Gå til innhold

Karuseller og graviditet. Skal snart på ferie:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt oss til Danmark denne sommeren og jeg er enslig mor med 2 sønner på 4 og 6 år.

Er gravid og vil være 22 uker på vei når vi drar på ferie.

Vi skal til Legoland og Djurs sommerland og begge steder vil det bli endel karusellkjøring med ungene. De kjører stort sett bare sånne barnekaruseller så det er ikke noe som går på hodet eller annet.

Noen som vet hvor strengt dette er + om det er veldig farlig for fosteret i magen? Kikket på Legoland sidene nå og det er ikke lov for gravide å kjøre noen karuseller omtrent.

Bruker såklart sunt vett,men vurderer å "skjule" magen når vi skal dit.

Vil jo kose meg med ungene,og kan ikke se annet enn at dette går helt fint.

Noen med erfaringer på dette?

Var forresten i Tivoli i København i april (14 uker på vei) og kjørte jo endel med de der. Det gikk bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier at karuseller er fy når man er gravid, men barnekaruseller må da være mindre risting enn det kan være på både bil, tog og buss. så regner med at det er ok. men tror du skal bruke sund fornuft før du setter dg oppi en..men det gjør du vel automatisk før du setter 4-åringen din oppi uansett ;-) går nok bra

Skrevet

Skal også til legoland nå andre uken i juni med en 7-åring :) Vil da være rundt 33 uker, så blir nok ingen karusellkjøring på meg, men jeg har noen med som kan ta den biten. Kommer nok til å sitte å være mye misunnelig ;) Vet at det er noen roligere karuseller på Tivoli i København som kan tas av gravide. Det er jo de færreste drøyere karuseller som kan tas av 4-6 åringer uansett, så det er nok noen du kan ta sammen med barna. Spesielt om formen din er fin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...