeg aldri reist:) Jeg har vært i "syden" flere ganger med barnet, men har bare ett. Har bolig der nede, så kjenner naboer og det blir dermed ikke ensomt. Men hadde jeg vært deg, så hadde jeg reist. Fyll iPoden med mye god musikk og ha med bøker. Vin har de der nede, så skal du se at kveldene blir koselige. Dessuten blir dere sikkert kjent med andre familier der nede:)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 De er begge over 4 år, ene begynner på skolen til høsten. vet ikke hva jeg skal jeg, har bare plutselig begynt å tenke på det... har to dager å bestemme meg på, før vi evt må avbestille.... tenker liksom alt som kan skje... tenker worst case - de 2 bassenget hele dagen til - madeleine saken! men sånn kan jeg jo ikke tenke hele livet reiser på hytta alene - menn der er jo alt trygt og godt!
Den heldige eier av ett barn Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 Det finnes skumle menn i buskene der hvor hytta ligger også Det er skummelt å tenke på hva som kan skje hele tiden, for da mister du vel hele gleden med å leve? Tror at dersom du lager klare regler på hva som er lov og ikke lov når dere drar på tur, så kommer dere til å få det kjempefint. Og ikke minst litt varme, brunfarge, bading og masse kos:)
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #5 Skrevet 17. mai 2010 Hehe, nei på hytta er alt idyll! Ja, det kunne jo vært godt med litt sol og varme, og har forsåvidt tenkt at "eeen gang, en gang, da skal jeg reise til syden med de" . at jeg er alene skal ikke stoppe meg.... men... det kom liksom litt brått på akkurat nå... ting har ikke blitt gjennomtenkt og vurdert skikkelig enda... og så må jeg bestemme meg på så kort tid! ser for meg a) at vi kommer til å bli leie av bare basseng livet blir travelt med bare basseng livet c) stusselig - spes om kveldene... mer? sikkert.
Gjest marie-s Skrevet 17. mai 2010 #6 Skrevet 17. mai 2010 Hei ta med deg ungene å dra! Jeg har reist mye med sønnen min alene og har nettopp bestilt tur til Tyrkia for kun han og meg i 14 dager også er det mulig vi tar en kjapt tur til England etter at vi kommer hjem. For det første så er det jo ingen som vet hva som skjedde med Madelen, så ikke ta alle bekymringer på forskudd. Det trenger så vist ikke å bli kjedlige kvelder heller (så sant at alt utenom grøftefyll er kjedelig) for dropp leggetidene hjemmenfra de kan du snu tilbake når dere kommer hjem. Når dere skal på et slik sted med bamseklubb og greier så er det i hvertfall helt trygt, der skajer det jo mye for barna og ofte er det vel et show på kvelden som de også kan være med å se. Noen av det stedene tilbyr også barnevakt om du ønsker en frikveld men det der har ikke jeg sjekket noe opp. Så la oss si at ungen holder ut til mellom 9-11 hver kveld da er det ikke mye tid igjen å kjede seg på. Man blir jo sliten selv også etter en hel dag i solen, ta med en god bok og sett deg på verandaen med et glass vin på kvelden om du orker. Blir det kjedelig på dagene så er det vel en strand i nærheten eller hva med å være med å en arrangert tur fra turopertaøren? Ta et søk på google om hva som finnes av aktiviteter påå reisemålet for barn, er ikke alt som står i brosjyrene, vi skal blandt annet prøve å få svømme med delfiner i år....hihihihi. Du kan finne veldig mye artig og spennede som man kan gjøre på ulike steder via google faktisk, det kan være alt fra spesielle festivaler til ting som finnes der. Jeg er nesten sikker på at dersom du velger å ta med ungene å dra så vil du oppleve at en uke er altfor lite og heller velger to til neste år;-) Tenk deg om, hva er det du gjør på kveldene her i Norge da så er så utrolig morsomt at du ikke kan være foruten det i en hel uke? Kan jeg våge meg til å si god tur?
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 17. mai 2010 #7 Skrevet 17. mai 2010 Signerer marie-s, reis på ferie, kos dere, én uke går såå fort! Barna tar en siesta midt på dagen når sola er på det sterkeste, holder ut til ti-tiden på kveldene, og du får ikke så mye tid til å kose deg alene eller kjede deg, om du vil. Superbarnevennlig er supermammavennlig!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #8 Skrevet 18. mai 2010 Hvis du har barn over 3-4 år vil jeg råde deg til å dra :-) Jeg var i høst med min familie og jeg hadde da med mine som da var 2 og 3. De var våkne til i 9-10 tiden hver kveld å det passet meg ypperlig, ble sliten å søvnig av varmen selv. 1 uke med bare barna blir koselig! Da får dere bli kjent med nye mennesker, ta ting i deres eget tempo å ha skikkelig kvalitetstid sammen!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå