Gå til innhold

Har et spm ang livmorsekret (ekkelt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har syklusen min gått fra 28 dgr til 38 dgr i løpet av de siste mnd. Begynte med bidronninggele denne mnd siden jeg er usikker på hva som gjør at det går lenger og lenger tid mellom hver gang TR kommer.

Jeg har heller ikke (i løpet av disse 9 mnd) opplevd såkalt EL slim (tror jeg). Utfloden min forandrer seg gjennom syklusen, men kan ikke komme på at jeg har observert dette slimet. Hvis det er 38 dagers syklus denne mnd også skal jeg ikke ha EL før 21-22dre mai.

Jeg har imidlertid merket meg at det blir veldig vått "der nede" et par dager hver syklus (når vi skal ha litt kos). Etter forspill er det akkurat som om det henger slim der nede (beklager, men det må bare forklares), men når vi har sex blir han alltid rikelig hvit (om dere skjønner). Noen som vet om dette er normalt og ev når i syklusen det er slik? Har nemlig allerede vært denne perioden (rundt den 12-13de).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Kanskje litt vanskeleg å svare på, men eg har meir utflod når eg har EL (veit d sikkert pga eg tar testar som viser positiv for EL). Nesten som blank eggekvitekonsistens.... Det kjem rundt dag 20-22 i syklusen med meg, noke seint. Har syklusar på 32 - 37 dagar, lange med andre ord :(

Veit ikkje om det var det du lurte på, men... :) lykke til! :)

Skrevet

Har endelig begynt å teste etter el siden jeg nå er usikker på om jeg har dette... Nå er det helt tørt og jeg skal snart ha el hvis denne syklusen er som den forrige (38 dager), men var som sagt fuktig rundt 12. 13. mai... Noe som tilsvarer at jeg skulle hatt en syklus på 28 dager dersom jeg hadde el da.

Så jeg skjønner lite som sagt. Kan ev bidronninggeleen ha gjort noe med syklusen min? Allerede?

Skrevet

Hei *Shaliana*!

Dette med syklus osv er jo en hel ren vitenskap, hehe :)Tommelfingerregelen sier at syklusen er sånn ca:

Mensen > spotting > tørr > klebrig > lotion > melk > eggløsningsslim > lotion/klebrig > tørr > (lotion/melk >) mensen.

F.eks:

Dag 1 Mensen

Dag 2 Mensen

Dag 3 Mensen

Dag 4 Mensen

Dag 5 Spotting

Dag 6 Tørr

Dag 7 Tørr

Dag 8 Tørr

Dag 9 Klebrig (hvitaktig)

Dag 10 Klebrig (hvitaktig)

Dag 11 Lotion (tjukk hvitaktig nesen krem-konsistens)

Dag 12 Lotion

Dag 13 Lotion

Dag 14 Melkeaktig (tynnere og melkeaktig)

Dag 15 Melkeaktig

Dag 16 Eggløsningsslim (blankt, minner om eggehvite, glatt/sleipt og kan strekkes igjen og igjen og igjen mellom tommel og pekefinger)

Dag 17 Eggløsningsslim

Dag 18 Eggløsningsslim

Dag 19 Klebrig/Lotion

Dag 20 Tørr

Dag 21 Tørr

Dag 22 Tørr

Dag 23 Tørr

Dag 24 Tørr

Dag 25 Lotion/melk

Dag 26 Tørr

Dag 27 Tørr

Dag 28 Tørr

Dag 29 Tørr

Dag 30 Tørr

Dag 31 Tørr

Dag 32 Lotion/spotting

Dersom man er gravid - har man ofte gjerne mer lotion/melkeaktig utflod, rikeligere enn til vanlig - men man må ikke få det selv om man er gravid da ;)

Anbefaler å gå inn på pernille.info for mer info ang eggløsning/syklus osv

Lykke til da ;)

Klem fra

Skrevet

PS: Forresten så kan bidronninggele gjøre det slik at eggløsningen blir noe forsinket enn til vanlig - har hørt/lest om flere tilfeller der eggløsningen har vært ett par dager senere enn først beregnet.

Klem

Skrevet

Mente å si at man ofte har rikeligere utflod etter eggløsning dersom man er gravid, hehe ;)

Skrevet

Hehe :) Har vært inne og kikket flere steder i forhold til dette, men synes liksom ikke noe av dette beskriver det jeg har ( :o ). Savner liksom dette eggløsningsslimet som alle snakker om. Var gjennom en exu for et par år tilbake og har fjernet 1 eggleder så nå ser jeg for meg skrekkscenario med at det er noe som ikke funker som det skal :P

Skal forsøke å tempe og teste fremover tror jeg og kanskje ta kontakt med lege etter hvert. Har en del vondter der inne også :o Kramper på feil sted i syklusen hvis du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

Æsj :@ Så har jeg fått sopp :( DAMN!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...