Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Har vert hos legen.. det er vel gått nesten 3 mnd siden. Da sa jeg til legen at jeg har blødd (mensen) veldig mye i det siste.. altså vi fann ut at jeg hadde hatt 60 mensFRI dager på nesten 6 mnd.. så jeg ble satt opp til en spesialist på underliv. Nå skal jeg til han i slutten av mai. Det var nesten 3 mnd ventetid. men nå i de siste to -tre ukene har kroppen min vert helt rar. Jeg har gått ned 5 kg. Får ikke i meg mat, alt jeg egentlig klarer å få i meg er væske.. altså, melk, vann, YT drikk, juice og noe frukt. er kvalm, hodeverk, veeldig slakk, kort lunte, rett og slett utrolig sliten! jeg tenker at dette må ha med stort blodtap sammen med selfølgelig lite mat og kun de få tinga jeg klarer få i meg. Ble litt vanskelig å forklar dette, men håper noen kan prøve vertfall å fortelle meg hva de TROR kan feile meg? Det legen min sa til meg var at jeg enten kunne ha en cyste på eggstokkene, eller dette kunne vere et tegn på ufrivillig barnløshet!?!? huff! hva om jeg ikke kan få barn?!?!blir en smule frustrert..
Gjest ->>- Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Du er da ikke ufrivillig barnløs før du prøver å få barn og ikke får det til. Hyppige mensblødninger er ofte et tegn på f.eks hormonelle forstyrrelser. Disse kan være uten kjent årsak, eller komme av f.eks stress. Cyster er en mulighet, men jeg synes det høres veldig merkelig ut at du skal blø så ofte og så lenge pga en cyste på eggstokken. Teorien din om at slapphet, dårlig matlyst etc kan skyldes blodtap, er logisk. Du bør, sånn i tillegg til en underlivsundersøkelse, få sjekket blodprosent etc. og hormonstatus - også enkle blodprøver. Dette burde egentlig en allmenpraktiserende lege ha gjort for deg, synes jeg, men hør med gynekologen, du. (Jeg regner med du ikke gå på noen type hormonell prevensjon?)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Kjære deg, du må sporenstreks dra tilbake og snakke med legen.Du skal ikke gå rundt å være så dårlig! Mener ikke å skremme deg, men tre måneder er for lang ventetid for å utrede. Men jeg tror egentlig slitenheten kommer av næringsmangler og blodtap akkurat nå og det er ikke noe farlig dersom du blir tatt på alvor og får veiledning om næringstilskudd osv. Du må ta en masse blodprøver, jern, B12, osv. selvfølgelig blodtrykk osv. Det er mye næringsdrikker osv på apoteket. De brukes når en person ikke klarer å få i seg tilstrekkelig sammensatt kost og energi. Ved f.eks alderdom og sykdom. Du må vende deg til smak og konsistens, men når du har funnet en smak du liker(sjokolade, vanilje, kaffe, bær bl.a) er de ganske gode. når du har lave jernverdier og utilstrekkelig næringstilførsel påvirkes hjernen og psyken. Du kan bli nervøs osv. og det er jo ikke godt å være mens du venter på spesialistutredelsen. Håper du føler deg bedre raskt og lykke til hos spesialisten!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå