*1.gangs gravid* Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Hei. Lurer på om noen kan hjelpe meg.. Har tenkt å prate med nav, men tenkte høre her først. Jeg har hatt inntekt i 6 av de 10 siste mnd. Men den siste mnd har jeg kun hatt dagpenger, og det er jo kjempelite i forhold til de andre mnd. Så leste jeg på nav at de regner permisjonspenger ut ifra det du hadde i mndslønn når du gikk ut i permisjon? Det blir jo i mitt tilfelle dagpengene, som ikke er noe! Regner de ikke ut gjennomsnittet av de 6 mnd?? Og jeg har 4 mnd igjen til termin, har mest sannsynlig fått meg jobb nå, og tenker å jobbe så lenge jeg kan; men hvis jeg søker om permisjonspenger 3 mnd før termin, da får de jo ikke med disse mnd jeg evt skal jobbe? Eller? Hvordan blir det? Noen som vet? Takker for svar
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #2 Skrevet 17. mai 2010 Det med at nav tar utgagspunkt i siste lønning når man går ut i permisjon gjelder KUN de som har fast jobb og fast lønn. Har man variabel inntekt regnes det et gjennomsnitt over siste 3/6/9 mnd.. MEN går man på dagpenger får man det godet at man kan bruke de 6 beste mnd av de siste 10 før fødsel som grunnlag for foreldrepengene.. Om du nå får deg jobb er det jo bare å jobbe på fram til permisjonen, skjønte ikke det med å søke tidlig permisjon - var det med tanke på dagpengene???? Uansett, lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå