Gå til innhold

feriepeng etter permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får dere feiepeng for mnd dere var i permisjon, eller bare for de mnd dere var i jobb? syns det er så urettferdig å få for bare de mnd jjeg var i jobb!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man får feriepenger for de 12første ukene av perminsjonen dersom man har valgt 80% perm med 100% dekning. man får for 15uker dersom man har 100%perm.

Skrevet

men jeg har hørt noen som får full feripeng med arb giver...

Skrevet

Det er jo fullt og helt opp til arbeidsgiver.. De taper på å gi fulle feriepenger ettersom de jo bare får refundert for de første 12/15 ukene fra nav, derfor er det mange som ikke gjør det.. Sånn er regelverket dessverre...

Skrevet

Men det går jo ann å prøve å komme frem til en avtale med arb.giver om å få litt feriepenger av denne. Det skal jeg prøve på i hvertfall.

Skrevet

Min arbeidsgiver forskuterer permisjonspengene mine. Mener det er tariffbestemt.

De fleste bransjer med litt konkurranse om arbeidskraften/den gode arbeidskraften gjør dette for å være atraktive arbeidsgivere.

Siden pengene blir betalt ut av arbeidsgiver først og så får de tilbake av NAV blir båre feriepenger, forsikringer og pensjons sparinger oppspart som normalt også i permisjonen.

Et kjempe viktig fortrinn og jeg ville nok tenkt meg om to ganger før jeg tok en jobb et sted som ikke forskudterer ved permisjon og langtidssykemeldinger.

MYE penger å tape.

Skrevet

Vet ikke hvordan det er for min del, jobber i kummunen. Har hørt at kommuneansatte får full feriepenger etter permisjon, noen som vet om dette stemmer?

Skrevet

Kommuneansatte får feriepenger basert på hele permisjonstiden, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...