Gå til innhold

Flere som skal til Danmark CFC ( tidligere Nordica ) ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal prøve Danmark på mitt neste forsøk. Håper å kunne bli med på neste runde så jeg kan ringe inn mensen andre uken i juni. Men vet ikke om det kanskje blir for knapp tid. Har ikke hatt den gratis telefonsamtalen med legen ennå. Venter på svar. Jeg har kontaktet dem. Flere som skal til dem? Hadde vært artig å ha kontakt med flere som skal dit!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bare si masse lykke til :-)

Vi hadde 3 ICSI der ifjor. Og si at du vil ha dr.Lindenberg.Han andre (husker ikke navnet) hadde jeg ikke noe gode erfaringer med.Lindenberg får deg til å slappe av og han er (ihvertfall med oss) rask til å svare på e-mail f eks.Og tlf.

Det er på en måte samlebånd der oxo, men vi følte oss absolutt velkommen der.

Skrevet

Hei!

Takk for det! Kan man velge lege selv der? Jeg har hørt mye bra om han og det hadde vært fin om jeg kunne få han som lege, men jeg vet ikke om det er han som jeg får en telefon samtale med. Blir kanskje dumt å be om å få Lindenberg hvis det er en annen som jeg har på tråden....

Jeg er så spent! Håper legen prater sakte og tydelig, tenkt om jeg kanskje ikke forstår språket hans. Får håpe han ikke prater for mye dialekt... Det burde vel være greit å forstå folk fra København, antagelig.

Skrevet

Hei Hege72!

Jeg skal til 2. IVF på CFC ca neste mandag. Som regel er det en sykepleier som tar telefonen. Har også møtt direkte på han et par ganger når jeg har ringt. Ring ned i morgen om så, og be om at de setter deg opp på telefonsamtale med han, og at du vil ha den så raskt som mulig. Jeg fikk samtale dagen etter jeg ringte. Samtalen varte i 5 min.

Lindenberg forstår jeg ganske greit. Han snakker tydelig. Av og til har jeg møtt på noen som jeg ikke skjønner helt, men man finner ut av det! Lindenberg er en kjempetrivelig mann med godt humør og er en spøkefugl!

Var hos en annen da jeg var hos dem til inseminasjon i fjor, men fikk følelsen av at her skulle det gå så kjapt som mulig. Legen var veldig upersonlig, fikk beskjed om at her lå det noen tusen sædceller og ventet, kle av deg her og da kan du kle på deg igjen! Var 2 min der inne, og stod som et spørsmålstegn da jeg kom ut. Lindenberg er helt annerledes. Han hadde også med seg sykepleier, spurte om personlige ting, spøkte og var utrolig hyggelig. Helt annen opplevelse!!!

Lykke til!

Skrevet

Hei Håpefull38!

Jeg ringte dem på onsdag og da fikk jeg beskjed om at jeg måtte henvende meg via hjemmesiden for å få en telefonsamtale. Så jeg sitter nå her og venter... Hvis jeg ikke har hørt ifra dem innen onsdag ringer jeg igjen. Jeg har så lyst til å komme igang igjen. Jeg venter mensen ca. 05.06 og håper jeg kan begynne på medisiner tre uker etter det. Er spent på om de forandrer på opplegget som jeg har hatt før. Startet med 200 i.e Puregon på 1. IVF ( 9 egg ut og ingen befruktning ) og nå mitt forrige forsøk, 4. ICSI måtte jeg opp til 400 i.e

( 9 egg ut og kun 1 egg delte seg riktig ) De andre ICSI forsøkene ble det tatt ut mellom 5 og 7 egg. Håper jeg slepper å bruke så høye doser med medisiner. Har du fått et annet opplegg enn du har fått her i Norge?

Skrevet

Merkelig at du måtte kontakte dem via hjemmesiden for å få time. Det kan jeg ikke skjønne når du allerede har snakket med dem. Jeg mener å huske at jeg først kontaktet dem via mail, og fikk beskjed om at jeg skulle ringe for å avtale telefontid med Lindenberg. Ring på nytt i morgen!!! Se hva de sier da. Svarer de at du må ta kontakt via hjemmesiden deres, så fortell at du har kontaktet dem men ikke fått svar. De bruker å svare på mailer ganske raskt, så du burde fått svar!

Jeg har kun vært i Danmark fordi jeg er enslig. Har hatt en del inseminasjoner, og ett IVF-forsøk. Er i gang med andre IVF-forsøk nå. Tatt 3 doser med Gonal-F og heldigvis responderer jeg bra på medisinene, så jeg har en ganske lav dose. Skal på første scanning i morgen, så jeg er spent på hvordan ståa er. Skulle egentlig til scanning på dag 3, men det ble lørdag og da har gynekologen stengt.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei!

Jeg skal også ha mitt neste forsøk på CFC. Var i København i april og hadde en samtale med Dr. Lindenberg. Han virket veldig ok. Skal også igang nå i juni. Venter på mens når som helst.

Har hatt 6 icsi forsøk ved Riksen og Aleris tidligere.

Skal ha kort regime denne gangen. Spent på hvordan det fungerer på meg!

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg dro ikke til København, men hadde time over telefon. Jeg fikk da beskjed om å sende kopi av journalen min. Fikk da mail dagen etter fra Lindenberg om at jeg måtte avtale med en lege i mitt nærområde som kan skrive ut resept og ta ultralyd når det nærmer seg. Jeg har funnet en lege og ringte dagen etter til Lindenberg for å informere han. Han sa at jeg skulle oppgi min fødselsdato til sykepleier og så skulle han sette opp et opplegg. Dette er en uke siden og jeg har ikke hørt noe mer. Jeg venter mens nå i helgen og er redd for at jeg ikke kan bli med denn omgang men vente til neste måned....

Etter at du leverte journalen din, hvor lang tid ventet du før du fikk et opplegg, Sophieann?

Skrevet

Jeg skal dit i slutten av august antakelig... Med første forsøk :)

Skrevet

Hege72!

Ikke vent lengre!!! Ring nedover i ettermiddag. De er der til utpå kvelden. Forklar dem situasjonen, så er jeg sikker på at de ordner det ganske raskt! Hvis du ikke får tak i dem på tlf, skriv ny mail. Har bestandig fått svar ganske raskt. Hvis jeg har skrevet mail litt sent på dagen, har svaret kommet senest neste formiddag.

Lykke til!!

Skrevet

Hei.

Hvordan går det med deg Hege72? Har det ordnet seg?

Jeg fikk opplegg på mail 4-5 dager etter samtale.

Jeg begynner på Puregon i kveld, og pleier å gå ca 9-10 dager med stimulering før uttak. Men er første gang med kort regime, så jeg vet ikke om jeg reagerer annerledes nå.

Håper at du kan bli med på denne runden, Hege72.

Skrevet

Hei Sophieann!

Nei, det har ikke ordnet seg...

Det er to uker siden jeg ringte for 1. gang for å be om et opplegg. Purret på opplegget uken etter + at jeg ringte igjen på tirsdag. Lindenberg lovte at han skulle maile over opplegg samme dag, men jeg har fortsatt ikke fått noe! Jeg ringer ikke mer til dem. Jeg skal høre med St.Olavs om jeg kan ta ett forsøk til hos dem. Pga feriestengt, må jeg sikkert vente til høsten.....

Hvordan går det med deg og medisinen, har du bivirkninger?

Skrevet

Hei.

Så rart at de er så trege med dette? Har fått svar på mail raskt når jeg har tatt kontakt. Men da har jeg skrevet til info-mailadressen, og fått svar samme dag av sykepleier. Har ikke hatt kontakt med Lindenberg siden samtalen. Kanskje du bare har vært uheldig?

Det som er fordelen, er jo nettopp at de ikke har ventetid. Det er nesten den verste tiden synes jeg, for vi har ikke mulighet for å bli spontant gravide. Når jeg går på medisiner skjer det ihvertfall noe!

Går fint med medisinene. Helt fantastisk å slippe spray. Sprøytene går det fint med.

Håper at du får tatt et forsøk til ved St.Olavs. Irriterende med feriestengt!

Lykke til.

Skrevet

Hei Sophieann!

Det har ordnet seg, seg skal til CFC!

Jeg fikk opplegget i posten og ikke på mail! Jeg har ringt til St. Olavs og sagt at jeg skal til Danmark alikevel. Jeg fikk resepten direkte fra Lindenberg og trenger UL fra en lege i norge, og det er ordnet. Jeg skal ringe når jeg får neste mens. Jeg kunne dessverre ikke bli med i denne omgang, har mensen nå, så i juli skal jeg begynne med medisiner. Jeg ble så glad da jeg fikk brev fra Lindenberg! Det begynner å nærme seg uttak på deg nå vel? Er det 3 UL vi må ta før uttak? Synd jeg ikke er kommet like langt som deg, skulle ønske jeg også gikk på medisiner og skulle til uttak nå.... Håper det lykkes for deg i Danmark!!! De er kommet så mye lenger enn Norge. Skal du ta ICSI og assisted hatching?

Skrevet

Hei igjen.

Så bra at det ordnet seg likevel! Da slipper du å vente til høsten ihvertfall! Selv om det kan være lenge nok å vente en mnd. Kjenner meg igjen der! Jeg skal i utgangspunktet ta 2 ul, men dette avhenger jo litt av utviklingen på eggene.

Jeg er på stimuleringsdag 7, og begynner å kjenne litt nå. Vi skal ha icsi som vi pleier. Assisted hatching er jeg usikker på om det blir nå. Dette forsøket er litt avgjørende for om vi fortsetter. Vårt problem er lav sædkvalitet, men mere enn god nok til icsi ifølge legene. De er usikre på hvorfor eggene deler seg så dårlig (ganske god befruktning, men dårlig deling og mange fragmenter.) Denne gangen går jeg på lavere dose for å få litt færre egg. Vi skal sannsynligvis prøve å befrukte halvdelen av eggene med sæddonor, litt for å se om det er der feilen ligger. I tillegg skal de jo se på eggene med spindelmikroskop, og forhåpentlig få litt mere informasjon om eggenes kvalitet. Skal gå på blodfortynnende og prednisolon, så nå prøver vi nærmest alt på en gang. Blir vel uttak mot neste helg tenker jeg.

Håper at CFC blir løsningen for oss begge!!! De har ihvertfall erfaringen der!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei dere, vi hadde egentlig bestemt oss for adopsjon nå etter 9 mislykkede søskeninnsett. Nå blir vi imidlertid ikke godkjente før evt. januar da kommunen her somler veldig mye og har da bestemt oss for at vi ikke orker sitte å ikke foreta oss noe.... snakket med Lindeberg tror jeg det var, han var i det hele tatt meget positiv selv om jeg er 39 fordi jeg ikke mangler egg som han sa. Vi vil velge CFC eller Aleris. Assisted hatching er ikke noe poeng for oss sa Lindeberg, da vårt problem er flere aborter - så vi vil få støttemedisin osv. Kan dere svare meg på hvor lenge dere må oppholde dere i Danmark og i det hele tatt ellers hvordan det er som norsk pasient der??

Skrevet

Hei!

Nå kommer jeg nordfra, og siden flyforbindelsene ikke er så gode er jeg nødt til å reise ned dagen før egguttak. Har hatt time kl 09 hver gang, så det hadde vært umulig. Hadde 3 netter på hotell denne gang. Dro hjem samme dag som innsett. Forrige gang ble det 4 netter fordi jeg ikke kom meg helt hjem på en dag. Har sett noen som har uttak på fredag ikke har fått innsett før på mandag, så da kan det bli ei ekstra natt. En del av de som bor i Oslo har valgt å reise hjem mellom uttak og innsett.

Føler meg godt mottatt som norsk pasient. Har hatt en del kontakt med dem på mail, og pratet også med Lindenberg på tlf etter forrige mislykkede forsøk. De fleste jeg har vært i kontakt med der er veldig hyggelige. Da jeg lå og hvilte etter forrige uttak kom en av sykepleierne innom og bare lurte på om vi hadde hilst på hverandre, og det sa jeg at vi ikke hadde. Da sa hun: "Men jeg kjenner deg, for vi har pratet på tlf og jeg har svart på mailer fra deg. Så jeg vet godt hvem du er." Da ble jeg positivt overrasket, for jeg har ikke snakket med henne før der nede, og de har da en del pasienter der som både ringer og sender mail!

Lykke til med ditt valg!

Skrevet

Hei Sophieann!

Hvordan står det til med deg? Jeg venter mensen om ca to uker. Skal da ta ultralyd på dag 2 eller 3 for å sjekke at jeg ikke har cyster.

Du har vel kommet langt inn i rugedagene?

Skrevet

Hei Søskenhåp Edvart!

Jeg kan dessverre ikke si hvordan det er som norsk pasient på CFC siden jeg ikke har vært der ennå. Det blir antagelig ikke før uke 29 jeg skal dit. Jeg har kun pratet med de i telefon. Sånn jeg har forstått det, virker det som om jeg skal være der i 4 dager. Har du bestemt deg om hvor du skal, CFC eller Aleris? Når forventer du at neste forsøk blir da?

Skrevet

Ja det er akkurat det med at vi må være der 4 dager som er aberet.... hadde jeg vært barnløs hadde dette bare vært helt topp da det hadde blitt Købentur osv. men vi må ta med Edvartsen på 4, jeg kommer ikke til å være i form etter uttak som vanlig osv. Har snakket med Aleris og de kan tilby det samme ang. støttemedisiner osv. - jeg er i tvil enda, de har jo dette flotte mikroskopet på cfc da. Men ellers kan vi få samme opplegg 45 min kjøring unna..... Ang. blodprøver - kan man få rekvisisjon fra cfc? Jeg tenker på dette med hiv, hepatitt osv. som vi må ta på forhånd. Forsøk på oss blir i sept./okt. håper vi på. De hadde ikke kapasitet før sept. på Aleris. Vi skal til samtale med dem 1 sept. så tenker vi tar den før vi helt bestemmer oss.

Skrevet

Det var et eller annet som var en fordel med CFC, kontra ande klinikker i Danmark. Husker ikke akkurat hva det var, men det var noe med at hvis man mister barnet etter tre mnd andre steder er det noen rettigheter man ikke har. På CFC opphører ikke denne rettigheten før barnet er født.

Litt rotete dette, men håper noen forstår hva jeg mener ;-)

Lurer på hva denne forskjellen er???

Skrevet

Jeg skrev om det i et tidligere innlegg. Jeg hadde CFC og IVF klinikken Lundstrøm som alternativer da jeg skulle starte med IVF, og dette ble utslagsgivende for at jeg valgte CFC. Hvis man kjøper 3-pk IVF på CFC opphører kontrakten ved første levendefødte barn. Det vil si at hvis du blir gravid og føder etter første forsøk opphører de 2 andre forsøkene.

På den andre klinikken opphører kontrakten når du er 3 mnd på vei. Blir du gravid på første forsøk og mister etter 3 mnd graviditet har du ikke flere forsøk igjen. Dette syntes jeg var en stor forskjell, og mye kan skje etter 3 mnd også, så jeg valgte CFC.

Søskenhåp for Edvart: Du kan få fastlegen eller gynekologen din til å skrive ut rekvisisjon for å få tatt prøvene. Jeg gikk bare på legekontoret og sa at jeg skulle ha tatt disse prøvene, og da tok de dem uten rekvisisjon. De spurte nå litt forsiktig hvem som hadde sagt jeg skulle ta dem, og jeg svarte at det var klinikken jeg var på i Danmark som sa det. Tror ikke hun som tok dem skjønte hva jeg gjorde der, men det forsto sikkert de to andre som var der ;-)

Skrevet

Hege72: Da ligger vi høvelig likt i løypa! Regner med at jeg skal nedover til CFC i løpet av uke 29. Mensen varierer med + 1-3 dager, så det er litt vanskelig å si nøyaktig. Skal oppjusteres til 225 i.e Gonal-F denne gang for å få ut flere egg siden det er siste forsøk i denne runden. Skulle også få noe der nede som skulle holde bedre på eggene(fikk ikke med meg hva det var).

Skrevet

Hei!

Det går bra med meg. Er på rd 5 i dag. Ruger på 2 egg (befruktet med samboers), og har 2 egg befruktet med donor på frys. (Gjorde 50% ivf med donor i tillegg til icsi for å se om delingen ble bedre. Og det ble ble den vel siden vi i 7.forsøk får frys for første gang!)

Er veldig fornøyd med kort regime! Fikk ut 13 egg, 12 var modne. Supert å slippe spray, og har hatt det mye bedre hele prosessen igjennom.

Er også fornøyd med CFC. Det går litt fort, og man skal selv spørre en del for å få svar, men dette var vi forberedt på. Vi har vært igjennom dette mange ganger nå, så det vi har bruk for er noen som er villige til å prøve noe annet, og som kan sakene sine- og det kan de! De har en veldig uformell tone seg i mellom, noe som gir god stemning på klinikken.

Håper alt ser bra ut for deg om et par uker! Ingen cyster forhåpentligvis. Er du fornøyd med opplegget du har fått?

Skrevet

Takk for svar, håpefull38. Er jo absolutt vestentlig ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...