nr2-imagen:) Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Får dere feiepeng for mnd dere var i permisjon, eller bare for de mnd dere var i jobb? syns det er så urettferdig å få for bare de mnd jjeg var i jobb!!!
Ladybug~N&E Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 man får feriepenger for de 12første ukene av perminsjonen dersom man har valgt 80% perm med 100% dekning. man får for 15uker dersom man har 100%perm.
nr2-imagen:) Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2010 men jeg har hørt noen som får full feripeng med arb giver...
Guttemamma75 Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 Det er jo fullt og helt opp til arbeidsgiver.. De taper på å gi fulle feriepenger ettersom de jo bare får refundert for de første 12/15 ukene fra nav, derfor er det mange som ikke gjør det.. Sånn er regelverket dessverre...
Sandra_85 Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 Men det går jo ann å prøve å komme frem til en avtale med arb.giver om å få litt feriepenger av denne. Det skal jeg prøve på i hvertfall.
snartmammapåny Skrevet 16. mai 2010 #6 Skrevet 16. mai 2010 Min arbeidsgiver forskuterer permisjonspengene mine. Mener det er tariffbestemt. De fleste bransjer med litt konkurranse om arbeidskraften/den gode arbeidskraften gjør dette for å være atraktive arbeidsgivere. Siden pengene blir betalt ut av arbeidsgiver først og så får de tilbake av NAV blir båre feriepenger, forsikringer og pensjons sparinger oppspart som normalt også i permisjonen. Et kjempe viktig fortrinn og jeg ville nok tenkt meg om to ganger før jeg tok en jobb et sted som ikke forskudterer ved permisjon og langtidssykemeldinger. MYE penger å tape.
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 16. mai 2010 #7 Skrevet 16. mai 2010 Vet ikke hvordan det er for min del, jobber i kummunen. Har hørt at kommuneansatte får full feriepenger etter permisjon, noen som vet om dette stemmer?
lykke74 med 3 små Skrevet 16. mai 2010 #8 Skrevet 16. mai 2010 Kommuneansatte får feriepenger basert på hele permisjonstiden, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå