Hege72 Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #26 Skrevet 11. juli 2010 Hei Sophieann! Hvordan har det gått med deg? Du har vel testet for noen dager siden, vel? Jeg fikk mensen i går, lørdag. Jeg ringte CFC og Lindenberg tok tlf. han sa jeg skulle hoppe over 1. ultralyd som man skal ta på 3. mensdag for å utelukke cyster og begynne på medisiner i morgen. 1. ultralyd blir da på fredag. Skal jeg ringe CFC etter ultralyden, eller sender gynekologen papier til CFC? Når skal jeg begynne med nedreguleringssprøyten?
Hege72 Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #27 Skrevet 11. juli 2010 Hei Håpefull38! Har du begynt med medisiner ennå? Jeg fikk mensen i går og ringte CFC. Lindenberg sa jeg skulle begynne på medisiner i morgen. Han sa jeg ikke skulle ta ultralyden i morgen for å sjekke cyster, men på fredag for å sjekke eggposene. Skal gynegologen sende papirer ned til CFC eller skal jeg ringe CFC for å fortelle hva ultralyden sa? Jeg vet ikke når det blir egguttak på meg, men når jeg har hatt icsi før har jeg gått 10 dager med medisiner før jeg setter eggløsningssprøyten.
Håpefull38 Skrevet 11. juli 2010 #28 Skrevet 11. juli 2010 Hei Hege72! Jeg fikk også mensen på lørdag, så da begynner vi samtidig på medisiner. Må bare huske på at jeg skal ta en høyere dose Gonal- F denne gang! Jeg har ikke sagt fra til CFC, men sendt mail til gynekologen så da får jeg vel svar i morgen om når vi tar første scanning. Gynekologen mente sist at det ikke var nødvendig å sjekke for cyster, så da blir det neppe gjort nå heller. Blir sikkert ei scanning på fredag, kanskje ei før også. Regner med siste scanning på mandag. Jeg lurer på om jeg skal ta en sjanse på å bestille billetter allerede. Har reist nedover på dag 12 og 13 de andre gangene. Kanskje vi møtes på CFC fredag 23.juli!!
Håpefull38 Skrevet 11. juli 2010 #29 Skrevet 11. juli 2010 Glemte å svare: Du bare ringer til CFC etter ultralyden og forteller resultatet.
Hege72 Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #30 Skrevet 12. juli 2010 Hei Håpefull38! Så artig da, vi starter likt med medisiner! Jeg har nå satt 400 I:E puregon og har bestilt time til ultralyd på fredag. Så da får jeg se hvor store posene er blitt og hvor mange. Jeg pleier ikke å få så mange egg. Max 9 og kun 1 eller 2 har delt seg riktig. Aldri fått på frys. Kanskje vi ses, ja!!
Hege72 Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #31 Skrevet 12. juli 2010 Hei Sophieann! Hvordan har det gått med deg? Ble du gravid denne gang? Jeg begynte på medisiner i kveld. Første ultralyd på fredag.
Håpefull38 Skrevet 12. juli 2010 #32 Skrevet 12. juli 2010 Jeg satte første sprøyte i ettermiddag. 225 i.e Gonal- F. Har hatt 150 ved de to forrige forsøkene. Skal til første scanning på fredag. Blir spennende å se hvor mange egg jeg får ut denne gang. Har hatt mange follikler, men lurer på at ikke alle har rukket å bli modne. Så snart den største har passert 17mm har jeg fått beskjed om å sette eggløsningssprøyta. Både gynekologen og jeg hadde trodd at jeg skulle gå et par dager til på medisiner forrige gang, slik at de minste folliklene også kunne bli modne, men neida! Har heller ikke hatt egg i alle folliklene. 1. forsøk: 3 ut, 2 inn og 1 på frys. 2. forsøk: 4 ut, 2 egg med toppscore inn, 2 kunne befrukte meg hvis jeg hadde satt dem inn, men kunne ikke fryses. Har ikke brukt fryseegget. Håper å få flere på frys nå i tilfelle det ikke lykkes denne gang heller. Jeg vurderer faktisk å sette inn 3 egg denne gang alt etter hvor mange jeg får ut.
Sophieann Skrevet 13. juli 2010 #33 Skrevet 13. juli 2010 Hei Hege72. Ble dessverre nytt negativt resultat. Hadde det likevel mye bedre under foløpet (hurra for kort regime!), og fikk 2 fine egg inn og 2 på frys-noe vi aldri har fått før dvs beste resultat av 7 forsøk!. MEN eggene på frys var egg befruktet med donorsæd, så nå er vi veldig itvil om vi skal prøve dem, eller om vi skal prøve nytt forsøk. Skal ringe Lindenberg når han er ferdig med ferien og få noen råd. Håper det går bra med deg. Det går litt fort i svingene på CFC, men har inntrykk av at de vet hva de holder på med. Blir spennede å følge deg. Krysser fingrene!! Lykke til!
Hege72 Skrevet 13. juli 2010 Forfatter #34 Skrevet 13. juli 2010 Hei Sophieann! Uff da, det var leit med negativ test! Når har du tenkt å ta neste forsøk? Synd Lindenberg har ferie. Jeg drar nedover i slutten av neste uke. Hadde håpet at han var der da! Takk for lykkeønskningene!
Hege72 Skrevet 13. juli 2010 Forfatter #35 Skrevet 13. juli 2010 Hei Håpefull38! Ja, det blir spennende på fredag om hvor mange egg det er der! Så du vurderer å sette inn 3 egg denne gang? Kan man det på CFC? Kanskje det blir trillinger på deg.... Pleier man å ta 2. scanning tre dager etter 1. scanning? Jeg tør ikke å bestille flybilletter og hotell før jeg vet helt sikkert hvilken dag det blir uttak. Det får vi kanskje vite på 2. scanning eller vet vi det allerede på 1. scanning? Jeg går ut i 3 ukers ferie fra neste uke. Så denne omgangen dropper jeg sykemelding.
Håpefull38 Skrevet 14. juli 2010 #36 Skrevet 14. juli 2010 Man kan sette inn 3 egg på CFC, men de vurderer det ut fra tidligere forsøk, alder osv. Regner med at jeg får det hvis jeg vil. Sjansen er ikke stor for trillinger men det kan jo skje, så jeg får se om jeg gjør det. Syntes det var så dumt at 2 egg gikk til spille sist siden de ikke kunne fryses. Når man skal ha neste scanning er avhengig av hvor store folliklene er på første scanning. Noen ganger vokser de sakte, og andre ganger vokser de fort. Vil tro at vi sikkert må til scanning igjen på mandag. Skal høre med CFC på fredag om jeg kan bestille billetter. Har aldri vært nede i prisen de er nå når jeg skulle nedover, så det hadde vært deilig å få billige billetter for en gangs skyld. Betalte 7.500 for å komme meg nedover i juni i fjor, nå ligger det på ca 2.500. Men regner med at de stiger over helga. Hadde også håpet på at Lindenberg skulle være der! Hadde tenkt å be om å få han til å ta uttaket. Han tok uttak på meg 1. gang, og det var bare litt ubehagelig. Forrige gang var det ei dame som tok ut, og det gjorde veldig vondt! Tok ut egg fra høyre eggstokk gjennom magen(den har blitt presset opp pga en stor muskelknute på livmora) og den venstre gjennom skjedeveggen. Lindenberg tok kun gjennom magen, men jeg lurer på at han ikke tok ut på venstre side så det skal jeg nå spørre om når jeg kommer nedover.
Hege72 Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #37 Skrevet 14. juli 2010 Hei! Jeg har aldri hørt om å ta ut egg gjennom magen! Det var nytt... Setter de inn gjennom magen og? Nei, det gjør de sikkert ikke.... Er dette noe de pleier å gjøre, uttak gjennom magen? Har du noen bivirkninger av medisinene? Jeg merker ikke noe til det. Har akkurat sett litt på prisene på fly. Ligger på rundt 500 - 600 fra Gardermoen. Jeg venter med å bestille før jeg vet helt sikkert når det blir uttak.
Håpefull38 Skrevet 15. juli 2010 #38 Skrevet 15. juli 2010 Da de startet med IVF tror jeg de begynte med å ta ut gjennom magen. En av pleierne kommenterte det da jeg hadde uttak sist. Det var visst Suzan som hadde funnet ut denne måten, og hun som tok ut på meg. De setter ikke inn gjennom magen. Nå tar de stort sett ut gjennom skjedeveggen, men i tilfeller hvor eggstokkene ligger vanskelig til så tar de ut gjennom magen. I mitt tilfelle var det ganske mye lettere å komme til den veien på høyre eggstokk. Merker ikke noe til medisinene. Har astma og hadde store pusteproblemer sist, fant ut siste dag med medisiner at det stod som sjelden bivirkning på Gonal-F. Kjenner det litt nå, men på langt nær så ille som sist. Spent på morgendagen. Har jo vanligvis hatt en ultralyd på dag 5 eller 6, så nå vet man ikke hva som venter. Huff, må veeeldig tidlig opp. Time kl 08.30 og jeg må kjøre 07.10! Snur jo døgnet når man har ferie!
Håpefull38 Skrevet 16. juli 2010 #39 Skrevet 16. juli 2010 Hei Hege! Hvordan gikk det på scanning? Jeg hadde 6 follikler, og ble litt skuffet! Hadde trodd at det skulle bli flere denne gang siden jeg hadde økt dosen med Gonal-F fra 150 i.e, som jeg hadde på de to første forsøkene, til 225 i.e på dette forsøket. Har hatt like mange follikler på de andre forsøkene og vel så det. De var 8, 9 10, 11, 12 og 13mm. Skal til ny scanning på mandag, og håper det har dukket opp et par til som rekker å bli modne før uttak. Skal begynne med orgalutran i morgen. Synes det var litt rart, for har ellers begynt på dag 8 eller 9. Gynekologen syntes jeg skulle sette inn 3 egg, for det var veldig uvanlig i min alder( og med min historie) at alle 3 skulle komme til å feste seg. Håper jeg får ut 4-5 egg( 3 inn og 1-2 på frys) :-)
Hege72 Skrevet 16. juli 2010 Forfatter #40 Skrevet 16. juli 2010 Hei! Jeg hadde kun 4 folliker på venstre eggstokk... og en cyste på 33 mm på høyre eggstokk! Hun målte kun den største folliken, den var 12,5 mm. Legen ringte selv ned til klinikken og fikk beskjed at jeg skulle begynne med orgalutran i kveld og ny ultralyd på mandag. Rart vi ikke skal begynne med orgalutran samtidig? Det var værre å ta den sprøyten! Nålen var visst litt tykkere... Jeg er redd for at det kanskje ikke blir innsett. Da jeg har fått ut 9 egg, har kun ett egg klart seg videre.
Håpefull38 Skrevet 16. juli 2010 #41 Skrevet 16. juli 2010 Jeg har vært helt på bærtur, hadde det for meg at det var dag 9 i dag, men kom plutselig på at det bare er dag 7!! Det var rart at jeg ikke skulle begynne med orgalutran i dag da, for den største follikelen min var 13mm. Mener å ha lest at man skal starte med orgalutran når den største er 12mm. Da blir vel kanskje min rundt 15mm i morgen siden jeg tok ultralyd så tidlig i dag. Kanskje vi har snakket med forskjellige personer. Den cysten, var det en follikel fra forrige syklus som ligger igjen? Synes det er værre å sette orgalutranen. Reagerer sånn på den. Ser at væsken bobler under huden, blir skikkelig hoven, rød og det gjør vondt i noen timer. Setter du den i låret? Vi får satse på kvalitet foran kvantitet på eggene:-) Slimhinna mi var blitt 10mm allerede, og den har aldri vært så tykk så tidlig! Kanskje det blir bedre forhold for festing denne gangen ;-)
Hege72 Skrevet 16. juli 2010 Forfatter #42 Skrevet 16. juli 2010 Jeg synes også at det var rart at du ikke skulle begynne med orgalutranen i dag, mens jeg skulle begynne. Follikposene kan sikkert variere i størrelse, men du har jo større enn mine.... Kanskje det har en betydning om hvor stor dose eggstimulerende medisiner man bruker. Jeg hørte at sykepleieren i Danmark spurte gynokologen om hvor stor dose jeg gikk på. Jeg går på 400 I.E Puregon. Nei, jeg setter ikke orgalutranen i låret. Fikk beskjed om å sette den i magen på motsatt side av Puregonen på samme tidspunkt. Det verket en stund etterpå og huden buler litt ut der jeg stakk. Ang. cysten, så vet jeg ikke om det er en follikel fra forrige syklus som ligger igjen. Slimhinnen min var på 8 mm.
Håpefull38 Skrevet 19. juli 2010 #43 Skrevet 19. juli 2010 Da har jeg vært til scanning igjen! Det var jaggu meg dukket opp 3 follikler til:-) H side: 12, 13, 15, 16mm. V side: 13, 14, 15, 16, 19mm. Slimhinna var 11mm. Skal ta eggløsningssprøyta i morgen, uttak på torsdag kl 09.45, innsett lørdag kl 11.30. Hvordan ligger du an?
Hege72 Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #44 Skrevet 19. juli 2010 Hei! Da er eggløsningssprøyta tatt..... Jeg var på ultralyd i dag. To på 20 mm, en på 18 mm, en på 15 mm og ett par på 12 mm. Da fikk jeg beskjed om å ta eggløsningssprøyten i kveld og uttak på onsdag. Jeg synes det hørtes rart ut at eggene hadde vokst 8 mm siden fredag... Da ble det ikke på samme dag vi skulle til uttak da!
Håpefull38 Skrevet 20. juli 2010 #45 Skrevet 20. juli 2010 Noen av nmine follikler har vokst 6-7mm. Synes det var mye, men er sikkert på grunn av medisindosen. Masse lykke til i morgen:-) Må få høre hvordan det gikk!
Hege72 Skrevet 20. juli 2010 Forfatter #46 Skrevet 20. juli 2010 Hei! Da er jeg kommet til Danmark og København! Sitter nå på hotellrommet. Jeg har vært og sett hvor klinikken ligger og er klar for uttak i morgen. Det ble bilkjøring og ikke fly på oss. Ble lang biltur.... Jeg forteller i morgen hvordan uttaket ble!
Hege72 Skrevet 21. juli 2010 Forfatter #47 Skrevet 21. juli 2010 Da var uttaket ferdig. De tok ut 5 egg fra venstre og 1 fra høyre. Fra høyre gikk de gjennom magen... Det var ubehagelig. Det var ei dame som tok uttaket. Lindenberg var innom og håndhilste på meg mens jeg lå i uttak stolen. Da er det å vente på tlf fra klinikken i morgen. Lurer på når de ringer... Jeg glemte å spørre om det. Vet du når de pleier å ringe? Jeg skal sette inn på fredag. Du er vel kommet fram til København nå. Drar du alene eller reiser du sammen med noen, så du ikke er her alene? Jeg har bestilt Crinone, måtte bestille på apoteket da de ikke hadde det inne. Godt jeg ikke ventet til fredag med å kjøpe. Har du tillgang til internett på hotellet? Kanskje du ikke kan komme på nett... Jeg tok med pc`n og Ice modemet mitt. Da kan jeg surfe gratis i skandinavia.
Håpefull38 Skrevet 22. juli 2010 #48 Skrevet 22. juli 2010 Hei! Da har jeg fått ut mine egg! Ble 4 på venstre og 1 på høyre. Så bare en follikel på høyre side, og han stakk bare en gang. Så enten har de tre andre forsvunnet, eller så har han ikke lett skikkelig. Han hadde litt problemer med å finne den, så det mest ubehagelige var da han trykte ultralydpinnen skikkelig ned i magen. Ellers kjente jeg veldig lite. Fikk lokalbedøvelse da han skulle ta ut gjennom magen, gjorde du det? Mener at jeg ikke har hatt det før. På venstre side kjente jeg så vidt et lite stikk. Fikk en del morfin, så jeg måtte ligge ei stund for jeg var helt susa i hodet. Gjør ikke så vondt nå etterpå som det har gjort de to andre gangene. Da har jeg kreket meg forsiktig gjennom gatene. Foreløpig kjenner jeg bare litt. Skal ha akupunktur ved innsett, men får ikke tak i hun som jeg måtte ringe. Jeg er her aleine, fikk ingen med meg. Bor på First hotel Vesterbro. Kjempeflott hotell. PC nede i lobbyen, så ikke så lett å få tilgang. Tror ikke klinikken ringer hvis alt ser greit ut. Jeg har selv ringt på ettermiddagen dagen etter innsett for å spørre om eggene har blitt befruktet. Lykke til i morgen!!!
Hege72 Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #49 Skrevet 22. juli 2010 Takk for det! Ja, fikk lokalbedøvelse på høyre side, men det gikk ikke mer enn ett sekund før hun stakk og stakk! Hun sa jeg ikke måtte røre meg, men det var ikke lett. Jeg synes hun var brutal når hun stakk. Det var flere folikler, men det kom kun 1 egg. Var nok tomme. Jeg tror ikke jeg fikk så mye morfin, kjente ikke sånn ut. Jeg var ikke mange minutter i senga før jeg dro derifra. Jeg ble spurt om jeg ønsket akupunktur ved innsett, men jeg hopper over det. Siden du ikke har fått tak i henne, kanskje hun har tatt ferie? Jeg har ikke hørt fra klinikken i dag, regner med at egg er befruktet og det blir innsett i morgen. Vi bor på hotell Comfort Østerport. Det er 6 min å kjøre til klinikken. Vi har med bil. Skal reise til Sverige i morgen.Det er 9 timer å kjøre, så jeg er ikke på internett før sent i morgen kveld. Har innsett kl. 13.10 så drar vi da med en gang. Har leid hytte på Orsa camping. Så kjedelig at du er her alene da. Får håpe dagene går fort for deg. Håper det blir befruktning på eggene dine og lykke til!
Håpefull38 Skrevet 22. juli 2010 #50 Skrevet 22. juli 2010 Takk for det! Det var nok hun samme som tok ut på meg sist! Gjorde forferdelig vondt, og spesielt rett etter uttaket. Tårene trillet da jeg lå og hvilte meg etter uttaket! Selv ultralyden gjorde vondt! Var veldig glad da jeg så at det ikke var hun som skulle ta ut nå! Kjente ikke så mye da Lindenberg tok ut første gang. Merket ikke noe til bedøvelsen heller, men hadde vondt da morfinen gikk ut av kroppen. Denne gang har jeg bare kjent litt, værst når jeg skal reise meg. Har ikke engang trengt smertestillende etterpå. Fikk tak i akupunktøren utpå ettermiddagen. Hun hadde ferie, men jeg skulle ringe henne i morgen formiddag så skulle hun ordne det. Forrige gang ordnet CFC med time til meg. Jeg fikk Medrol på klinikken som skal dempe immunforsvaret så eggene ikke blir så fort utstøtt. Som sykepleieren sa: Får satse på at dette gjør utslaget:-) Skal være her til søndag kveld. Utrolig deilig med varme dager! Hjemme er det meldt under 10 grader og regn i morgen og det har vært dårlig vær og kaldt det meste av sommeren, så jeg nyter dagene her. Skal møte en kollega på Gardermoen, og så skal jeg være med på hytta deres på østlandet og være der til onsdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå