Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Dette er sikkert diskutert flere ganger før her inne... Men hvordan tenker dere å kle babyen som er født i juni/juli når dere skal ut på tur? Tenker f. eks. når babyen skal hentes på sykehuset. Er jo viktig at de ikke får trekk på seg inn og ut fra bil osv... Og hva med inne i bilen? Der er det jo egentlig varmt! Og dersom en er ute på tur i vogna kalde sommerkvelder.. Har dere ÿttertøy på barna i tillegg til inneklær, dyne og teppe? Eller holder det å pakke dem inn i et teppe? Vil jo ikke at de skal bli for varme heller... Til nå har jeg bare kjøpt inneklær, dvs. heldresser i fleece o.l. Lurer nå på om jeg bør investere i en slags vårdress som babyen kan ha når vi skal hjem fra sykehuset og til turer ut på kjølige sommerkvelder.. Bør jo egentlig ha dette klart før den kommer isåfall. Syns dette er vanskelig jeg:) Kjedelig å bruke mye penger på en dyr dress også dersom den omtrent ikke blir brukt, og babyen vokser jo også fort fra et plagg som skal passe når de skal hjem fra sykehuset....
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 dette lurer jaggu jeg på og.. Venter ei snupp i starten av Juli.. "hentedress" må vel bli for varmt da.. (hvis er fint vær da,men det vet vi jo ikke akkurat) så fra sykehuset har jeg bare tenkt på en body kort/lang armet body og evt en bukse/strømpebukse.. Men vet ikke helt jeg :S
Vimse + gullene Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 lurer litt på det samme, har satset på pose til bilstol, dyner, tepper og pledd som kan regulere temperaturen i tillegg til vanlig klær.
Mjølkekua Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 Tynn ull, og flere lag hvis det er kaldt. Regulerer med tepper og evne dyner. Tror ikke jeg ville satset på å kjøpe dress før i august - september.. Men det er meg da;)
bitthen Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 Regner med at temperaturen kommer til å ligge mellom 10 og 25 grader i sommer. Kaskje tom. mer. Tror ikke den vil krype under 10 på kveldstid mtp trilling. Jeg har lammeull i barnevogna, og vil skifte mellom å bruke pledd, sommerdundyne og vanlig dundyne i vogna til tassen - alt etter temp. Av klær kommer det til å være alt fra bare kortermet/ langermet body, til sparkebukser i fleece eller ull, samt hjemmestrikkede jakker i babyull og bommull eller ulllue alt ettersom... Alle bekymrer seg for at babyen skal fryse... Det er like skummelt om babyen blir overopphetet.. Svigermor skal sy voksipose til han, dette kommer nok ikke til å bli brukt før til høsten tror jeg...
petite fleur Skrevet 16. mai 2010 #6 Skrevet 16. mai 2010 Blir å satse på flere lag med bomull, bomullstrikkede plagg eller tynn ull. Kommer også til å bruke mest tepper forå regulere. Fleece vil jeg ikke ha, storebroren ble (og blir) søkksvett i det så fort.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 16. mai 2010 #7 Skrevet 16. mai 2010 jeg er heller redd for at Vesla skal ha det for varmt på sommeren.. "vanskelig" tid og få en baby a gitt hehe.. førstegangs i tillegg så helt blank på sommer kledning.. spes når skal hjem fra sykehuset.. kan være det knall været når kommer inn og det dritt været når skal ut
Gjest Skrevet 16. mai 2010 #8 Skrevet 16. mai 2010 Body og strømpebukse/ bukse uten ben. Teppe til å pakke inn i hvis litt kjølig. Tynne ullplagg som er lette å regulere varmen med. Ellers ligger jo babyen stort sett i en vogn o.l Dress kjøper jeg ikke før til høsten / vinteren.
mammatetogansketette:)) Skrevet 16. mai 2010 #9 Skrevet 16. mai 2010 Signerer gjerne denne- tynne ullplagg er geniale, kjekt å kunne kle av sokker om det blir varmt- (mini var uten sokker så ofte som muilg inne i varmen- selv om han kom i februar:) De LIGGER jo stort sett- eller blir bært- vi hadde et helt tynt bomullsteppe, et tynt ullteppe (kjøpt på apotek-genialt), og et tykkere teppe, samt dyne. Veldig greit å regulere tempen med tepper istedet for klær siden tempen kan variere stort bare iløpet av en dag- et styr å måtte kle på og av hele tiden... OG korthåra, ubehandla lammeskinn i bunnen- både ute og inne. Supert. Dress blir bare pes de første par- tre mnd. (brukte ikke dress til førstemann heller før han var nesten tre mnd. og han var på tur i bæresele ute..) Jeg tenker å kjøpe en tynn jakke da, og etpar luer i forskjellig "tynnelse- det hadde ikke februar-gutten vår:) En annen ting er at får du en gulpeunge (som vi fikk) er det greiere å la poden gulpe på en klut under hodet og kun bodyen fremfor lagpålag med klær;) Blir nok av klær å vaske og bytte uansett !
bitthen Skrevet 16. mai 2010 #10 Skrevet 16. mai 2010 Synes faktisk det er litt greit å se at det er andre førstegangsfødende som er usikker på slike ting, og ikke bare meg :-)
blomsterpiken<3 spire i magen Skrevet 16. mai 2010 #11 Skrevet 16. mai 2010 hiver me på denne.. har ingen anelse om hva jeg skal kle lillegutt i når vi skal hjem fra sykehuset..... Er jo umulig å vite om vi får en litt kald sommer som i fjor, om det regner, eller om det er stekvarme.... får vel bare pakke litt av hvert da og endel dyner og tepper og fjas... godt å se at mi e flere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå