Gå til innhold

Flere som skal til Danmark CFC ( tidligere Nordica ) ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Da er jeg kommet fram til Sverige og hytta!

Det ble to egg som ble satt inn. Ingen på frys da kvaliteten var for dårlig. De hadde tatt ICSI og assisted hatching på eggene. Skal se de fester seg nå! Hun som tok ut satt også inn. Det ene egget havnet i livmor på første forsøk, det andre satt igjen i røret, men på tredre forsøk slapp det taket. Godt at de endelig er inne. Nå skal jeg bare slappe av resten av ferien. Blir spennende å høre om hvor mange egg du setter inn! Da hører jeg fra deg igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at du har fått inn 2 egg:-) Jeg fikk meg et lite sjokk, men prøver å fordøye det, men det gjør slik at jeg blir litt mer urolig og kommer nok ikke til å slappe så mye av! Av de 5 eggene var det kun 1 som hadde delt seg!!! De andre gangene har alle delt seg fint, og har hatt veldig god kvalitet på eggene. Jeg fikk nå satt inn 1 egg, og det var et fint egg, sa de. Jeg turte ikke å spørre om hvilken score det hadde fått, for jeg var redd jeg skulle bli mer urolig. Men satser på at det er det egget som skal gi resultater. I Norge setter de vel inn helst bare ett egg. Men dette er 3. forsøket, og hvis dette ikke går bra, så har jeg bare ett fryseegg igjen. Så må man kjøpe ny 3-pk, og det koster penger. Håper imidlertid jeg slipper det!!! Jeg fikk testdag den 6. august, på dag 13. Ellers har de regnet 14 dager til testdato. Blir spennende å se om vi lykkes:-)

Skrevet

Hei!

Har du gjort noe anderledes i denne omgang da siden det var kun 1 egg som ble bra? Dette forsøket ble ikke for tett innpå det forrige da? Kanskje kroppen trenger litt mer hvile mellom forsøkene? Ikke vet jeg. Det er jo synd hvis du skal være urolig og ikke får slappet av. Men det egget som ble satt inn er sikkert et bra egg, ellers ville de ikke ha satt det inn. Får håpe du slepper å kjøpe en 3 pk til. Jeg betaler for kun 1. De har heller ikke spurt meg om jeg vil kjøpe 3 pk. Jeg regner med at jeg ikke trenger flere forsøk, skal sitte nå! Jeg fikk 6. august som testdato. Vi skal lykkes!!

Jeg har kommet hjem fra Danmark og Sverige. Tenkte jeg skulle til campingvognen min som står i Østfold, men det er ikke spådd noe fint vær så blir vel hjemme.... Du har kanskje ikke mulighet til å komme på nett siden du er på hyttetur? Kanskje kollega`n din har med mobilt bredbånd? Ellers får vi skrives når du kommer hjem.

Skrevet

Hei!

Er nå tilbake fra hyttebesøk i Hankø! Godt å være hjemme igjen!

Det eneste som er gjort annerledes denne gang i forhold til de to andre, er at jeg har økt dosen med gonal-f fra 150 i.e til 225 i.e. Jeg vet at jo høyere dose du tar, jo dårligere blir kvaliteten på eggene. Så jeg spurte om dette kunne ha noen betydning, men fikk til svar at enkelte sykluser var det bare slik. Det kan variere veldig fra syklus til syklus.

De spurte ikke meg heller første gang om jeg ville ha 3-pk. Hun kom med regningen på 1 forsøk, men jeg sa jeg ville ha 3-pk, så da skrev hun ny regning.

De tok ikke assisted hatching på egget denne gang, for det mente hun ikke var nødvendig. Det hadde jeg på første og andre forsøk. Kjenner du noe? Har veldig harde og ømme bryst, samt litt "mensensmerter" da jeg stod opp i dag tidlig. Kjenner de ikke nå. Nå har vi 1 uke igjen, og jeg er veldig spent!!!

Skrevet

Hei og velkommen hjem og hit på forumet igjen!

Dette er mitt 5 innsett og det som er anderledes denne gang er at jeg kjenner ingen ting! Men kroppstemperaturen har steget, er så varm...

og går på do par ganger i løpet av natta. Jeg har ømme bryst, men det har jeg hatt siden eggløsningssprøyta ble satt, så den er ikke ute av kroppen ennå. Jeg har lest en lang tråd om symptomer for de som har testet positivt, men de ramser kun opp symptomer som kommer fra medisinene som vi tar. Det helt klare beviset er stivheten i nedre del av magen og ømheten i brystene etter rugedag 10. Så det håper jeg dukker opp ! Har du dårlig elller god følelse? Jeg heller mere mot god følelse.

Skrevet

Mine ømme bryster kom 3 dager etter innsett. Før har jeg fått det ved uttak. Nederste del av magen er også veldig hard. Sist forsvant ømheten i brystene på dag 9, så da fikk jeg en følelse av at dette ikke gikk. Prøver å ikke ha noen følelse for om dette går eller ikke. Er nok fordi jeg var så veldig positiv forrige gang, alt klaffet så bra og jeg var helt sikker på at denne gangen skulle det gå. Har nok vært litt negativ siden det ikke gikk slik jeg håpet på klinikken og kun fikk satt inn ett egg. Får håpe jeg tar feil denne gangen også:-) Så bra at du har en positiv følelse!!

Skrevet

Melder meg "inn" her jeg, fikk mensen i dag og skal starte på tirsdag med Gona-F. Vårt første forsøk på CFC, så dette blir spennende.. Har hatt 5 IVF fra før uten noe som helst hell, så krysser virkelig fingrene:-)

Skrevet

Hei Tuttelura!

Jeg har svart deg på innlegget ditt!

Da blir det innsett neste helg på deg da! Så spennende! Jeg er på rugedag 09. Fikk satt inn 2 egg for 9 dager siden. Jeg valgte CFC fordi jeg var redd for at eggene mine hadde for hardt skall og det viste seg det at det var de! Det ble brukt assisted hatching. Så jeg håper de har klort seg fast. Det kostet 2.500 Dk, men det er det vært! Har du reservert hotell ennå da? Ikke ligg på Comfort hotell Østerport. Ligger ved jernbanelinje og jeg synes det ikke var noe koselig der.

Skrevet

Da har jeg tatt en CB og den viste negativ......

Jeg er på rugedag 10 og testen ville ha slått ut hvis jeg var gravid. Så CFC kunne ikke hjelpe meg heller.

Hvordan går det med deg Håpefull38? Fortsatt ømme bryster? Håper det ender med en positiv test på deg!!

Skrevet

Takk for svar:-) Ja, det blir vel innsetting neste helg eller litt ut i uke 33, starter i morgen kveld på Gonal-F..

Takk for tips ang hotell, har ikke bestilt noe enda, da jeg vil vente å se hvilken dag vi må reise. Var på jentetur i København i begynnelsen av juli, hadde et veldig fint hotell da, så om det er ledig blir det nok til å bestille der igjen. Det ligger sentralt ift Strøget, og jeg blir der alene noen dager, da min samboer må hjem samme kveld som uttaket, så greit å bo sentralt da:-)

Kjedelig med negativ test da - har du hatt mange forsøk?

Skrevet

Hei!

Dette var 5. innsetting. Det første IVF ble avbrudt da ingen av eggene ble befruktet. Har brukt ICSI på de 5 siste + assisted hatching på det siste forsøket. Jeg kan ikke skjønne hvorfor det ikke gikk denne gangen.....

Så kjedelig at du må være der alene da! Jeg vet ikke når jeg skal ta det neste forsøket, kommer ann på pengene. Skulle ønske jeg kunne ha begynt på medisiner i september. Må nok ta opp lån neste gang.

Skrevet

Du må vente til det har gått 14 dager for å si noe sikkert. På noen slår HCG sent ut. Det kan enda være sjanser, så ikke gi opp håpet!!! Har du fått mensen?

Jeg hadde en liten blødning da jeg stod opp i går, og trodde det kunne være mensen som var på tur for jeg fikk en del murringer. Det kom ikke noe mere, så jeg satser nå på at det var en liten festeblødning. Var bare et par dråper. Livmortappen forandret seg plutselig på søndag, og jeg var på nettet og leste litt i dag. Puppene er enda ømme. Så for første gang er jeg positiv på dette tidspunktet i venteperioden! Skal ihvertfall prøve å vente til torsdag før jeg tar en test. Får se om jeg klarer det!!

Skrevet

Hei Tuttlura!

Ja, da er du i gang med medisiner! Er du plaget med bivirkninger av medisiner, eller har du ikke merket noe til bivirkninger på andre forsøk? Lykke til med stikkingen!

Skrevet

Hei Håpefull38!

Ja, jeg skulle ha ventet med å teste! Angrer på at jeg gjorde det. Nei, jeg har ikke fått mensen så det er håp ennå. Har ikke følelsen på at den nærmer seg heller. Ømheten i brystene ble borte på dag 9, men kom tilbake dagen etter, men ømheten er svakere. På de andre forsøkene har mensen kommet på dag 13. Så spennende med deg da! Flott at du er positiv! Kanskje det er det middelet du tok som gjør susen!!

Skrevet

Har hatt 4 forsøk med langt ergime og 1 med kortregime tidligere. Har hatt noe bivirkninger av nesesprayen, hvor jeg har vært trøtt og uopplagt og skikkelig sliten. Vært sykemeldt alle gangene, både deltid og heltid. På forsøket vi hadde med kortregime hadde jeg ikke noe særlig med bivirkninger, kun at jeg kjente det jobbet i magen.. Så satser på lite bivirkninger denne gangen også, bortsett fra den psykiske biten da, orker liksom ikke tanken på jobb nå, så vi får se hva jeg gjør.. :-)

Skrevet

Ja,ja, jeg var ikke stort bedre enn deg! Klarte ikke å vente lengre enn til dag 11 før jeg tok en test. Så på testen og fant ut at den blir vel negativ. La den bort, men måtte se etter 1 minutt, og den var positiiiiv!!!! Jeg fikk nesten sjokk da jeg så det, og begynte å skjelve og svette. Jeg er altså gravid!!! Har ventet i såååå mange år på å kunne si disse ordene, og nå var det faktisk min tur! Måtte ta en annen type test i dag også bare for å sjekke, og da kom krysset med en gang:-) Utrolig!!! Nå håper jeg den holder seg der i 8 mnd:-)

Har du tatt flere tester?

Tuttelura, jeg syntes også det var veeeeldig deilig å slippe å jobbe på forrige forsøk. Tok det helt med ro, ikke noe stress. Som du sier er det mye psykisk med i dette, og man har ofte tankene på en helt annen plass. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...