Gå til innhold

26 uker 7 kilo opp...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

37 uker, ca 10 tror jeg!

Skrevet

30 uker og snart 10 kg opp :)

Skrevet

27 uker og 10 kg opp. Får lyst til å gråte når jeg tenker på det... gjorde det faktisk tidligere i dag. Har ikke peiling hvordan jeg kan få roet ned den vektøkningen. Er konstant sulten og kan røre minimalt på meg. Får kutte ut de siste lille godteriet jeg spiser for tida og eventuelt frukt. Det er kjipt å være gravid :(

Skrevet

Ånei...opplever du det bare som kjipt? Jeg har også hatt litt kriseanfall da jeg har sett på vektøkningen. Men, etter noen runder med meg selv har jeg det mye bedre. Kan ikke la fokuset ligge på vekta. Vi har jo et voksende liv inni oss, et nytt menneske. Setter man ting litt i perspektiv, blir kroppsvekt under en graviditet bare en liten bagatell! Vil man fokusere på det, kan man gjøre det etter barnet har kommet.

Vet ikke om du har en hobby eller noe du holder på med, men jeg tror det hjelper å ha noen ting som engasjerer en litt i hverdagen. Da klarer du kanskje å fjerne litt fokus på sultfølelse?

Lykke til! Hold fast på det vakre og gode ved dette:)

Skrevet

28 uker og 14 kg...!

Men de tre siste ukene er det kun snakk om 400 gram, så må ha gjort NOE riktig i det siste:)

(trur det hjalp å slutte å tenke på det...)

Skrevet

25 uker og 6 kg.... Godt fornøyd med det! Og jeg rører meg minimalt og spiser det jeg har lyst på uansett...

Skrevet

Største hobbyene mine var kanskje trening og matlagning/spising... Bekkenløsning har satt stopp på den første og siden jeg ikke trene så må jeg være obs med spising. Sliter bare litt å godta at jeg må forandre livet mitt helt nå men håper jeg klarer å komme over det verste snart. Har hatt noen tunge dager i det siste hvor jeg må konsentere meg å huske at lille nurket i magen som jeg venter på. Heldigvis er den flink å sparke og minne meg på seg :) .

Det er en stor overgang fra å være ganske aktiv til å trenge å ta det med ro hele tiden. Har brukt opp sittekvotaen min (på grunn av smerter) også når jeg kommer hjem fra jobb så de hobbyene som jeg har som ikke krevde aktivitet er litt vanskelige. Føles som jeg må velge imellom å råtne på sofaen eller ha det vondt. Irriterende valg!

Har egentlig ikke fokusert så mye på vektoppgang. Men når jeg sto på vekta i dag så ble det litt for mye sjokk i tillegg til alt annet. Men noen gang hjelper det bare å få ut litt frustrasjon her på forum (føler som stakkars samboer får for mye allrede).

Takk for oppmuntrende ord! Jeg får prøve hardt å fokusere på det postive og finne noen bra måte å fokusere energien min på.

Skrevet

På 24-ukerskontrollen for 2 uker siden var det +5 for min del. Som Tekonomor er dette mitt "ømme punkt" så jeg har fullstendig kuttet ut brus og kuttet ned på juice, gått over til ekstra lett lettmelk, ikke minst i den daglige latten... Har generelt tatt kontroll over sukerinntaket!.Også pga babyen... Den trenger ikke de mengdene med sukker jeg vanligvis heller innpå! Det gjelder for så vidt både fruktsukker, melkesukker og sukkersukker.

Har intensivert treningen også (er i en fase hvor jeg ikke lenger blir kvalm av høy puls og er fremdeles ikke så tung at alt føles som et ork), jobber med styrke i overkropp sammen med PT. Håper dette kan hjelpe med å stabilisere vektoppgangen for jeg kan ikke fortsette i dette tempoet! Gruer meg allerede til veiingen på 28-ukerskontrollen...

Skrevet

26 uker og 10 kg. Jeg har lagt mye på meg med de 2 første også og som legen min sier: det er hva du gjør etter at babyen er kommet ut som er vitkig.

Jeg vet jeg klarer å få det av meg igjen så jeg er ikke så veldig trist over det selv om det ikke er så stas og blir kjempe svær hver gang.hmm.

Skrevet

uff, nå følte jeg meg stor gitt, er 23 uker og har gått opp 7kg, men det har kommet på magen og sidene, lite på lår og ansikt.... håper ikke jeg får en diger baby alikevel... men er i fin form ellers:)

Skrevet

Synes egentlig at alle som har svart her har en kjempefin vektøkning jeg!! Bare for å berolige noen.. 1.gang gikk jeg opp 6 totalt.. 2 gang 12 og 3 gang 18.. ALT ble borte igjen alle gangene:) Nå synes jeg egentlig at 7 kg i uke 26 er helt greit jeg:) flinke er vi jenter!!!:)

Skrevet

28 uker og fire kilo opp:)

Skrevet

17 uker og 4 kg. Er gravid for 3. gang, og pleier å legge på meg ca 16 kg. Har egentlig vært imponert over hvordan kroppen etterpå har "funnet tilbake til seg selv". Men ser at jeg i løpet av de siste årene har lagt på meg noen kg, så denne gangen skal jeg være flink til å gå turer og etterhvert trene etter svangerskapet. Tror nok det (sammen med ammingen) skal gjøre susen! Er ikke bekymret for vekta selv om jeg pga kvalme ikke klarer å trene og ofte er sulten. Prøver å spise vanlig mat, men spiser den mengden jeg trenger for å bli minst mulig kvalm... Må bl.a opp på nettene for å spise. Prøver å unngå brus, saft og godteri.

Gjest poäng
Skrevet

26 uker og 4 kg opp. Men så har jeg litt fra før av, og trenger dermed ikke å legge på meg mer enn høyst nødvendig :-)

Skrevet

18 uker og opp 0,5kg =) Er annengangs og la på meg totalt 7kg forrige gang. Spiser det jeg vil og koser meg. Er obs på sukkerinntaket med tanke på babyen.

Skrevet

19uker i morgen og har gått opp ca4 kg.

Prøver å spise sunt og gå mye tur, men litt godis blir det allikevell:p

Skrevet

24 uker og 6 kg. Strålende fornøyd siden det er langt mindre enn de siste 3 graviditetene hvor jeg gikk opp 23 kg alle gangene :o) Satser på at det ikke blir like ille siden det ser såpass bra ut enn så lenge jaffal :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...