Gå til innhold

Ånei! Vi har ikke oppvaskmaskin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom til å tenke på...

Når barnet kommer, vil jeg absolutt amme så lenge jeg kan. Men det blir jo helt sikkert til at jeg må bruke flasker også. Men hvordan kan jeg få de helt sterilisert hvis jeg ikke har oppvaskmaskin? Er jo begrenset hvor varmt vann jeg orker å vaske opp i også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flaskene kan kokes i en stor kjele med vann, det gjorde jeg til førstemann (selv om vi hadde oppvaskemaskin).

Skrevet

Flaskene blir ikke helt rene i en oppvaskemeaskin. Den går bare opp i max 65 grader, noe som gir rent, men ikke sterilt.

Du klarer å få det like rent i oppvaskkummen. Bare å duppe i varmt vann og la det lufttørke/renne av.

Derimot så er det anbefalt å sterilisere flaskene ved ved å koke de eller ved å benytte en flaskesterilisator :-)

trenger absolutt ikke oppvaskemaskin.. (iallefall ikke for flaskene sin del)

Jeg har forresten aldri hatt flaskene inn i maskina, da dette sliter unødig på flaskene.

Skrevet

Jeg har en jente på 2mnd som kun får mme. Jeg bruker aldri oppvaskmaskinen. Jeg vasker alle flaskene og koker dem hver eneste dag.

Skrevet

Hehe..takk for svar :)

Blei litt stressa jeg nå, for vi har ikke opplegg til oppvaskmaskin her, og hadde ikke tenkt på det før nå ;)

Men da blir det rett og slett til at jeg koker dem istedet!

Skrevet

anbefaler sterilisator...da holder flaskene seg så mye finere, og tuttene morkner ikke på nærheten like raskt

Skrevet

Jeg vasket flaskene godt først så kokte jeg dem hver gang etter bruk, litt mye styr så tror det blir en sterilisator neste gang ja:o)

Gjest poäng
Skrevet

Men det gjør da ikke noe, for flaskene blir ikke steriliserte i oppvaskmaskin! :-)

Vask dem for hånd og deretter kok dem i ca ti min i en stor kjele.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...