Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Æh....

Er det faktisk noen som bruker oppskrift for å lage vaffelrøre?

Melk, fløte, rømme - hva har du i kjøleskapet?

Kanskje litt smelta smør eller olje hvis du ikke har i fløte eller rømme.

Et egg eller to.

Litt sukker og en liten smule salt.

Hvetemel. Eller litt blanding med litt grovere mel.

La røra stå et kvarter til en halvtime før du begynner å steke av den.

Det sier seg selv at som med all annen mat så er det en ultimat måte å gjøre det på. Man kan lage kjøttkaker, suppe og salat med å ta en dæsj og ditt og datt, men har man funnet den ultimate blandingen så kjører man den neste gang også. Jeg har den i hode, for øvrig, men det kan ikke så lett overføres til dere, så jeg velger å skrive det ned: ergo oppskrift.

5 egg

250 g sukker

1/2 ts vaniljesukker

1 liter kulturmelk

et beger rømme (3 dl)

1 ts natron

50 g smelta smør

Hvetemel til ønsket konsistens.

Nam, nam.

Annonse

Jeg tok sjansen på å "slumpe" i dag... Synes

selv jeg var tøff nå altså:) Vafflene ble kjempe gode. Suppa på to har oft bare slikket av syltetøyet elle bare spist brunost, men i dag gikk hjertene ned på høykant! Forspiste meg jeg og. Ingr. jeg brukte var:

Litt smeltet smør

egg

sukker

rømme

melk

vanilje sukker

bakepulver

mel

NAM NAM

Megge kan du faktisk være sjøl!

Det er trist hvis vi kommer dithen her i landet (og i verden) at vi må ha oppskrift på alt.

Det er fullstendig unødvendig å ha oppskrift for å lage vafler, pannekaker, eggerøre, brun og hvit saus osv. Kjøttsuppe kokt på spekeskinkeskank, grøt, osv, osv. Har man gjort det en gang, så trenger man ikke oppskrift på sånt mer, for det er ikke nøye med mengder, ikke som i f.eks. en del kaker, der mengder må være riktige for at resultatet skal bli bra.

Jeg mener at vi rett og slett bør ta oss litt sammen og tørre å bruke hodet! Det er ikke normalt å ha oppskrift på alt, ikke på matlaging, ikke på klesvask, ikke på husvask eller på hvordan kle på barn. Sunt bondevett er faktisk noe av det fornuftigste som finnes - men står ikke i noen oppskriftsbok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...