Mooose Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Ved bleieskift. Jeg ser på barnestelldebatten at mange skriver at de kun vasker med klut morgen og kveld samt etter bæsjebleie. Jeg vasker med mesoft og vann hver gang jeg skifter bleie, det er kanskje for mye? Trodde det var vanlig.. Hva gjør du? Babyen min er 7 uker.
Lemonia Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Vi vasket, og vasker, med klut og vann om morgenen og ellers bare ved bæsjebleie (dvs en gang om dagen). Utover det bader han en gang i uka.
Frøken B ღღ Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Vasker med klut og vann, eller papirklut og vann (alt etter hva som ligger nærmest) morgen og de kveldene hun ikke bades). Bruker Libero våtserviett eller klut og vann ved bæsjebleier. Bader ca 2 ggr i uka. Vasker ansikt og hender flere ganger for dag, bruker da enten Libero våtservietter eller klut og vann. Ved bading bruker vi Nøytral Baby Bad. Hvis håret må vaskes (mye gulping) så bruker jeg Dr. Greve Pharma Sjampo.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 Jeg vasker med våtservietter ved hvert bleieskift. Det vil jo lukte litt når de tisser også. Vasker med klut og vann morgen og kveld. Her bades det ca. 3 dager i uken.
n74 Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 Vi vasker med klut med vann her hjemme, gjerne med litt olje på. Ute bruker vi våtservietter. Bader ca 2 ganger i uka med olje i vannet. Bruker sjampo i håret når vi bader. Når det lukter litt stramt pga tiss eller bæsjing så bader vi, da forsvinner som regel lukten. Bebisen vår er 11 uker. Men på et eller annet tidspunkt begynner man vel med såpe, i allefall ved bading tenker jeg. Siden jeg er førstegangs mor så er jeg ikke sikker på når det er vanlig å begynne med, men tenker at det kanskje kommer av seg selv etter at ungene blir mer aktiv på gulvet og/eller aktiv på bakkeplan ute.
Pus og Olivia Skrevet 16. mai 2010 #6 Skrevet 16. mai 2010 Vi bader lillepus hver kveld vi. Er det kanskje litt mye? Hmm Hun har faktisk vært litt tørr i huden selv om vi bruker litt nøytral olje i vannet. I blant så smører jeg henne litt også etter badet. På de tørre områdene. Vil nødig slutte med badingen på kvelden siden det er pappas kosestund med jenta vår. Noen synspunkter på bading ofte?
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 16. mai 2010 #7 Skrevet 16. mai 2010 Vasker med klut og vann morgen og kveld, våtservietter ved bæsjebleie. Bader/dusjer 1-2 ganger i uka. Bruker da sjampo (som regel) og evt. olje eller litt babysåpe. Noen ganger kun vann.
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 16. mai 2010 #8 Skrevet 16. mai 2010 Jeg bruker kun vann og klut på poden. Det bruker jeg når vi er ute også , så sant vann er tilgjengelig. Han bader 2 ganger kula,og da har jeg Karite i badevannet. Karite bruker jeg også på sår stump! Den er 100% naturlig, og funker som bare det! Syns de våtserviettene ikke r noe særlig,fordi de inneholder mye dritt og er ikke bra for babyhuden.
verve Skrevet 16. mai 2010 #9 Skrevet 16. mai 2010 oi lite bading.. vi bader også hver dag. Vet det ikke er nødvendig, men tulla vår er så glad i det og vi ønsker en fast rutine så da blir det sånn. Vasker kun med vann under springen når det er mulig-noen ganger med klut. Jeg synes det er enklere å holde henne under springen jeg:) vårservietter brukes kun når man MÅ og såpe har jeg brukt veldig lite av, men bruker en del olje i vannet og etter bad.
Gjest eelis+kian Skrevet 16. mai 2010 #10 Skrevet 16. mai 2010 Jeg vasker med vann og klut morgen og kveld, og ellers ved bæsjebleier. Han bader/dusjer 1-2 ganger i uka. Jeg bruker våtservietter hvis han bæsjer når vi ikke er hjemme, men prøver å begrense bruken. Min gutt blir sår hvis jeg vasker han mye, og veldig tørr i huden av å bade ofte.
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 18. mai 2010 #11 Skrevet 18. mai 2010 Vasker med papirservietter og vann etter bæsjebleier, og med klut hver kveld. Bader ca en gang i uken.
Tyren78-09+12 Skrevet 18. mai 2010 #12 Skrevet 18. mai 2010 Vasker med vann og mestoft eller klut ved bæsjebleie(den er som regel om morgenen). Ellers ingenting. Bader ca hver 4.dag. Da har vi litt olje i vannet og av og til shampo. Har ikke vært sår, så smører ikke på noe. Har av og til tatt litt babypudder(talkum) i sprekkene, men det tilhører sjeldenhetene.
Mortilbarn Skrevet 18. mai 2010 #13 Skrevet 18. mai 2010 Jeg vasker med klut og vann/våtservietter ved bæsjblie (som er nesten ved hvert bleieskift) på vår 1 mnd gamle baby. Han bader hver kveld, da med olje i vannet og shampo ca en gang i uken.
MammanTilEmma❤ Skrevet 18. mai 2010 #14 Skrevet 18. mai 2010 Bruker å Dusje/bade snuppa vær kveld, Vakser med klut og vann vær morgen å eller bruker jeg våtservietter:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå