Gå til innhold

Preben.........noen reaksjoner??

Anbefalte innlegg

Plutselig dukket navnet Preben opp i mitt hode;.)

Vet jeg for en del år tilbake hørte det navnet, og da likte jeg det absolutt IKKE........

Men har no gått og "smakt" litt på navnet. Og plutselig så liker jeg det faktisk ganske godt;-)

Storebror heter Runar, så kanskje navnene passer litt sammen?

Hadde ei venninne på besøk her en dag. Da såg hun lista mi med forskjellige navn. Ca 10 stk, ingenting er bestemt!!

Der hadde jeg skrevet Preben. Kjære vene for en reaksjon. Hun likte IKKE det navnet, det er sikkert. Jeg måtte ikke finne på å kalle sønnen min det.

Jeg svarte bare at foreløpig så er det det navnet som står høyst på vår liste!! Vet ikke om det er helt sant, men syns hun kunne vært litt mildere når på måten hun sa hun ikke llikte navnet.....

Jeg hadde heller ikke valgt navnene hun har valgt til sine barn. Men jeg har aldri sagt det til henne............

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141860141-prebennoen-reaksjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg likar verkeleg ikkje Preben, då det gjer meg dårlege assosiasjonar. Syns ikkje det passar spesielt godt saman med Runar, Preben blir litt stilkrasj saman med flotte, sterke, norrøne Runar.

MEN, dette er mi meining, og om de likar Preben best, gå for det. Folk venner seg til det, og når ein er van med syskena Preben og Runar passar nok namna saman òg. Eg har hatt fleire namn eg ikkje har likt spesielt godt, så har eg blitt kjent med fantastiske folk som heiter det, og plutseleg er namnet eg eigentleg ikkje likte eit av dei vakraste eg veit om! ;-) Ergo, ungen formar nok namnet, så ikkje tenk på kva folk synest. Venninna di va forresten ikkje spesielt hyggeleg, eg hadde aldri komme på å kommentert eit namn nokon vurderte på den måten. Hadde det vore Chanzchei Isabelle det var snakk om kunne eg nok komme med eit par hint om at eg ikkje syns det var spesielt vakkert, men ikkje med eit normalt namn som Preben!

Her er vi på Sunnmøre, så ingen ekle pappagutter;-)

Her kjenner jeg ingen som heter Preben.

Jeg er veldig glad vi havnet opp på navnet Runar for vår storebror. Jeg vet det er norrønt. Men har store problemer med å finne andre norrøne navn jeg liker.............

Hadde kanskje vært det beste om man skal tenke på at de skal passe sammen;-)

Annonse

Jeg synes Preben er helt ok. Jeg forbinder det med beste vestkant i Oslo hvor de gjerne heter Preben Johannes Amadeus pluss to etternavn. Det er ikke stygt men siden jeg har den assosiasjonen hadde jeg nok ikke brukt det. Sånn personlig synes jeg ikke Preben og Runar passer sammen overhodet.

Synes Preben er et helt fint navn, mye finere enn både Lucas og Leon f.eks :-) Kjenner er kjekk og grei kar som heter det, så er vant med navnet. Ikke involver venner og kjente i deres navnevalg - det er alt for privat og personlig - og ingen andre har noe med hva dere velger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...